Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

Ik heb de hybride's van Gerbing (ook met accu dus)
destijds bewust gekozen vanwege de levenslange garantie en goede reputatie
ik wist niet dan Klan ook levenslange garantie bied

verder kan ik mij wel aansluiten bij jou verhaal: voldoende accu-capaciteit om op 100% heen en terug te rijden, maar meestal is 60% al voldoende om de kou eraf te houden
's nachts in de oplader en 's ochtends weer klaar voor gebruik. geen snoertjes pluggen, gewoon aantrekken en wegrijden
kost een fortuin in aanschaf, maar is elke cent waard imho

Het is alleen wel levenslange garantie op de verwarmingsdraadjes, dus niet op het leer etc.
Ik heb de Gebrings zelf ook, heerlijke handschoenen. Enige nadeel is dat ze niet 100% waterdicht zijn. Ze zouden eigenlijk met Goretex moeten gaan werken.
 
Het is alleen wel levenslange garantie op de verwarmingsdraadjes, dus niet op het leer etc.
Ik heb de Gebrings zelf ook, heerlijke handschoenen. Enige nadeel is dat ze niet 100% waterdicht zijn. Ze zouden eigenlijk met Goretex moeten gaan werken.
die van mij zijn wel 100% waterdicht, ik dacht ook dat ze wel gore-tex waren...
thuis maar eens nakijken?!

wat ik wel vind ontbreken is een visierwisser
 
Laatst bewerkt:
Hmmm laat ik beginnen eens naar Gerbing te kijken. Zijn er eigenlijk speciaalzaken op dit gebied? Motorzaken die ze hebben liggen? Je kunt online kopen en daar ben ik wel van, maar handschoenen moeten wel lekker zitten, die voel ik liever in het eggie.

Maar jullie zeggen dus dat je best vooruit kunt met een accu in de handschoenen? Ik hoef niet de boel op de motor aan te sluiten? Is de temperatuur regelbaar? Ik hoef geen stikwarme handen maar wel dat de kou niet zo'n pijn doet zeg maar.
 
Bij de Klan's heb je low-medium-High stand. Dit regel je dmv de + en - knop op de schacht. Niet erg handig, zeker niet met 2 handschoenen aan, maar je zet ze op een zeker moment in de door jou gewenste stand en dan verander je toch niet meer.

De Klan's zijn waterdicht en zoals gezegd voldoende warm om zelfs mijn vrouw (die ook doorrrijd in de winter trouwens) voldoende warme handen te geven. Nou dat is toch de ultieme test zou ik zeggen! ;)

Ik had ze vorige winter aan op een KTM SMR, dus vol in de wind en heb er prima mee kunnen overwinteren.
 
Bij de Klan's heb je low-medium-High stand. Dit regel je dmv de + en - knop op de schacht. Niet erg handig, zeker niet met 2 handschoenen aan, maar je zet ze op een zeker moment in de door jou gewenste stand en dan verander je toch niet meer.

De Klan's zijn waterdicht en zoals gezegd voldoende warm om zelfs mijn vrouw (die ook doorrrijd in de winter trouwens) voldoende warme handen te geven. Nou dat is toch de ultieme test zou ik zeggen! ;)

Ik had ze vorige winter aan op een KTM SMR, dus vol in de wind en heb er prima mee kunnen overwinteren.


En waar koop je Klan's ?
 


Nog steeds een webshop geloof ik..

maar op de site van klan zelf staat deze genoemd:

Motorkledingoutlet Breda
Boschstraat 1
4811 GA Breda

zaterdag eens langs rijden, want ik zie echt op tegen de 0 graden van volgende week. Voorheen stapte ik dan gewoon in de auto maar bij deze opdracht/klant is de auto niet echt een optie wegens a) de verre afstand en veel drukte en b) duur betaald parkeren terwijl de motor gewoon op de stoep kan.
 
Ik weet niet hoe het met de levensduur van de accu's zit. Valt dat ook onder de garantie?

Ik heb Gerbings handschoenen en een ander (niet meer bestaand) merk vest. Met stekkers is inderdaad altijd extra geneuzel en zeker niet storingsvrij: bedrading op de motor goed vastzetten (trekontlasting) en stekkers schoonhouden (contactspray).

Ik gebruik ze alleen als het echt koud is, want het zijn best dure handschoenen. Mijn motor heeft ook handvatverwarming, zodat ik als het fris is, maar nog niet echt kou, ik de hv kan gebruiken. Ik kan daarmee het aantal dagen dat ik met de verwarmde handschoenen rijd beperken tot ongeveer 10 per jaar. Alles hangt natuurlijk ook af van de ritten. Op lange stukken snelweg koelen je handen meer af dan in de stad.

Succes met de aankoop.
 
De Gerbings hebben ook 3 standen op de accu (0%-33%-66%-100%).
Prima te bedienen met handschoenen aan maar al rijdend bedienen vergt wat oefening
Als de accu in de handschoen zit geeft een groen-oranje-rood ledje aan welke stand je hebt gekozen, als de accu niet aangesloten is werkt datzelfde ledje als batterij-indicator.
Je krijgt ook alle kabels om de handschoenen op de motor aan te sluiten als je dat zou willen (zodat je ze ook zonder de accu kunt gebruiken)
Zonder accu moet je er wel een losse regelaar bij kopen als je de temperatuur (traploos) wil regelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het met de levensduur van de accu's zit. Valt dat ook onder de garantie?

Volgens mij alleen de handschoenen, accu's slijten natuurlijk per definitie.

Ik heb net mijn Gerbings verkocht omdat ik niet meer met gladheid wil rijden.
Begin nu spijt te krijgen van deze beslissing.
 
Volgens mij alleen de handschoenen, accu's slijten natuurlijk per definitie.

Ik heb net mijn Gerbings verkocht omdat ik niet meer met gladheid wil rijden.
Begin nu spijt te krijgen van deze beslissing.


Nee gladheid daar houd ik ook niet van, maar bijvoorbeeld vanochtend was het 3 graden en na een half uurtje werden mijn vingertopjes echt wel koud en vanaf 45 minuten eigenlijk te pijnlijk... Na 1:15 was ik ter plaatse en dan moet je je helm los maken, slot op de motor, die spin losmaken om de tas eraf te haken... allemaal verdomd pijnlijke klusjes met zo'n koude vingers... En dat is nog maar 3 graden. Niet glad..

Nee ik ben er klaar mee, ik ga morgen shoppen. Eerste stop word Termaat (Nijmegen) want die heeft Gerbin op voorraad. Gerbin is eerste keus omdat ze uit de rewiews degelijker lijken. We gaan het zien. Wel de hybride zodat ik met de accu kan werken. Als dat niks blijkt dan kan ik overschakelen naar bekabeld dacht ik zo.

Kan ik mooi blijven rijden zolang er niks wits valt :)
 
die van mij zijn wel 100% waterdicht, ik dacht ook dat ze wel gore-tex waren...
thuis maar eens nakijken?!

wat ik wel vind ontbreken is een visierwisser

Nee het membraam is sowieso niet van Goretex. In de handschoen zit een soort dun wit latex achtig materiaal dat zorgt voor de waterdichtheid, in het begin zijn ze inderdaad 100% waterdicht, echter na 2 jaar niet meer. In mijn geval tenminste en ik heb dezelfde Hybrids.

Visierwisser zou zeker fijn zijn!
 
Dat is inderdaad zonde, want kou betekent niet per definitie dat het glad is.

Ik ben een ervaren winterrijder. Door de seizoenen heen rijden geeft motorrijden juist iets extra's

Het probleem is dat je niet altijd kan inschatten of het glad is, al helemaal niet als het langer donker is.
 
Ik ben een ervaren winterrijder. Door de seizoenen heen rijden geeft motorrijden juist iets extra's

Het probleem is dat je niet altijd kan inschatten of het glad is, al helemaal niet als het langer donker is.


bij twijfel over glad rij ik niet. Onderuitgaan met een ZZR1400 is echt te duur. Dan moet er een winterfietsie komen.
 
bij twijfel over glad rij ik niet. Onderuitgaan met een ZZR1400 is echt te duur. Dan moet er een winterfietsie komen.

Heel verstandig, maar ik maakte regelmatig de verkeerde beslissing.
Zat ik met de Blackbird in een sneeuwbui.
Het lastige of romantische :+ van gladheid en doorrijden is dat het geen kwestie is van aan of uit. Je kunt voldoende grip hebben en 100 meter verder een stuk tegenkomen met schaduw en daardoor akelige gladheid.
 
Laatst bewerkt:
Heel verstandig, maar ik maakte regelmatig de verkeerde beslissing.
Zat ik met de Blackbird in een sneeuwbui.
Het lastige of romantische :+ van gladheid en doorrijden is dat het geen kwestie is van aan of uit. Je kunt voldoende grip hebben en 100 meter verder een stuk tegenkomen met schaduw en daardoor akelige gladheid.


Ik heb het wel eens gedaan hoor, van Amsterdam naar Oss over de A2 in de sneeuw. Gaat best. Kans dat je valt is er wel maar het hoeft natuurlijk niet.

Inmiddels ben ik weel een modelletje verder, en met abs én traction control wellicht nog meer kans dat het goed gaat, maar ik zoek het toch maar niet op.

Ennieweej, back on topic; ik ga morgen shoppen voor die handschoenen en ga lekker rijden zolang er niks wits op de weg ligt. Vriezen an-sich is niet erg.

Mobu is ook Gerbings dealer en heeft de handschoenen op voorraad.


Ja maar die zit in Enkhuizen en dan is Nijmegen toch dichterbij Oss :)

Online bestellen kan ook, maar ik wil ze gewoon kunnen passen.
 
Laatst bewerkt:
Het kan inderdaad best koud zijn, zonder dat het glad is. Ik heb wel met -10 C gereden. Geen enkel probleem als je verwarming aan hebt. Na een uur snelweg wordt het anders toch wel koud aan de handjes.
Ja ik weet er zijn andere oplossingen, maar die zijn er voor anderen. ;)
 
Het kan inderdaad best koud zijn, zonder dat het glad is. Ik heb wel met -10 C gereden. Geen enkel probleem als je verwarming aan hebt. Na een uur snelweg wordt het anders toch wel koud aan de handjes.
Ja ik weet er zijn andere oplossingen, maar die zijn er voor anderen. ;)

Vorig jaar ook een paar keer met -10 tot -15 gereden. Heerlijk!
Na een uur beginnen mijn voeten het wel echt koud te krijgen en begint de lol minder te worden.
 
Vorig jaar ook een paar keer met -10 tot -15 gereden. Heerlijk!
Na een uur beginnen mijn voeten het wel echt koud te krijgen en begint de lol minder te worden.


Het hangt er vanaf wat je doet. Ik vind een uur snelweg bij vorst en 140+ wel koud hoor, maar wellicht dat mijn nieuwe handschoenen gaan helpen.

Maar begin dit jaar ben ik met wat vriendjes wezen wildcrossen in Luxemburg terwijl het vroor en dat deed ik in T-shirt onder een doorwaai (cross)jack en ik zweette me een ongeluk!
 
Vandaag ben ik voor het eerst gaan toeren met de Gerbing Hybride. Een groot succes! Het was behoorlijk koud vanmorgen, rond het vriespunt. Met de batterijen op de laagste stand is de kou er net genoeg af om het leuk te houden, en in die stand heb je makkelijk twee en een half uur verwarming. Op de stand oranje (halve kracht) wordt het zelfs warm. Ik heb geen handvatverwarming, en het is een bijzondere ervaring om juist de handpalm het koelst te hebben, daar waar het gauw een beetje vochtig wordt.
 
In de winter heb ik de handvatverwarming en de gebring handschoenen aan.
Zonder handvatverwarming voel je inderdaad het koude stuur door je handschoenen heen. Probeer in de winter maar eens een koud stuur een tijdje vast te houden. De kou trrekt zo je handschoen in.
 
Nee het membraam is sowieso niet van Goretex. In de handschoen zit een soort dun wit latex achtig materiaal dat zorgt voor de waterdichtheid, in het begin zijn ze inderdaad 100% waterdicht, echter na 2 jaar niet meer. In mijn geval tenminste en ik heb dezelfde Hybrids.

Visierwisser zou zeker fijn zijn!
nu heb ik ze al meer dan 2 jaar en zijn gelukkig nog steeds waterdicht (wel regelmatig de pekel eraf spoelen, misschien dat dat helpt?!)
hoop dat dat zo blijft want ze zijn me te duur om natte handen in te krijgen B|
bij twijfel over glad rij ik niet. Onderuitgaan met een ZZR1400 is echt te duur. Dan moet er een winterfietsie komen.
het valt me op dat meer blackbirdrijders doorrijders zijn in de winter, dus dan moet dat met de ZZR ook kunnen ;)
Desalniettemin heb je 100% gelijk over een 2e winterfiets
Ik weet niet wat je wil maar ik ben wel erg blij met mijn off-road als sneeuw back-up
(zelfs al is w-w 90km snelweg/dg)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan