Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

nu heb ik ze al meer dan 2 jaar en zijn gelukkig nog steeds waterdicht (wel regelmatig de pekel eraf spoelen, misschien dat dat helpt?!)
hoop dat dat zo blijft want ze zijn me te duur om natte handen in te krijgen B|het valt me op dat meer blackbirdrijders doorrijders zijn in de winter, dus dan moet dat met de ZZR ook kunnen ;)
Desalniettemin heb je 100% gelijk over een 2e winterfiets
Ik weet niet wat je wil maar ik ben wel erg blij met mijn off-road als sneeuw back-up
(zelfs al is w-w 90km snelweg/dg)
:N Tis geen Honda cbr he?
:+
 
Rij al een paar jaar met Gerbings: -10 C voor een uur is geen enkel probleem, mits je overige kleding er ook op afgestemd is...
 
Hier ook Gerbings. een keertje een kapotte linker... Toen nieuw paar gekregen (van beter model en ook nog eens een beter passende maat (ik had L, ben toen voor M gegaan)). Heerlijk!!!
 
Heerlijk! Alleen wordt je motor wel een spaghetti van kabels. Maarja, die gaan er na het koude seizoen toch weer vanaf.
 
Dan heb je het niet handig vastgemaakt... Mijne zit, zoals bedoeld, direct op de accu, en opgerold zit dat netjes onder het zadel. wanneer het kouder wordt komt het er via de zijkant onder vandaan, stekkertje zit links onder op de jas en hoppa... snoertjes door de mouwen (net als met kleine kinderen, de wantjes aan draadjes :) )
 
Hebben jullie dan de mouw over je handschoen? Ik niet, dus het snoer kronkelt dan wat buitenom.
Zo ja, zit dat dan wel lekker in je mouw?
 
hier hetzelfde verhaal alleen heb ik er een jack bijgehaald, dan krijg je enkel koude beentjes bij het buitenspelen.
dat heetf trouwens WEL een nadeel!
na een paar kilometer in de stad, door het centrum sturen ( half uurtje of zo.) begint je accu op z'n lazer te krijgen omdat je toeren te weinig zijn om bij te laden!
gevolg is dat je heerlijk warm afstapt en het daarna nog warmer krijgt omdat je het hok moet aanduwen!...
 
Om het verhaal even af te maken: Ik heb de Klan's en de Gerbings bekeken en in vond de Gerbings kwalitatief beter aanvoelen. Mooier leer, binnenwerk netter.
Het zijn dus Gerbing Hybrides geworden. "Helaas" is het nog niet zo koud, maar ze bevallen me nu al goed :)

 
Om het verhaal even af te maken: Ik heb de Klan's en de Gerbings bekeken en in vond de Gerbings kwalitatief beter aanvoelen. Mooier leer, binnenwerk netter.
Het zijn dus Gerbing Hybrides geworden. "Helaas" is het nog niet zo koud, maar ze bevallen me nu al goed :)

[~[url="http://gerbing.com/images/productImages/Gloves/Hybrid-Glove.jpg"]afbeelding~][/url]

Verstandig.

Ik heb ze dan wel met touwtjes, maar vind dat geen probleem.
Laatst heb ik voor 30,- de aan/uit schakelaar vervangen voor een regelbare versie. Want de handschoenen werden gewoonweg te warm als het niet koud genoeg is buiten. Telkens zelf uit en weer aan zetten is geen groot probleem, maar nu kan ik kiezen tussen 25, 50, 75 en 100%, da's toch wel veel makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met veel plezier nu de 2e winter in met de Gerbing Hybrids, alleen...
De temperatuurregelaar is nu al voor de 3e keer kapot. De eerste twee keer was dat met een oudere versie waarvan de plastic kabels uitharden bij lage temperatuur en daardoor gingen scheuren bij de plugjes. Vorige jaar dan ook een nieuwere versie gekregen met een andere overloopje naar de plugjes en ander rubber/plastic dat veel soepeler aanvoelt. Maar, afgelopen weken een slechte werking aan de linkerkant. Wanneer ik handschoenen omwissel blijft het aan de linkerkant zitten, dus het zit echt in de kabel en niet in de handschoen. Kon geen breuk vinden en het lampje van de temperatuurregelaar brandt ook gewoon, maar toch een koude hand.

Ik heb ze gemaild en wacht nog op reactie, maar de vorige keren kreeg ik vrij snel gratis een nieuwe toegestuurd.

Hoe hebben jullie de kabels lopen? In of over de jas? Misschien dat de kabels door het vele aan en uittrekken van de jas sneller breken, maar je zou verwachten dat daar wel rekening mee wordt gehouden?

Hoor graag of jullie iets van deze problemen herkennen. Rij vrijwel dagelijks 70+ van en naar werk, dus ben een veelgebruiker.
 
Hmm, na eerder verhaal over kapotte kabels (zie 3 posts hierboven) heeft Gerbing heel snel een nieuwe controller gestuurd. Waarvoor hulde. Alleen het probleem is niet opgelost. Het is nu m'n rechter handschoen die soms spontaan uitvalt. Iets wat op te lossen valt door een beetje te frummelen aan de kabel die de handschoen ingaat. Ben dus bang dat die ergens kapot is.

Andere mensen die van zoiets al last hebben gehad?
 
Gewoon retour sturen. Hun garantieafwikkeling is super, maar dat heb je zelf ook al ondervonden.
Ik ben ook blij met mijn verwarmde spulletjes van Gerbing's. Nooit meer zonder.
 
ik overweeg om de binnenjas van Gerbring te kopen zodat rijden in de winter door kan blijven gaan tenminste als er niet gepekeld wordt

fons
 
IK heb een jack en handschoenen van Gerbing: bevallen me uitstekend. Zeker in combinatie met de temperatuurregelaar: anders word het jack veel te heet: ook als het heel hard vriest.
 
:^
Ik heb een vest van een ander merk, maar ook dat is fijner achter een regelaar. Zorg wel dat de regelaar ergens zit waar je er onderweg goed bij kan. Als je van de snelweg de stad in rijdt, of een lange file, dan is het fijn om even terug te regelen.
 
ik overweeg om de binnenjas van Gerbring te kopen zodat rijden in de winter door kan blijven gaan tenminste als er niet gepekeld wordt

fons
Absoluut doen !!

Ik gebruik hem -nu het nog niet koud is om hem aan te sluiten- als losse binnenjas, isoleert echt perfect, beter dan de binnenjas die bij het jack hoort.
Voordeel is ook dat je de binnenjas aan hebt 's ochtends als het koud is en 's middags als het niet nodig is hoef je niks los te risten, rol je de binnenjas op en kan'ie in ruigzak of tanktas.

Beste investering tot nu toe :}

Inderdaad ook de regelaar erbij voor handschoenen/binnenjas :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister de Klan independent gehaald, nieuwe model volgens mij met maar 1 knop. Vanmorgen in ieder geval geen koude handen gehad :)

Vraag me alleen af (gebruiksaanwijzing is er eigenlijk niet) welke stand het warmst is? Er zitten 4 standen op (groen, oranje, oranje/geel, rood) en dus maar 1 knop en geen +/- knopjes zoals op de oude model. Iemand enig idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan