Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

Misschien waren de batterijen al vol toen je ze in de oplader stak. Ik zou ze gewoon maar eens proberen. Was er geen snoer voor een directe accuaansluiting bij?dat werkt veel beter (bij Gerbing tenminste).
 
Hoi
Het kan zijn dat de batterijen al vol waren, ik ga morgen de handschoenen proberen
Een snoer voor rechtstreeks op de batterij is er standaard niet bij, trouwens dit kan ik niet gebruiken omdat het baterijke op mijn Suzuki RV125 12 Volt 1,2A is.
De RV is omgebouwd van 6 volt naar 12 volt en een grotere batterij kan ik niet plaatsen.
Morgen een paar uurtjes rijden en dan eens aan de lader hangen.
Bedankt voor jullie antwoorden
 
Hoi,
Vandaag een ritje van 120km met tussenstops gedaan en inderdaad de batterijen waren vol,
4 levels in 2 stand 4uur warme handen, op 5 km van mijn woonst schakelde 1 handschoen zichzelf uit en een paar minuten later de andere.
Nu juist geprobeerd met de lader in inderdaad het Letje kleurde nu rood dus laad cyclus.
Bedankt voor jullie info
 
Ah.... lees je post nu pas. Ik heb afgelopen winter met Klan-E's gereden. met 12V accu. Laden is zoals je beschrijft, maar volgens mij stond dit ook in de gebruikshandleiding. Wel had ik na 4 maanden woon-werk (3,200km per maand) dat de naad van het onderste manchet losliet. Dis is -via de dealer- door de importeur gerepareerd en verstevigd ( na enig wachten).


PS: Gerbings zijn m.i. VEEEEELS te dik; het bedienen van rem/koppeling een crime. Daar kwam ik gelukkig al achter in de winkel....
 
Hoi
Het kan zijn dat de batterijen al vol waren, ik ga morgen de handschoenen proberen
Een snoer voor rechtstreeks op de batterij is er standaard niet bij, trouwens dit kan ik niet gebruiken omdat het baterijke op mijn Suzuki RV125 12 Volt 1,2A is.
De RV is omgebouwd van 6 volt naar 12 volt en een grotere batterij kan ik niet plaatsen.
Morgen een paar uurtjes rijden en dan eens aan de lader hangen.
Bedankt voor jullie antwoorden
Hangt er helemaal af hoeveel vermogen jouw altenator/dynamo levert en hoeveel je "over" hebt


 
Ah.... lees je post nu pas. Ik heb afgelopen winter met Klan-E's gereden. met 12V accu. Laden is zoals je beschrijft, maar volgens mij stond dit ook in de gebruikshandleiding. Wel had ik na 4 maanden woon-werk (3,200km per maand) dat de naad van het onderste manchet losliet. Dis is -via de dealer- door de importeur gerepareerd en verstevigd ( na enig wachten).


PS: Gerbings zijn m.i. VEEEEELS te dik; het bedienen van rem/koppeling een crime. Daar kwam ik gelukkig al achter in de winkel....

Dat ligt eraan welke je neemt. De G-12 is gewoon een leren winterhandschoen qua dikte. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Sinds mijn vader gestopt is met motorrijden heb ik er een paar Hybrids erbij en die zijn een stukje dikker inderdaad.
 
Gerbings veel te dik?! Kletskoek! Ik draag ze veel, ook als de verwarming niet nodig is. Het zijn de fijnste handschoenen die ik ooit gehad heb. Ik kan er zelfs de TomTom mee bedienen 8-)
 
Van mijn Klan-E handschoenen liet weer een stiknaad van het "regen"manchet los. Dus weer retour naar de importeur. Was al een jaar geleden dat dit eerder gebeurde. Want ja, in de zomer draag ik ze niet... Die besloot de handschoenen te houden. En een creditnota te sturen ipv reparatie of vervanging. Klinkt leuk, maar wat doe ik nu met de 12V accus en lader? Die nemen ze dus niet terug.... Ik moet maar hopen dat er een nieuwe uitvoering komt. Of ik daar instap is nog ff de vraag. ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan