Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

tuutruud

Geblokkeerd account
8 sep 2006
11
0
Apeldoorn
Zijn er mensen die ervaring hebben met elektrisch verwarmde handschoenen?
Met de winter in aankomst zou dat een idee zijn.
Ik weet dat Gerbing's ze heeft, maar zijn best wel duur. ( 190 euro )
Misschien zijn er meer merken?
Dat is op zich niet erg, maar dan wil ik wel zeker weten dat het goed is.
Ik moet ook in de winter elke (werk)dag 2 X 40 km naar mijn werk met de motor.
Dat zou ik dus als cadeau aan Sinterklaas of de Kerstman kunnen vragen.
 
Gewoon aanschaffen dan!
Ik heb die handschoenen ff gepast op de beurs,...jas ook.
Tja prijzig,...maar als je er 5 tot 6 maanden mee, de komende kou kan weerstaan...
Als het ook nogés net zoveel jaar meegaat,...tel uit je gemak... :)
 
Denk dat dit beter werkt dan handvatverwarming, omdat anders de buitenkant van je handen ijskoud worden.

Ik hoefde gelukkig niet 40km te rijden elke dag, maar met ijskouden dagen legde ik vaak bij de stoplichten mn beide handen tegen de cilinder aan, beetje opwarmen. Hielp even een minuutje, dus denk dat dit soort handschoenen als erg prettig worden ervaren door elke winterrijder.
 
Eerst zat ik hier ook over te denken, als je niks gewend bent is handvatverwarming denk ik al een hele verbetering... dé oplossing is het niet, maar het lost het probleem grotendeels op. Natuurlijk zijn verwarmde handschoenen stukken beter... maar ook stukken prijziger ;)

[me]The Beerhunter heeft een nog wat duurdere oplossing maar die durf ik hier niet hardop te zeggen :P [/me]
 
[me]The Beerhunter heeft een nog wat duurdere oplossing maar die durf ik hier niet hardop te zeggen :P [/me]

Hoeft niet duur te zijn, een Fiat Panda heb je al voor weinig.
Maar dan heb je ook de eerste paar minuten bevroren vingertjes, tenzij je handschoenen aan doet...
 
ook auto is eerste paar minuutjes koud maar daarna heerlijk.

(wacht op doodstraf :P )
 
Hoeft niet duur te zijn, een Fiat Panda heb je al voor weinig.
Maar dan heb je ook de eerste paar minuten bevroren vingertjes, tenzij je handschoenen aan doet...
de spaanse wannabee-panda hiero *D

maar uhm.... duur was hij zeker niet... maar wel nét ff wat meer als een setje verwarmde handschoenen ;)










[me]The Beerhunter kruipt naast Divided in de cel :+ [/me]
 
Gewoon aanschaffen dan!
Ik heb die handschoenen ff gepast op de beurs,...jas ook.
Tja prijzig,...maar als je er 5 tot 6 maanden mee, de komende kou kan weerstaan...
Als het ook nogés net zoveel jaar meegaat,...tel uit je gemak... :)
kawa meel me ff op
libbeboumafriesland@planet.nl
 
Ik heb al bijna 4 jaar lang Gerbing handschoenen, en wat mij betreft één van mijn beste aankopen ooit. Lekker warm, waterdicht en had ik al gezegd dat ze warm zijn??

Ik ben meerdere malen met temperaturen "ver" onder 0 (inclusief sneeuw en hagel) van Amsterdam naar Leeuwarden (en terug) gereden. Geen centje pijn. Lekker warm.

Ik weet het, ik ben hier vet reclame aan het maken, maar ze zijn in mijn ogen die €190 zeker waard. :} :}

Die regelaar hoef je er niet bij te kopen. Als je (lang) stilstaat voor de stoplichten kunnen ze misschien wat té warm worden, maar ik kan dan gewoon het stekkertje lostrekken. Zodra ik dan weer ga rijden sluit ik hem dan weer aan.

zie ook dit topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15598?highlight=gerbing
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al bijna 4 jaar lang Gerbing handschoenen, en wat mij betreft één van mijn beste aankopen ooit. Lekker warm, waterdicht en had ik al gezegd dat ze warm zijn??

Ik ben meerdere malen met temperaturen "ver" onder 0 (inclusief sneeuw en hagel) van Amsterdam naar Leeuwarden (en terug) gereden. Geen centje pijn. Lekker warm.

Ik weet het, ik ben hier vet reclame aan het maken, maar ze zijn in mijn ogen die €190 zeker waard. :} :}

Die regelaar hoef je er niet bij te kopen. Als je (lang) stilstaat voor de stoplichten kunnen ze misschien wat té warm worden, maar ik kan dan gewoon het stekkertje lostrekken. Zodra ik dan weer ga rijden sluit ik hem dan weer aan.

zie ook dit topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15598?highlight=gerbing

Oeps, ik heb ze net gekocht....met regelaar.
Nou ja dat is ook maar € 18 extra dus ik was in totaal € 207 kwijt.
Ik heb de draden achter m'n (net ingeritste) voering gestopt en die sluit ik aan onder m,n zadel achter mijn been.
De dealer had het over draden bij je stuur maar dan heb je een probleem als je je vizier open wilt doen volgens mij.
Ze zitten lekker, zeer soepel en lekker lang, en ze doen het perfect maar ik heb ze nog niet nodig gehad.
 
Yep, een regelaar wil je best wel hebben. Het komt niet zo vaak voor dat ik mijn handschoenen voluit heb staan. Wel met -koude- regen, dan branden ze droog :)
 
Yep, een regelaar wil je best wel hebben. Het komt niet zo vaak voor dat ik mijn handschoenen voluit heb staan. Wel met -koude- regen, dan branden ze droog :)

Wanneer ga jij de verwarming gebruiken, op een droge dag?
Ik denk ongeveer bij zo'n graad og 5-7 of gebruik je het al eerder?
 
Wanneer ga jij de verwarming gebruiken, op een droge dag?
Ik denk ongeveer bij zo'n graad og 5-7 of gebruik je het al eerder?

Als de temp beneden de 10 graden komt ga ik ze gebruiken (deze week voor het eerst?). Ik heb nl nogal gauw last van dooie vingers. Of het droog of nat is maakt niet uit. Koud is koud :)
 
tot ca 4 a 5 graden is het goed te doen met normale winterhandschoenen. daaronder is iedere halve graad minder een wereld van verschil.

Ik denk er ook regelmatig over om dergelijke handschoenen te kopen. het gerommel met draadjes staat me een beetje tegen. Vandaar dat ik voor komende winter waarschijnlijk mijn heil ga zoeken in windbescherming. (kappen oid)
 
Terug
Bovenaan Onderaan