Ervaringen Forte Moto Power 1 & 2 in mengsmering

17 okt 2011
244
0
Wilnis
Hallo

Ik heb hier een KTM EXC 200 uit 2001 staan en een Jawa 640 uit 1992 en deze rijden beide op mengsmering. En ik vroeg me af of je zomaar Forte Moto Power 1 en 2 erin kan gooien zonder dat het een reactie aangaat met de mengsmering?

Of hebben mensen hier al ervaring mee in hun 2 takt machines?
 
In mijn tweetact 50cc heb ik er geen problemen mee gehad, maar ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen. Ik zou eerst nakijken of er van die Jawa eventueel nog een reservecilinder/zuiger/krukaslagers te krijgen zijn.
 
Oke, mooi om dat te weten.
Voor Jawa kan ik alles gewoon nog krijgen hoor ;)

En ik heb net even een telefoontje gepleegd met Forte en ze zeiden daar dat het gewoon kan met mengsmering. En dat de ontkolende werking en de smerende werking gewoon behoudt. Het enige is ook al zou je het vermogen op een testbank meten dat het waarschijnlijk iets lager ligt omdat het natuurlijk geen echte benzine is.
 
Forte 1 in mijn 4 pk 2takt buitenboordmotor uit midden jaren 80 vorige eeuw gehad met het idee zo carb inwendig schoon te maken. Loopt nog steeds uitstekend. Liep niet beter of slechter tijdens/na die behandeling. Was dus niet nodig geweest, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan