ervaringen gevraagd geluidseisen in de Alpen

Napalm

Die hard MF'er
1 apr 2002
384
25
Drenthe
Veel van de vaste lezers hebben in dit forum een andere pijp onder zijn/haar fiets.

Ook dit jaar gaan wij weer met de bikes naar het zuiden en meestal nemen wij ook een week Zwitserland o.i.d.

Nu willen wij dit jaar een weekje Oostenrijk erbij plakken maar ik zit met 1 probleem. Ik hoor behoorlijk veel geluiden over geluidscontroles.

Is er wel eens een lezer in zo'n controle terecht gekomen. En zo ja, wat werd er dan gedaan.

Mijn vrouw rijdt met een ZX-6R (636) met een Bos-demper (geen Db-killer) en na 4000 km met deze demper begint hij al een beetje los tekomen (lees luider te worden)

Ikzelf heb nog de orginele pijp onder mijn ZX-9R, maar ik hoop nog voor de vakantie mijn Akrapovic te mogen ontvangen. Als ze tenminste dit jaar nog aankomen in Nederland, wacht al meer dan 9 weken op de slip-on.

In vorige vakanties reed ik trouwens met een orginele demper en had mijn vrouw een Fazer met Bos-demper (maar die is toch minder luid) Maar om nu die fine sound te moeten missen is toch ook jammer, ook al omdat we zeker 2 a 3 weken in frankrijk zullen zitten en daar rijdt niemand orgineel. 8-)
 
Laatst bewerkt:
gewoon rijden en nergens druk om maken.
Als je zou worden aangehouden, wat ik niet geloof, kun je je altijd voor de domme houden en zeggen: "Holland original"

Zelf heb ik nog nooit een controle meegemaakt in het buitenland. Alleen in Frankrijk, maar terwijl wij dachten "oei, dat gaat geld kosten" kregen we een thumbs-up van de agenten, die met een big smile langs de weg stonden.
 
Voor Frankrijk ben ik ook niet bang. Daar mogen motorrijders gewoon net een beetje meer.

Was dat hier ook maar zo.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel gidsje gahaald over alpen...stond niets in over geluid.

Wel over snelheid :( In Zwitserland wil je echt niet gepakt worden... boven 15 km te hard wordt het al een strafzaak...Van 10 - 15 betaal je al 250 Franks...
 
Waar Zwitsers moeilijk over doen is dat je een voertuig voor een verkeerslicht uit moet zetten. Vooral in grote steden (Basel, Zurich) kan het zijn dat voetgangers je, fijnzinnig, wijzen op deze regel.

Als je, je Akrapovic niet op tijd krijgt dan haal je hem toch zelf bij Jamparts of Topgear in Duitsland. Is nog goedkoper ook dan Roelofs. Beide bedrijven zitten in de buurt van Munchen.

http://www.jamparts.com
http://www.akrapovic.de
http://www.akrapovic-deutschland.de

Ze versturen uitlaten natuurlijk niet naar Nederland.
 
Tijdens de 2 maanden juli-augustus zijn er altijd meer controles en ze zijn vooral gericht tegen toeristen. In Duitsland controleren ze op geluid, maar zo lang het binnen te perken blijft is het geen probleem; geen problemen gehad met mijn Bos. In Oostenrijk en Zwitserland controleren ze tijdens deze maanden zwaar op snelheid.
Veel plezier ginder :)
 
Zal iets meer op de snelheid letten. Altijd mazzel gehad dus op de bergpassen. })

Hoe kan het, maar gisteren ben ik gebeld door RRS dat mijn Akrapovic vandaag op de bus gaat en morgen bij mij op de stoep ligt.

Just in time zal ik maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan