Ervaringen gezocht met Racedeck garagevloeren

Corneoo

MF veteraan
24 jul 2005
14.156
19
's-Hertogenbosch
Binnenkort verhuis ik en moet mijn schatje bivakkeren in een berging met bruine tegeltjes... :r
Dit wil ik haar absoluut niet aandoen en ik was aan het rondstruinen naar garagevloeren, toen ik Racedeck tegenkwam. Ziet er gelikt uit, makkelijk te leggen, enz. enz. alleen maar positief.
Maar als ik google kom ik nauwelijks ervaringen 'uit het veld' tegen, dus ik vroeg me af of er hier iemand is die deze tegels kent vanuit de praktijk en ze evt. zelfs in de garage heeft liggen.

(en als er iemand nog 10 m2 heeft liggen in zwart/wit geblokt met een rode rand om het geheel voor weinah, dan is dat helemaal *O* )

oh ja, linkje naar het product www.racedeck.nl (geen spam)
 
Ik heb nog 1 witte, 1 zwarte en 1 rode tegel liggen. ergens :X

Wij wilden hier een vloer van leggen maar hebben er vanaf gezien.
Tegels sluiten niet helemaal aan, hierdoor kan er vloeistof onder de tegels lopen.
Was voor ons een reden om het niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou je dat willen hebben? Lijkt me nogal aan de prijs... waarom voldoet een simpel betonvloertje met eventueel vloeistofdichte laag of een plaatje underlayment niet?
Prijs was in 2003 iets van 37,50 ex. per meter, met de 10m2 die ik nodig heb valt het wel mee. Egaline enz. is ook prijzig en dat wil nog wel eens barsten e.d.
Deze tegels kun je mee verhuizen, je kunt er mooie patronen mee leggen en het is warmer als je er op ligt te sleutelen.
 
Ik heb nog 1 witte, 1 zwarte en 1 rode tegel liggen. ergens[/small :X

Wij wilden hier een vloer van leggen maar hebben er vanaf gezien.
Tegels sluiten niet helemaal aan, hierdoor kan er vloeistof onder de tegels lopen.
Was voor ons een reden om het niet te doen.

Over wat voor naad heb je het dan ongeveer, 1 mm :?
Erg veel sleutelen doe ik zelf niet, voor mij is de uitstraling, warmte en het makkelijke schoonhouden belangrijk.
Was het verder wel een mooi product?
 
Tja, je ondertitel zegt precies wat ik dacht :+

Toch bedankt voor de tip

Als mijn motor in staat is om duizenden km's op beton te kunnen rijden, dan kan ie er ook vast wel op staan. :Y

Aan een vloer die vocht door kan laten heb je toch niet veel, je hebt kans dat je schimmel ed onder je vloer krijgt, want het zal vast wel eens voorkomen dat je je motor nat wegzet na een was of regenbeurt.Een goedkoop blokzijltje is dan in mijn ogen nog beter, omdat deze geen naden heeft, en als je het moe bent leg je er weer wat anders in voor een appel en een ei.

;)
 
Over wat voor naad heb je het dan ongeveer, 1 mm :?
Erg veel sleutelen doe ik zelf niet, voor mij is de uitstraling, warmte en het makkelijke schoonhouden belangrijk.
Was het verder wel een mooi product?
Soms zelfs meer dan 1mm :N
Het is een harde kunstofsoort.. Het is niet hondbestendig, één van onze honden heeft zo'n tegel behoorlijk opgeknauwd :Y
 
Soms zelfs meer dan 1mm :N
Het is een harde kunstofsoort.. Het is niet hondbestendig, één van onze honden heeft zo'n tegel behoorlijk opgeknauwd :Y
hmm, dat is dus niks. viavia wel op een ander mooi idee gekomen, een houten vloer van steigerplanken en dan ga ik ook de rest als een oude garage inrichten, heb bijv. nog een echt houten heineken kratje staan.
Ff een nieuw topic openenen om te brainstormen.
Iedereen tot nu toe bedankt voor de input *O*

Hier mag een slotje op evt.
 
hmm, dat is dus niks. viavia wel op een ander mooi idee gekomen, een houten vloer van steigerplanken en dan ga ik ook de rest als een oude garage inrichten, heb bijv. nog een echt houten heineken kratje staan.
Ff een nieuw topic openenen om te brainstormen.
Iedereen tot nu toe bedankt voor de input *O*

Hier mag een slotje op evt.


Steigerplanken?

Dan heb je kieren van +1cm :X
 
Misschien interessant, ik heb destijds een prijs opgevraagd en hier de reactie:

OOK DIT IS GEEN SPAM, ik heb niets met Racedeck
Let op, dit zijn prijzen van December 2005

Hartelijk dank voor uw interesse in RACEDECK vloeren. Racedeck is in de de Verenigde Staten het meest verkochte vloersysteem voor werkplaats en showroomtoepassingen.

Royal Campen is voor Europa exclusief importeur van RACEDECK.

Racedeck is speciaal ontwikkeld om gebruikt te worden in showrooms en werkplaatsen. Natuurlijk is het ook voor veel andere toepassingen zeer geschikt. Zo gebruiken alle grote raceteams in de VS een Racedeckvloer in hun pitruimte.

Racedeck is een high-tech modulair vloersysteem dat bestand is tegen extreme rolweerstanden en belastingen. Tevens is Racedeck resistent voor alle brandstoffen en chemicaliën.

In tegenstelling tot de goedkope pvc vloeren is Racedeck blijvend kleurecht en ongevoelig voor uv-straling in zonlicht. Hierdoor is Racedeck altijd kleurecht. Ook na jaren gebruik!

De tegels zijn 30,5 x 30,5 cm en 13mm dik. Racedeck kan op ELKE vlakke ondergrond gemakkelijk zelf gelegd worden. Een doorsnee garage wordt ongelofelijk in slechts een paar uurtjes werk!

Het grote voordeel van Racedeck t.o.v. epoxy gietvloeren is dat u nooit meer last heeft van scheuren of chippen van de vloer. Racedeck kan zelfs een slechte vloer binnen een paar uur transformeren in een geweldige én duurzame High-tech vloer. De dure voorbewerkingen die een epoxy vloer nodig heeft kunt u overslaan.

Racedeck is uit voorraad leverbaar in 10 "pearl" kleuren waarmee u zelf uw vloer kan samenstellen.

Omdat RACEDECK nu één jaar in Europa verkrijgbaar is hebben wij een speciale aanbieding !!!

Uitgaande van de Diamond tile en ongeacht de kleur, moet u per m2 denken aan een prijs van 29,- Euro, exclusief btw. . De vloeren kunnen wij uit voorraad leveren zolang de voorraad strekt. Dit is een korting van meer dan 25% op de normale verkoopprijs!

Graag maken wij voor u een specifieke offerte.
 
Prijs was in 2003 iets van 37,50 ex. per meter, met de 10m2 die ik nodig heb valt het wel mee. Egaline enz. is ook prijzig en dat wil nog wel eens barsten e.d.
Deze tegels kun je mee verhuizen, je kunt er mooie patronen mee leggen en het is warmer als je er op ligt te sleutelen.

Voor de warmte kan je beter vloerverwarming in je sleutelhok leggen.


Frans


(vergunning klaar, nu de bouw van mijn nieuwe sleutelplek nog)
 
Ik heb zelf Racedeck gelegd en moet hier even ingrijpen......

Racedeck is niet nieuw. Het bestaat al een tijdje in de States en is daar booming...Vergeet niet dat ze daar op automotivegebied een stukje voor lopen. Racdeck is ontwikkeld om een eind te maken aan alle problemen die andere vloeren geven:
-Epoxy :( ja ook de profi 4-laags van 90+ euro per m2) gaat chippen en laat los als er vocht in je beton zit. Verder geen garantie en bij scheuren van je vloer...afijn u raad het reeds.
- 2comp. vloerverf: Forget it
- PVC vloeren: Banden gaan een reactie aan met pvc met als resultaat niet verwijderbare bruine vlekken.
- Keramische tegels: Loslaten, barsten, scheuren.

Racedeck is bestand tegen alle chemicalien, zonlicht en extreme belastingen. Verder is het altijd repareerbaar. Racdeck is hol aan de onderzijde, hierdoor is er een constante luchtcirculatie onder de vloer die er voor zorgt dat vocht uit de vloer verdampt. HIerdoor kan je Racedeck gewoon met hoge druk afspuiten. En nee, Racedeck gaat dus niet schimmelen stinken etc.
 
Bedankt voor je input, maar de plannen zijn al gewijzigd, er komt een oud grenen vloer in te liggen, oude steigerplanken tegen de wand, mooie oude Shell oliedrum, oud gereedschap, enz. tegen de muur. Wordt een garage uit de jaren '60 *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan