Ervaringen gezocht over 2 takt cross blokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bundy112

MF veteraan
20 jan 2013
1.107
1
Gelderland
Ik heb mijn vraag al in het pre90 topic gesteld omdat daar veel mensen met een 2t rond rijden, maar aangezien ik toch op zoek was naar nog wat meer reacties/ervaringen leek het mij een goed idee om nog een eigen topic te openen.

Ik heb samen met een vriend een kartframe gekocht en het leek ons leuk om daar een motorblok van een motorfiets op te bouwen. We denken aan een 2 takt blok, het liefst een een cilinder vanwege de afmetingen, en de simpele opbouw.

Nou mag het natuurlijk allemaal niet te duur worden dus zijn we op zoek naar een wat ouder blok, het liefst wel met waterkoeling. Cilinderinhoud zijn we nog niet helemaal over uit, maar ik zat zelf aan een 250 te denken, ook omdat die wat minder slijten als een hoog toerige 125.

Welke blokken zijn goed, en welke hebben zwakke punten?
En niet onbelangrijk, zijn er nog onderdelen voor te krijgen?
En wat weegt een 2 takt blok ongeveer?
Wat is een redelijke prijs voor een redelijk blok?

Ik zat zelf te denken aan een cr250, rm250, kx250 of yz250
Zelf heb ik nog nooit een 2 takt motor gehad dus ik heb geen ervaring met deze specifieke motorblokken maar wel met 2 takt brommers. Mag natuurlijk ook van een ander merk zijn als de bovengenoemde jappen.

En weet iemand misschien een goed adres voor 2de hands 2 takt blokken? (motorsloop o.i.d.)

Sleutelen kunnen we zelf, ik heb zojuist het hele motorblok van mijn xt550 gereviseerd dus met een 2 takt moet dat goed komen.

Graag hoor ik de mening van mensen die ervaring hebben met deze blokken. En als iemand er een te koop heeft, horen we dat ook graag :)
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Er zit al een flinke radiateur op de kart, we hebben alleen nog niet getest of deze lekt. Voorremmen met ophanging hadden we er bij die zelfde man meteen bij gekocht, leek ons wel zo veilig met zo veel vermogen.

Hoe zit het met TM en betrouwbaarheid? Ik hoor nogal eens slechte verhalen van crossers. Zelf nog nooit op gereden trouwens.
 
Even die oma wegpesten

Ik kan van een bekende waarschijnlijk een kx125 blok overkopen.
Iemand ervaring met die kawa blokjes? Heb zelf nog nooit iets van kawasaki gehad...
Speciale dingen om op te letten?
 
Hoi, kawa blokken zijn volgens mij best aardig, maar vraag even naar het bouwjaar dan kunnen de mensen hier je zo vertellen wat voor kwaaltjes je kan verwachten van zoiets.
 
Bij cmsnl zijn onderdelen zoals een zuiger ongeveer even duur voor een kx125 van eind jaren 80 begin jaren 90 als een cr125 blok. Alleen is alles op die site aan de dure kant...
Dit blokje kan ik waarschijnlijk voor weinig overnemen van een kennis, dus dat heeft wel voorkeur boven een veel duurder blokje van een totaal onbekende.
 
Ahum, bij nadere overweging heb ik besloten dat het ook een 4 takt mag zijn, mits het een beetje een sportief blokje is. 2 takt mag natuurlijk ook nog steeds, maar ik heb besloten mijn doelgroep wat te vergroten aangezien ik echt niks kan vinden eigenlijk...

Als iemand nog iets leuks weet ergens hoor ik het graag!
 
Dit topic mag dicht,
Ik heb van een maat van iemand op dit forum voor een mooie prijs een kawasaki kx125 blok gekocht met alles erbij wat ik verder nog nodig heb :)
Maar bedankt voor alle reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan