Ervaringen goggles vs zonnebril ( i.c.m. jethelm/open helm )

Yen

MF'er
14 mei 2014
208
64
DIEPENBEEK
Beste cruisers ,

Aangezien dit toch meer naar de chopper sectie neigt ( ik zie weinig SS rijders met een jethelm bv :+ ) heb ik een vraag over de combinatie van een open helm + zonnebril / goggles.

Momenteel heb ik dus een standaard mat zwarte open helm , van men vader vroeger.
Zoiets dus ongeveer
942762.jpg

Daarbij heb ik dan een 'gewone' zwarte zonnebril voor de rijwind en al die andere zooi wat in je ogen kan komen.

Nu heb ik het volgende probleem hiermee :

-gaat allemaal prima, tot een snelheid van ongeveer 100/110 km/u. Hoger dan dit dan gaat de zonnebril irritant doen , zit niet meer vast op zen plaats , en men zicht is gewoon helemaal k*t dan.. Erg onveilig dus en door deze reden vermijd ik momenteel liever de autosnelweg tot mijn brilprobleem opgelost is.

- De 2 'oren' van de zonnebril klemmen (te) fel tussen mijn hoofd en de helm, bij langere ritjes heb er best wel zeer van 's avonds. Voelt aan als een blauwe plek, niet aangenaam dus.



Nu kwam ik het volgende tegen :
Foto-4KYMZFIN-D.jpg


Deze doe je dan dus onder je helm aan? Of span je de band nog steeds over de helm zoals bij een jethelm bv?
Bij de jethelmen zit er meestal zo'n grote oldschool goggle bij. Dit is bij mij absoluut geen zicht, ik lijk wel een vlieg met zo een oversized bril op mijn smalle kop :+ Vandaar dus liever een kleine type zonnebril / goggle.

Iemand ervaring hiermee? Ik zoek dus echt een vaste bril die goed blijft zitten, zeker bij de iets hogere snelheden.. En nee, ik ruil em niet in voor een vizier :]
Thanks!
 
Beste cruisers ,

Aangezien dit toch meer naar de chopper sectie neigt ( ik zie weinig SS rijders met een jethelm bv :+ ) heb ik een vraag over de combinatie van een open helm + zonnebril / goggles.

Momenteel heb ik dus een standaard mat zwarte open helm , van men vader vroeger.
Zoiets dus ongeveer [afbeelding]
Daarbij heb ik dan een 'gewone' zwarte zonnebril voor de rijwind en al die andere zooi wat in je ogen kan komen.

Nu heb ik het volgende probleem hiermee :

-gaat allemaal prima, tot een snelheid van ongeveer 100/110 km/u. Hoger dan dit dan gaat de zonnebril irritant doen , zit niet meer vast op zen plaats , en men zicht is gewoon helemaal k*t dan.. Erg onveilig dus en door deze reden vermijd ik momenteel liever de autosnelweg tot mijn brilprobleem opgelost is.

- De 2 'oren' van de zonnebril klemmen (te) fel tussen mijn hoofd en de helm, bij langere ritjes heb er best wel zeer van 's avonds. Voelt aan als een blauwe plek, niet aangenaam dus.



Nu kwam ik het volgende tegen :
[afbeelding]

Deze doe je dan dus onder je helm aan? Of span je de band nog steeds over de helm zoals bij een jethelm bv?
Bij de jethelmen zit er meestal zo'n grote oldschool goggle bij. Dit is bij mij absoluut geen zicht, ik lijk wel een vlieg met zo een oversized bril op mijn smalle kop :+ Vandaar dus liever een kleine type zonnebril / goggle.

Iemand ervaring hiermee? Ik zoek dus echt een vaste bril die goed blijft zitten, zeker bij de iets hogere snelheden.. En nee, ik ruil em niet in voor een vizier :]
Thanks!

voor dat onder de helm. Ik rij (bijna) met die zonnebril dagelijks icm deze helm *D
full


Deze
bril%20retro%20black%20zijkant.jpg

dan kan je over je helm dragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik draag zelf een overzetbril (zo'n bril die je over een normale bril draagt) en dat gaat ook goed tot zo'n 130km per uur hoor
 
Heb het even geprobeerd met goggles , vond het nadeel dat zo'n bril gedeeltes van je zicht afdekt , dus snel door verkocht
Heb nu meestal een Carbon rayban op , dunne buigbare pootjes en de glazen lopen beetje rond
Nadeel blijft je ziet geen kut bij regen , druppels aan twee kanten van het glas
Dus bij regen toch maar een intergraal 0f lekker oldskool bubbel vizier van biltwell
 
Ik draag een Biltwell potje met een Rayban Wayfarer.
hm-blk-fl-g2_helmet_openface.jpg


482f96e438fe3a1ba41c819812441123.png


Nu heb ik een raar hoofd misschien maar zelfs met 150 km/h geen last van wind of tranende ogen of noem maar op.
Ook draag ik wel eens een veiligheidsbril van het merk Kings. Helaas nog niet in Nederland gevonden, ik sla altijd groot in als ik weer eens in Maleisië ben.


pr10.jpg
 
Ik draag een Biltwell potje met een Rayban Wayfarer.
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu heb ik een raar hoofd misschien maar zelfs met 150 km/h geen last van wind of tranende ogen of noem maar op.
Ook draag ik wel eens een veiligheidsbril van het merk Kings. Helaas nog niet in Nederland gevonden, ik sla altijd groot in als ik weer eens in Maleisië ben.



[afbeelding]

Heb ook zo'n helm en bril maar bij gaat het met die bril mis bij meer als 100

p510255639-4.jpg
 
Een ietwat gebogen zonnenbril en tot 150 geen problemen (harder wil dat kreng amper0
 
Je hebt dus een bril gevonden. Je vraagt alleen of het over of onder je helm moet.

Gewoon kopen en proberen toch? Wat maakt t uit of het erover of eronder gaat... je merkt vanzelf wat wel of niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Mag men tegenwoordig nog geen vragen meer stellen op een forum?



helmet-fail-sm.jpg

Zo dacht ik ook dat ik mijn helm correct ophad, bleek ik dat ding dus verkeerd op te hebben :+
 
of deze masker die met drukknoppen aan je helm vastklikken ;) alleen je ziet bar weinig aan de zijkant |( , en is ook niet meer te verkrijgen :N
full


en als het regent, dan zie je ook bijna niets meer omdat het water binnenkant beslaat, maar he.. het ziet bad-ass uit :+
 
Beste cruisers ,

Aangezien dit toch meer naar de chopper sectie neigt ( ik zie weinig SS rijders met een jethelm bv :+ ) heb ik een vraag over de combinatie van een open helm + zonnebril / goggles.

Momenteel heb ik dus een standaard mat zwarte open helm , van men vader vroeger.
Zoiets dus ongeveer [afbeelding]
Daarbij heb ik dan een 'gewone' zwarte zonnebril voor de rijwind en al die andere zooi wat in je ogen kan komen.

Nu heb ik het volgende probleem hiermee :

-gaat allemaal prima, tot een snelheid van ongeveer 100/110 km/u. Hoger dan dit dan gaat de zonnebril irritant doen , zit niet meer vast op zen plaats , en men zicht is gewoon helemaal k*t dan.. Erg onveilig dus en door deze reden vermijd ik momenteel liever de autosnelweg tot mijn brilprobleem opgelost is.

- De 2 'oren' van de zonnebril klemmen (te) fel tussen mijn hoofd en de helm, bij langere ritjes heb er best wel zeer van 's avonds. Voelt aan als een blauwe plek, niet aangenaam dus.



Nu kwam ik het volgende tegen :
[afbeelding]

Deze doe je dan dus onder je helm aan? Of span je de band nog steeds over de helm zoals bij een jethelm bv?
Bij de jethelmen zit er meestal zo'n grote oldschool goggle bij. Dit is bij mij absoluut geen zicht, ik lijk wel een vlieg met zo een oversized bril op mijn smalle kop :+ Vandaar dus liever een kleine type zonnebril / goggle.

Iemand ervaring hiermee? Ik zoek dus echt een vaste bril die goed blijft zitten, zeker bij de iets hogere snelheden.. En nee, ik ruil em niet in voor een vizier :]
Thanks!
Ik zou een nieuwe helm gaan kopen.
 
Ik heb alles inmiddels geprobeerd. Inclusief de hele dure Aviator Goggles. Bij mij werken alleen de brilletjes die gewoon (het liefst rechte) pootjes hebben. Zo'n elastiek band zit kut onder je helm en als je hem er overheen doet krijg je een kier in je ooghoeken. Op/af doen is lastig.

Ik rij nu al 3 jaar met een Barrufaldi (of zo?, wij noemen het de (Fartingbaldy)) en mijn vrouw heeft een vergelijkbaar ding. Als ik in de avond naar huis moet klik ik ff de gele glazen er in. Het valt mij op hoeveel van die posers s' nachts door de stad brullen met een zonnebril op.. :N

Passen is het devies, net als bij een helm. Liefst langer dan een kwartier want dan komen de knellende plekjes boven water.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er ook aan wat voor een zonnebril je hebt hoor. Ik heb een tijdje met zo'n namaak aviator gereden, je weet wel zo'n ding dat ze je aansmeren op een Turks strand voor 1 euro, dat is niks. Ik heb een nu een Polaroid Aviator gekocht, deze zit erg goed om je hoofd en met bijvoorbeeld over je schouder kijken blijft ie prima zitten, ik draag deze gloepers gewoon onder mijn helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan