Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Bij discussies over Healtech vs Translogic is er altijd dezelfde uitkomst.
Je hoort zo goed als nooit slechte ervaringen met Translogic en heel af en toe hoor je slechte ervaringen met Healtech.
Bij Healtech heb je zelf een beetje meer kennis nodig, Translogic is plug and play.
Voor 150 euro extra kan ben je gerust en koop je de Healtech.
Ik heb zelf al 2x de healtech iqse gehad zonder problemen op m'n circuit motor. (De instellingen moesten een beetje aangepast worden)
 
Dat heet een blipper ;)
Maar dan nog.

Persoonlijke mening, ga een automaat rijden als het je op de weg al teveel moeite is om te schakelen. Begrijp me niet verkeerd, als het er af fabriek op zit prima, nog steeds vind ik het overbodig. Maar aftermarket dat spul erop schroeven snap ik echt niet.
We willen een quickshifter op onze straatmotor omdat jij die op je racemotor hebt en jij bent cool!

Dus als wij die ook hebben op onze straatmotor, dan zijn we een beetje cooler.

Snap dat nou.

Ik dacht wel sneller te zijn met m'n 2014 Aprilia Tuono V4 met quickshifter op Assen tov m'n GSXR600 K2. Niet dus, dik teleurgesteld in m'n eigen coolness, dus moet ik weer geld uit geven om me cool te voelen.
Fijn voor jou dat je daar geen last van hebt. Worstel er dagelijks mee...
 
Ik heb zelf problemen gehad met de eerste versie van Healtech (QSE). Nu met de iQSE eigenlijk niet. De auto wizard is makkelijk in te stellen en volgens mij is deze ook zelf-regulerend. Op de Kawa was hij in 1x goed, op de Ducati moet ik nog een klein beetje finetunen.
 
Ik heb zelf problemen gehad met de eerste versie van Healtech (QSE). Nu met de iQSE eigenlijk niet. De auto wizard is makkelijk in te stellen en volgens mij is deze ook zelf-regulerend. Op de Kawa was hij in 1x goed, op de Ducati moet ik nog een klein beetje finetunen.
Volgens mij zijn 90+% van de slechte ervaringen met de QSE, niet met de nieuwere iQSE.
Daarom dat er redelijk wat mensen geen fan zijn van Healtech.
 
We willen een quickshifter op onze straatmotor omdat jij die op je racemotor hebt en jij bent cool!

Dus als wij die ook hebben op onze straatmotor, dan zijn we een beetje cooler.

Snap dat nou.

Ik dacht wel sneller te zijn met m'n 2014 Aprilia Tuono V4 met quickshifter op Assen tov m'n GSXR600 K2. Niet dus, dik teleurgesteld in m'n eigen coolness, dus moet ik weer geld uit geven om me cool te voelen.
Fijn voor jou dat je daar geen last van hebt. Worstel er dagelijks mee...
Je moet je kennissenkring vergroten als je denkt dat ik onder cool val 😉😂

Maar qua tijdwinst op circuit is minimaal, eerder stukje rust in de motor wat je ermee wint. Bv Mandeveen Duikersloot halverwege op hellingshoek van 3 naar 4 minder beweging in de motor.
Viel me laatst toen ik zat te kijken op het rechte stuk bij een rijder heel erg op dat hij heel veel beweging had bij opschakelen.
 
Heeft iemand de healtech toevallig op een gsx-r750 uit 2007 geïnstalleerd. Ben wel benieuwd naar de instellingen :)

Iemand anders nog tips om optimale settings te vinden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan