Ervaringen IKS 25kw keuring

DaanK

MF'er
15 jan 2009
167
0
Boskoop
Hallo Iedereen,

Ik vroeg me af of er al mensen zijn die hun motor op 25kw hebben laten zetten door middel van de IKS? Zo ja, wat kostte dit en wat waren de eisen van de keuring?

Ben benieuwd!

Daan
 
Mijn motor is ingevoerd vanuit Belgie.. heb hem dus ook moeten laten keuren... koste me 96 euro!! heb inderdaad geen idee wat IKS is maar als het op dat lijkt... dan moet je je geen zorgen maken om die keuring... Ze kijken effe of je motor redelijk orgineels is... en dan is't oké!! :+
 
Ik ben er mee bezig. Ik heb de papieren net ingevult en ze gaan zo op de bus. Je moet ff een belletje plegen met de man van het IKS die kan het je perfect uitleggen. Ik heb er al een topic over gemaakt 3 weken geleden. Moet je even de zoekfunctie gebruiken. qua kosten moet je uitgaan van een kleine 200 euro.
 
Ik ben er mee bezig. Ik heb de papieren net ingevult en ze gaan zo op de bus. Je moet ff een belletje plegen met de man van het IKS die kan het je perfect uitleggen. Ik heb er al een topic over gemaakt 3 weken geleden. Moet je even de zoekfunctie gebruiken. qua kosten moet je uitgaan van een kleine 200 euro.

Ja ik ben er geweest, was motor ff op de bank zetten, ff warm draaien, ff paar keer in zn toeren jagen. totaal 20minuten werk. en 190euro lichter -O- . Maar nu wel een zxr400 uit 93 volledig officieel 25kw op kenteken.
 
IKS keuring is een idividuele keuring voor je motor, op die manier kan je elke motor officieel op 25kw krijgen, mits ze standaard minder dan 60? Kw hebben, maar vroeg me af wat voor eisen er nog meer waren.
Is er een apart nummer voor de IKS keuring? Over het algemeen weten ze bij het RDW namelijk niet wat er op dezelfde afdeling gebeurt, laat staan op andere afdelingen.
 
Hee rikdedik :+)
Aan wat voor eisen moest je motor voldoen? Ik heb namelijk een PC19 CBR600f staan (kan nog niet op 25kw dus.) Alleen was al het kuipwerk kapot, en is het daarom een naked bike aan het worden:P
zou dit problemen opleveren? Of word er écht alleen naar het vermogen gekeken?
 
"Een aanvraag voor terugkeuring naar maximaal 25 kW van een motorfiets met een oorspronkelijk vermogen van meer dan 60 kW wordt niet in behandeling genomen. "

en volgens mij heeft je motor 62 kW..
 
Hee rikdedik :+)
Aan wat voor eisen moest je motor voldoen? Ik heb namelijk een PC19 CBR600f staan (kan nog niet op 25kw dus.) Alleen was al het kuipwerk kapot, en is het daarom een naked bike aan het worden:P
zou dit problemen opleveren? Of word er écht alleen naar het vermogen gekeken?

Ja, bij mij werd alleen specifiek naar het vermogen gekeken(niks remmen of weet ik veel). Ik had zelf wel voor de zekerheid de standaard spiegels en de standaard uitlaat er op gedaan.

Maar volgens mij kunnen motoren met meer dan 60kw idd niet gekeurd worden. maarja tis een ouwe motor. Dus die zal inmiddels wel minder dan 60kw hebben.
 
...
Maar volgens mij kunnen motoren met meer dan 60kw idd niet gekeurd worden. maarja tis een ouwe motor. Dus die zal inmiddels wel minder dan 60kw hebben.

Ik denk dat ze bij de aanvraag gewoon kijken naar het type, meer dan 60kW is dan gelijk einde verhaal.

Wel mooi dat deze keuring nu bestaat :}.
 
Hmm das niet zo best, enig idee wat voor eisen er verder aan verbonden zijn? Ook alleen vermogen? Of moet de motor idd gewoon nog origineel zijn?
 
Hier hetzelfde dan bij remeber. Wel irritant dat ze zeggen schrijf je in dan nemen we contact op en dan niks van van zich laten horen. Laatst ook maar even gemaild. Maja ik zit in de molen.... Duurt lang....
 
Hhmm... Dus eigenlijk is die IKS nog helemaal geen beste optie?
Tenzij je natuurlijk al begrensd bent en met uitdraai rondrijdt...
 
Vorige week heb ik me ook even bezig gehouden met dit verhaal. Zoals de medewerker van het IKS vertelde was nu pas 1 motor in behandeling (wellicht die van Hypertraxxx?), de mensen van het RDW weten zelf nog niet zo goed wat ze verplicht zijn te doen bij deze keuring.
Zoals ze me het verteld hebben keken ze meer naar de 'algemene' staat van het voertuig en vervolgens vragen ze hoe hij begrensd is. Dit moet degelijk en op een manier zijn gebeurd die niet tijdens het rijden/zonder sleutelen weer te verwijderen is.

IKS is naar mij mening geen goede optie, kost na schatting 200 euro en je hebt er veel werk mee.

Beter zoek je een motor die op kenteken al 25kw is of een 2de typegoedkeuring heeft.
 
heb net via via gehoord dat de testbank die het IKS gebruikt de banden opvreet, dus daarvoor zijn ze een oplossing aan het zoeken

Dat is waar, bij mij zag je een hele streep over t midden lopen nadat ze een paar metingen hadden gedaan, op de terug weg maar weer ff rond gereden O-) :P
 
als ik het goed begrijp is de IKS keuring dus een keuring om je motor legaal op 25kw te krijgen als er geen 2e typegoedkeuring is? is dit nieuw? ik dacht dat dit al langer mogelijk was.
en weet iemand ook hoe het gaat als je je motor wil ontgrenzen als je vol vermogen mag?

gr Rich
 
IKS vind ik al een stap in de goede richting van het RDW en de nederlandse overheid, want we worden al genageld door die 25KW regeling, nu kan je tenminste legaal op 25kw zetten,
maargoed nu nog een geschikte motor vindenxD

maarjah je kan wel het risico lopen, want de komende tweejaar zal het wel nog niet egt lkkr lopen.... dus vandaar dat velen er tog voor kiezen om te gaan rijden op uitdraai. maarjah dat is een afweging die je zelf moet makenxD suc6 iig
 
Even een oud topic omhoog trappen.
Ik kreeg op m'n website een reactie van ene Tim, die aangaf dat het origineel vermogen van 60kW (om gebruik te kunnen maken van de IKS regeling) is verhoogd naar 75kW. Uiteraard meteen contact opgenomen met de RDW en gaven aan dat dit klopt.
Dus nog meer motoren voor het uitzoeken! :]
Kosten zijn ong. € 233,50.
 
Terug
Bovenaan Onderaan