Ervaringen IKS 25kw keuring

Ik had toevallig RDW in lelystad nog aan de lijn. Als ik een kawa zxr 400 wilde begrenzen kostte dat tussen de 3 en 400 euries. Wat een geld.
 
klopt, is veel, maar je moet ook denken als de verzekering je wil naaien bij een ongeluk kunnen ze dat ook doen omdat je de papieren niet in orde hebt.... DAT kost veel geld. Is maar net wat je er voor over hebt. Ik heb mijn eerste jaar met uitdraai gereden (en onverzekert omdat mijn dealer dat niet goed doorgegeven had) Dat is dus het risico met uitdraai.
 
Zolang ze maar erkennen dat het om een 25 kw fiets gaat vind ik het met de verzekering best. Die betalen wel uit als ze akkoord gaan met uitdraai. Maar het is de politie waarvoor ik op kenteken zou willen hebben.
 
Zoek een ZXR400 vanaf 1999, die kan je officieel op 25kW krijgen (of koop er een die al 25kW is natuurlijk). Ik snap niet hoe RDW bij 300-400 euro komt, want een IKS keuring is 233,50, even los van de onderdelen (en arbeidsloon) die je nodig hebt. Maar RDW doet zelf niets met motoren voor je knijpen, dat doen motorzaken.

Aan de andere kant moet je je afvragen of je echt zoveel tijd wilt steken in een motor waar je hoogstwaarschijnlijk toch maar 2 jaar op gaat rijden. Ik zou genoegen nemen met een GS500 de eerste 2 jaar en daarna mag je toch alles kopen. Waarom moeilijk doen voor zo'n korte periode waarin je toch nog alles moet leren en je toch niet direct alles uit een motor kan halen (niet alleen qua vermogen, maar ook stuureigenschappen).
 
Tja, ze zeide dat ervaring leert dat het 3 a 400 euro kost. Niet mijn woorden natuurlijk. Maar een zxr uit 99 zijn gelijk al een stuk duurder.

Maar over een tijdelijke motor ben ik het niet eens. Ik ben een student die genoeg heeft gespaard voor een zxr. Ik zou later natuurlijk wel zwaarder gaan, maar ik denk niet dat het wat voor mij is. Een zxr is licht (ben zelf ook helemaal niet zwaar) en heeft genoeg vermogen. Dus vol vermogen zou ik er nog heel wat plezier aan beleven. Maar ik sluit zeker niet it dat ik over 2 jaar een andere motor heb :+
 
De meeste mensen kopen toch een eerste motor om het op te leren en niet direct hun droommotor.
Kan ook niet, daar hebben de meesten van 18-19 jaar geen geld voor. :)
En helaas went vermogen altijd... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan