Ervaringen ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

Niet zelf ervaring.
Wel van mensen die een prijs hebben aangevraagd voor verkoop. Het aanbod was steeds absurd LAAG!
Onlangs kreeg iemand bij inruil het dubbele van wat het aanbod was op deze site.
Het gemak moet je dus wel betalen. Die lui leven natuurlijk niet van lucht alleen.

Ze hebben echter 1 grote fout gemaakt, en dat is de naam van de site!
Deze had moeten zijn: ikgeefgraagmijnmotorfietsweg.nl
 
Ik heb voor de gein mijn 888 aangeboden via de site, kreeg ik heel vlot hierna via de app vd de motorzaak eigenaar waar ik hem in onderhoud heb de vraag of ik hem echt kwijt wilde.... _O- de motorzaken zijn gewoon aangesloten bij het netwerk via de site.

Er is geen prijs genoemd maar ik werd gewaarschuwd dat hij bijzonder weinig voor wou bieden, kortom, hij is ook een handelaar die zoveel mogelijk winst wil maken....niks vreemds aan lijkt mij.

Als er een vraag naar een bepaalde type is dan kun je een lage bod verwachten, of anders is ‘kilo’ prijs.....de werkelijkheid dus.
 
Ik heb één keer een afgeschreven, niet lopende, kapotte FZR600R "verkocht" via ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl. Wat ik er nog voor kreeg was peanuts. Ik geloof dat mijn afweging was: €100 krijgen en nul gezeik, of hopen op €300 ofzo via Marktplaats, maar wel met het maken van een gedetailleerde advertentie, advertentiekosten, steeds in gesprek gaan met mensen die misschien interesse hebben, en dan nog maar zien dat iemand komt en 'm werkelijk meeneemt. Eerlijk is eerlijk, mijn tijd is me soms gewoon iets meer waard.

Je koopt gemak in het verkoopproces van je motor. Of dat het je waard is, is een afweging die je zelf maken mag. Maar je hoeft niet te verwachten dat ze gouden bergen bieden voor je motor.
 
Een aantal jaar geleden moest ik van m'n Peugeot 206 af. Deze had wat kuren en ik zou een leaseauto krijgen. Ik wilde iemand anders niet opzadelen met een auto met problemen, dus via wijkopenautos.nl kon ik er makkelijk vanaf. Uiteraard kreeg ik minder dan online werd aangegeven, maar aan de andere kant hebben ze toen tijdens het rijden niet gemerkt dat ie niet OK was. Voor deze specifieke situatie was het een prima oplossing.
Dus wél op de hoogte van de problemen maar dit niet melden, oké.....

Dus als er mensen zijn die zich afvragen waarom handelaren veel minder geld bieden op dit soort sites dan dat je het kan verkopen op marktplaats, dat komt door dit soort mensen.......
 
Een Ford C-Max met versprongen distributieriem.
Deze vervangen maar uiteraard roken en tikken dat het geen naam had.
Alles netjes vermeld en met foto's aangeboden.
Bod ontvangen van €4000

Kwamen de auto ophalen, maar hadden enkel plaatjes gekeken, geen tekst gelezen.
Na even tegenpruttelen de auto meegenomen, gebonden door het contract.
Dat had ik er elders dus nooit voor gekregen - top ervaring!

Later een Harley 48 aangeboden.
Na wat hard selling pogingen van hun kant bod ontvangen van €7200, 10% onder mijn minimumprijs.
Uit principe geweigerd, maar op zich wel redelijk.
 
Dus wél op de hoogte van de problemen maar dit niet melden, oké.....

Dus als er mensen zijn die zich afvragen waarom handelaren veel minder geld bieden op dit soort sites dan dat je het kan verkopen op marktplaats, dat komt door dit soort mensen.......
Hij wil een ander niet opzadelen met problemen euh volgens mij is dat precies wat hij doet ..
 
Hij wil een ander niet opzadelen met problemen euh volgens mij is dat precies wat hij doet ..
Nee! jij verdraait de zaak. Die ander de "handelaar" in dit geval is zelf nu ook niet bepaald onschuldig, en krijgt hier een x een deksel op zijn neus. Volkomen terecht!

@ShannonB koos ervoor om het door te verkopen aan een "handelaar" die dacht simpel geld te verdienen, maar zo zit de wereld niet in elkaar! Dan moeten ze maar onderzoek doen, maar ze zien alleen dollartekens. En ja dan koop je ook wel eens een kat in de zak.
Ik had mijn Srad ook heel makkelijk aan een particulier kunnen verkopen voor het dubbele wat ik er nu voor kreeg. Maar ze hadden gegarandeerd terug gekomen en terecht. Ook had ik hem in onderdelen kunnen verkopen had het ook meer opgeleverd. Maar ik wou juist de lui van deze site en de "handelaren" te grazen nemen
Dit soort lui wat via deze site aan hun "handel" komt, vraagt erom ook eens goed opgelicht te worden. De koper van mijn Srad is ook terug gegaan naar de handelaar, en dat was ook mijn bedoeling, het mocht niet lonen.
Kortom die gasten denken dat ze heel makkelijk misbruik van je kunnen maken, maar ze vergeten dat het andersom ook werkt via deze site. Eigen schuld, moet je om te beginnen maar eerlijk aan je handel proberen te komen.
 
Nee! jij verdraait de zaak. Die ander de "handelaar" in dit geval is zelf nu ook niet bepaald onschuldig, en krijgt hier een x een deksel op zijn neus. Volkomen terecht!

@ShannonB koos ervoor om het door te verkopen aan een "handelaar" die dacht simpel geld te verdienen, maar zo zit de wereld niet in elkaar! Dan moeten ze maar onderzoek doen, maar ze zien alleen dollartekens. En ja dan koop je ook wel eens een kat in de zak.
Ik had mijn Srad ook heel makkelijk aan een particulier kunnen verkopen voor het dubbele wat ik er nu voor kreeg. Maar ze hadden gegarandeerd terug gekomen en terecht. Ook had ik hem in onderdelen kunnen verkopen had het ook meer opgeleverd. Maar ik wou juist de lui van deze site en de "handelaren" te grazen nemen
Dit soort lui wat via deze site aan hun "handel" komt, vraagt erom ook eens goed opgelicht te worden. De koper van mijn Srad is ook terug gegaan naar de handelaar, en dat was ook mijn bedoeling, het mocht niet lonen.
Kortom die gasten denken dat ze heel makkelijk misbruik van je kunnen maken, maar ze vergeten dat het andersom ook werkt via deze site. Eigen schuld, moet je om te beginnen maar eerlijk aan je handel proberen te komen.

Is dat niet oplichting belonen met oplichting?

Jou persoonlijke keuzes maken voor de gevolgen in het grotere geheel niet uit.
zolang meer mensen denken dat ze op deze manier hun gram kunnen halen vanwege een oplichting uit het verleden: word het natuurlijk nooit beter.

maar je kunt je afvragen of je door altijd uitsluitend wenselijk gedrag te vertonen, niet gewoon een dief van je eigen portemonnee bent...
 
Dus wél op de hoogte van de problemen maar dit niet melden, oké.....

Dus als er mensen zijn die zich afvragen waarom handelaren veel minder geld bieden op dit soort sites dan dat je het kan verkopen op marktplaats, dat komt door dit soort mensen.......
Dus jij bent het niet met shannon eens
Hij wil een ander niet opzadelen met problemen euh volgens mij is dat precies wat hij doet ..
en jij bent het ook niet met shannon eens. , Ze zal een Zij zijn, maar goed ;)
Nee! jij verdraait de zaak. Die ander de "handelaar" in dit geval is zelf nu ook niet bepaald onschuldig, en krijgt hier een x een deksel op zijn neus. Volkomen terecht!

@ShannonB koos ervoor om het door te verkopen aan een "handelaar" die dacht simpel geld te verdienen, maar zo zit de wereld niet in elkaar! Dan moeten ze maar onderzoek doen, maar ze zien alleen dollartekens. En ja dan koop je ook wel eens een kat in de zak.
Ik had mijn Srad ook heel makkelijk aan een particulier kunnen verkopen voor het dubbele wat ik er nu voor kreeg. Maar ze hadden gegarandeerd terug gekomen en terecht. Ook had ik hem in onderdelen kunnen verkopen had het ook meer opgeleverd. Maar ik wou juist de lui van deze site en de "handelaren" te grazen nemen
Dit soort lui wat via deze site aan hun "handel" komt, vraagt erom ook eens goed opgelicht te worden. De koper van mijn Srad is ook terug gegaan naar de handelaar, en dat was ook mijn bedoeling, het mocht niet lonen.
Kortom die gasten denken dat ze heel makkelijk misbruik van je kunnen maken, maar ze vergeten dat het andersom ook werkt via deze site. Eigen schuld, moet je om te beginnen maar eerlijk aan je handel proberen te komen.
je hoeft iemand niet gelijk te grazen te nemen, maar als je een bedrijf/ iemand die puur voor de handel is, dat is wel duidelijk dat je dan minder krijgt als je uitgebreid gaat lopen vertellen wat er aan mankeert , waar je misschien zelfs voor hebt moeten betalen om die diagose te laten stellen.

Het merendeel van de mensen heeft geen benul hoe een auto of motor werkt , zij Kunnen dus niks verzwijgen.
Dan kan Shannon wel de barmhartige samaritaan gaan spelen en zo Nog minder krijgen dan geboden terwijl de handelaar vervolgens alsnog genoeg verdient aan de onderdelen waar hij wel de werking van gecontroleerd heeft.
 
Is dat niet oplichting belonen met oplichting?

Jou persoonlijke keuzes maken voor de gevolgen in het grotere geheel niet uit.
zolang meer mensen denken dat ze op deze manier hun gram kunnen halen vanwege een oplichting uit het verleden: word het natuurlijk nooit beter.

maar je kunt je afvragen of je door altijd uitsluitend wenselijk gedrag te vertonen, niet gewoon een dief van je eigen portemonnee bent...

Ik heb pas voor iemand een distributie ketting vervangen, zijn/een monteur had aangegeven dat er idd speling op zat en vervangen wel verstandig was.
Ik kon het echt nauwelijks horen en zei ook tegen hem dat ik de motor waarschijnlijk wel van hem gekocht had als hij de motor aangeboden had.
Hij vond het de moeite om voor het geld van de ketting en de arbeid het te laten vervangen.

Vergeleken met eerder voorbeeld, als iemand zijn motor gekocht had en later naar de dealer of motorzaak was geweest met de opmerking dat hij iets denk te horen en vervolgens te horen krijgt dat als je echt alles wil vervangen wat er mee te maken heeft meer is dan de dagwaarde van de motor, tja ..

Ook een reden waarom ik geen in en verkoop van 2e hands motoren doe, los van mijn verzamelwoede ;)
 
Al op de 3e bladzijde en nog steeds niet de 2 duidelijkste (enige?) pluspunten van deze toko zien langs komen.

motorbeurs-utrecht-2019.png
 
Met een auto wel eens een absurd bod gehad van ze. De helft van de daadwerkelijke waarde. Met een motor ging het evenwel best goed en kreeg ik ongeveer de vraagprijs. Scheelde €200: €5300 ipv 5500 ,En dan ophalen en adequaat afgehandeld.
 
:^
Ik heb exact dezelfde ervaringen :Y. Wellicht dat er achter de schermen andere mensen werkzaam zijn. Of is de markt gewoon anders.
 
Ik heb mijn VF750F op Catawiki verkocht voor de prijs die ik in gedachten had. Heb er iets op toe gegeven, maar motor is nu in handen van een liefhebber in Belgie. Veilingsites geven toch iets meer zekerheid. Hoogste bod dan is het kopen met de optie om er een minimum prijs aan te hangen.
Op MF hier stond ie 1½ jaar te koop met liefst voor niks volk.:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan