Ervaringen Jager motoren Hoogeveen

Mijn vader zei vroeger koop nooit iets 2ehands dan koop je de afgedankte rommel
van een ander,dat waren wijze woorden :}
,dus koop een nieuwe als je niet opgelicht
wil worden ,koop je een 2ehandsje dan loop je nu eenmaal meer risico en mag
je hopen dat het door de verkoper onder garantie word opgelost,maar vraag je af waarom
de vorige eigenaar de motor heeft weggedaan,meestal is dat niet omdat die zo goed
beviel
. }) :)


Dan zal ie 1; een duur leven hebben [gehad] :')

2; ooit een keer slechte ervaringen hebben gehad bij een particulier en daar z'n "mening"op gestaafd hebben, hoewel deze van verre klopt. :Z :Y



Zoals de waard is.......

Ik heb al zo vaak dingen particulier gekocht > ook mijn 2 motoren< ... waar het om gaat is dat je overal beduveld kan worden, ook met een nieuwe aanschaf...

er zat bv in 1 keer geen garantie op dat bepaalde stuk waar schade zit,
motor in mekaar gelopen in de eerste week, eigen risico?
een duur OH-contract aan de motor vastsmeren, etc etc.

Met particulier kan dat natuurlijk precies hetzelfde,
ik denk dat het vooral belangrijk is om elkaar goed aan te voelen, goed/aandachtig de advertentie bestuderen [kan je een hele hoop aan afleiden]
een testrondje maken altijd [tenzij mogelijk] en gewoon boter bij de vis en een redelijke prijs. Kortom een beetje aanvoelen wie je voor je hebt, een stukje levenservaring en geen haast met de verkoop hebben bv.
neem er de tijd voor.



maar dat je stelt dat alle particulieren een motor wegdoen alleen met gebreken is grote kul. :W :')
 
ik zou zeggen in deze; RG-gamma

4669812732_5407c2534c_z.jpg
 
Ik stel helemaal niks,2ehands kopen houd nu eenmaal in dat je een groter risico loopt dan bij een nieuwe.
Zo word hier ook gestelt dat alle handelaren,dealers,importeurs,fabrikanten oplichters zijn,en dat is grote kul.
Maar goed,de conclusie is dus koop helemaal niks,zo loop je 0% risico :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik stel helemaal niks,2ehands kopen houd nu eenmaal in dat je een groter risico loopt dan bij een nieuwe.
Zo word hier ook gestelt dat alle handelaren,dealers,importeurs,fabrikanten oplichters zijn,en dat is grote kul.


Daar ben ik het ook zeker niet mee eens, zoals gezegd de waarheid ligt ergens in het midden. Koop met gezond verstand.


Mijn vader zei vroeger koop nooit iets 2ehands dan koop je de afgedankte rommel
van een ander,dat waren wijze woorden :} ,dus koop een nieuwe als je niet opgelicht
wil worden ,koop je een 2ehandsje dan loop je nu eenmaal meer risico en mag
je hopen dat het door de verkoper onder garantie word opgelost,maar vraag je af waarom
de vorige eigenaar de motor heeft weggedaan,meestal is dat niet omdat die zo goed
beviel. }) :)


[ik stel helemaal niets] NIET? nou dan heb ik het zeker verkeerd gelezen, :Z :X


Je hebt het over dingen/spullen nieuw aankopen en dat dat beter zou zijn, en dat alle 2ehands spullen die verkocht worden afgeleefde/afgedankte rommel is waar niemand wat aan zou hebben.


ik denk toch dat Marktplaats daar een heel andere mening op nahoudt, }) en heb je trouwens wel een idee hoeveel de Nederlandse economie draait op 2ehands-spullen oftewel zwartgeld?

zonder al dat zwarte geld liepen we nu echt met z'n allen in berevellen rond met een knots erachteraan gesleept... :Z
 
Whatever,dan nog loop je meer risico dan als je een nieuwe koopt :P
voor het zelfde geld ragt die iemand z,n motor helemaal af in dat jaar :)

wat zul jij een saai leven hebben bedoel risico's nemen hoort er bij houd de boel een beetje spannend *O* *O* *O* _O-
 
Daar ben ik het ook zeker niet mee eens, zoals gezegd de waarheid ligt ergens in het midden. Koop met gezond verstand.2ehands zooi heeft ook z,n nut als het niet meer nieuw te krijgen is,verder blijf ik erbij dat
nieuw altijd beter is.



[ik stel helemaal niets] NIET? nou dan heb ik het zeker verkeerd gelezen, :Z :X


Je hebt het over dingen/spullen nieuw aankopen en dat dat beter zou zijn, en dat alle 2ehands spullen die verkocht worden afgeleefde/afgedankte rommel is waar niemand wat aan zou hebben.


ik denk toch dat Marktplaats daar een heel andere mening op nahoudt, }) en heb je trouwens wel een idee hoeveel de Nederlandse economie draait op 2ehands-spullen oftewel zwartgeld?

zonder al dat zwarte geld liepen we nu echt met z'n allen in berevellen rond met een knots erachteraan gesleept... :Z

2ehands zooi heeft ook z,n nut als het niet meer nieuw te krijgen is,verder blijf ik erbij dat nieuw altijd beter is.

PS:over dat zwarte geld wil JK de Jager je nog ff spreken })
 
2ehands zooi heeft ook z,n nut als het niet meer nieuw te krijgen is,verder blijf ik erbij dat nieuw altijd beter onnodig duurder is.

PS:over dat zwarte geld wil JK de Jager je nog ff spreken })

zo ben ik het met je eens, *D }) })

en jij denkt dat ie dat niet weet? komop, trouwens dan moet ie ook gelijk ff bij de rest van de 17miljoen inwoners aankloppen. :9 })
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal. Ik ben normaal gesproken niet zo actief op forums. Lees meestal van alles op dit forum maar ben zelf niet actief. Toch wil ik graag mijn ervaring delen die ik tot nu toe heb bij Jagermotoren.

2 weken geleden heb ik een husqvarna te610 bij Jager gekocht. Motor beviel me goed en ook erg leuk om mee te rijden (ben van plan meer offroad te gaan rijden). Heb na het rijden besloten om de motor te kopen. Heb tijdens de onderhandeling afgesproken dat de motor een afleverbeurt zou krijgen en dat ik dan ook een coulance van 2 maanden erbij kreeg. Mocht er iets zijn met de motor dan zou dit worden gemaakt. Ik werd in de winkel goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan door Arjan.

Vorige week de motor wezen ophalen in Hoogeveen. Heb weer even een ritje genomen en motor liep stationair niet zo heel lekker maar dit zou komen omdat hij een hele tijd heeft stilgestaan. Motor op de aanhangwagen geplaatst en begonnen aan mijn terugreis naar Rotterdam.

Volgende dag motor gestart om even te rijden. Motor bleef niet aan stationair en ik moest gas bijgeven. Ik kwam er daarna achter dat de motor een beetje stotterde in de 3e en 4e versnelling. Heb toen even een mail gestuurd naar Arjan. Dezelfde dag kreeg ik antwoord. Hij bood me gelijk aan om een middel op te sturen dat ik door de benzine moest doen. Dit omdat door het lange stilstaan de sproeier een beetje verstopt kon zitten.

Volgende dag maar even langs Paul van Bonmotoren geweest om te kijken of hij kon zien waar dit aan lag en of er eventueel sprake zou zijn van ‘’valse lucht’’. We hebben toen besloten om de motor helemaal uit elkaar te halen. Dit ook omdat Paul een Tik hoorde in de motor en dacht gelijk aan een uitgerekte distributieketting. Nadat we de motor hadden uitelkaar gehaald kwamen we tot de ontdekking dat de distributieketting inderdaad vervangen moest worden. Ook was het voortandwiel aan vervanging toe, ontbrak de reservebrandstofkraan(er zitten blijkbaar 2 op de motor) en waren de kleppen niet gesteld.

Heb toen meteen Arjan gebeld en ik kwam met het voorstel om mijn geld terug te storten voor de afleverbeurt en dan zou ik zelf alles opknappen. Ik had namelijk geen zin om de motor helemaal naar Hoogeveen te brengen en daarna weer op te halen. Arjan wilde graag zelf de motor bekijken en de kosten die het met zich mee zou brengen zelf betalen. Hij heeft zelfs aangeboden om de motor op te laten halen bij Bonmotoren en na het herstel de motor weer bij mij thuis af te leveren in Rotterdam. Ik ben hier toen mee akkoord gegaan.

Ik moet eerlijk toe geven dat alhoewel ik liever had dat alles in 1e instantie goed was. Ik dit een hele goede service vind en dat Arjan toch wel ruggegraat toont door ervoor te kiezen de motor zelf op te knappen, op te halen en weer af te leveren in Rotterdam.
Tot dusver vind ik de na service erg goed de motor is gister opgehaald en afgeleverd bij Jagermotoren. Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjes,
Kossay
 
Hoi allemaal. Ik ben normaal gesproken niet zo actief op forums. Lees meestal van alles op dit forum maar ben zelf niet actief. Toch wil ik graag mijn ervaring delen die ik tot nu toe heb bij Jagermotoren.

2 weken geleden heb ik een husqvarna te610 bij Jager gekocht. Motor beviel me goed en ook erg leuk om mee te rijden (ben van plan meer offroad te gaan rijden). Heb na het rijden besloten om de motor te kopen. Heb tijdens de onderhandeling afgesproken dat de motor een afleverbeurt zou krijgen en dat ik dan ook een coulance van 2 maanden erbij kreeg. Mocht er iets zijn met de motor dan zou dit worden gemaakt. Ik werd in de winkel goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan door Arjan.

Vorige week de motor wezen ophalen in Hoogeveen. Heb weer even een ritje genomen en motor liep stationair niet zo heel lekker maar dit zou komen omdat hij een hele tijd heeft stilgestaan. Motor op de aanhangwagen geplaatst en begonnen aan mijn terugreis naar Rotterdam.

Volgende dag motor gestart om even te rijden. Motor bleef niet aan stationair en ik moest gas bijgeven. Ik kwam er daarna achter dat de motor een beetje stotterde in de 3e en 4e versnelling. Heb toen even een mail gestuurd naar Arjan. Dezelfde dag kreeg ik antwoord. Hij bood me gelijk aan om een middel op te sturen dat ik door de benzine moest doen. Dit omdat door het lange stilstaan de sproeier een beetje verstopt kon zitten.

Volgende dag maar even langs Paul van Bonmotoren geweest om te kijken of hij kon zien waar dit aan lag en of er eventueel sprake zou zijn van ‘’valse lucht’’. We hebben toen besloten om de motor helemaal uit elkaar te halen. Dit ook omdat Paul een Tik hoorde in de motor en dacht gelijk aan een uitgerekte distributieketting. Nadat we de motor hadden uitelkaar gehaald kwamen we tot de ontdekking dat de distributieketting inderdaad vervangen moest worden. Ook was het voortandwiel aan vervanging toe, ontbrak de reservebrandstofkraan(er zitten blijkbaar 2 op de motor) en waren de kleppen niet gesteld.

Heb toen meteen Arjan gebeld en ik kwam met het voorstel om mijn geld terug te storten voor de afleverbeurt en dan zou ik zelf alles opknappen. Ik had namelijk geen zin om de motor helemaal naar Hoogeveen te brengen en daarna weer op te halen. Arjan wilde graag zelf de motor bekijken en de kosten die het met zich mee zou brengen zelf betalen. Hij heeft zelfs aangeboden om de motor op te laten halen bij Bonmotoren en na het herstel de motor weer bij mij thuis af te leveren in Rotterdam. Ik ben hier toen mee akkoord gegaan.

Ik moet eerlijk toe geven dat alhoewel ik liever had dat alles in 1e instantie goed was. Ik dit een hele goede service vind en dat Arjan toch wel ruggegraat toont door ervoor te kiezen de motor zelf op te knappen, op te halen en weer af te leveren in Rotterdam.
Tot dusver vind ik de na service erg goed de motor is gister opgehaald en afgeleverd bij Jagermotoren. Ik houd jullie op de hoogte!!

Groetjes,
Kossay
Welkom op MF!
 
Heb in 2008 een motor gekocht bij Jager.....loopt nog steeds :+

Betrof een CBR600RR uit 2003. Motor op internet zien staan en deze viel op door o.a. de scherpe prijs. Tijdens het bezichtigen werd er netjes bij verteld dat de motor uit Engeland was gehaald. Motor zag er verder netjes uit, maar bij de proefrit bleek dat hij in hoge toeren op 3 poten liep. Dit aangegeven en toen is afleverbeurt aangepast naar een grote beurt waarbij de motor meteen is voorzien van nieuwe vonkers. Bij het ophalen bleek het probleem verholpen.

Verder nette zaak en er was toen nog enige ruimte om te onderhandelen. Prima zaak verder en ook de werkplaats is goed.
 
Weer even een update over mijn Husky.

Ik krijg netjes van Arjan een status-update van wat de stand van zaken is met de motor en waar ze meebezig zijn en hoelang het gaat duren. Heb er tot zover een goed gevoel over en ook worden mijn emails met vragen bijna dezelfde dag beantwoord. Tot dusver niets te klagen en dik tevreden!
 
Een mooie motor gekocht Yamaha FZ1N
Thuis bezorgd ivm dat er zout was gestrooid op de weg.

Motor thuis gebracht en helemaal top behalve dat de knipperlicht kapot was bij levering.

Mail gestuurd en week later een paar nieuwe knipperlichten ontvangen via de post :)

Mijn vorige motor ook daar gekocht en ben zeer content met deze motorzaak.
Ze kunnen natuurlijk nooit in de motor kijken dus je moet altijd een beetje geluk hebben met wat je koopt.

Maar mij zie je er zeker weer terug! :]
 
'jager motoren' > 'Ervaringen Jager motoren Hoogeveen'


Twee lopende topics samengevoegd.
 
Net een verkoper van Jager aan de telefoon gehad en gevraagd naar onderhoudshistorie van een motor. De verkoper kon mij die niet vertellen.

Volgens de verkoper is het bijna gebruikelijk dat bij een motor de onderhoudshistorie niet zo goed wordt bijgehouden en dat de boekjes vaak 'kwijt' zijn. Is dit normaal? Of heb ik zelf een 'ouderwets / andere' mening hierover. Houd zelf wel mijn boekjes keurig bij en kan de hele historie overleggen van mijn motor.

Graag jullie mening hierover.
 
Laatst bewerkt:
Dat een verkoper niet alles weet over een motor die ie verkoopt geloof ik direct. Is ook niet zo verwonderlijk; ding wordt ingekocht en gaat de showroom in voor de verkoop.

Maar dat boekjes 'kwijt' zijn, daar kan ik me niet veel bij voorstellen. Althans, niet voor een jonge motor. Soms denk ik weleens dat boekjes 'kwijt' zijn omdat dat niet interessant is voor de verkoper omdat uit die boekjes weleens iets heel anders zou kunnen blijken dan de verkoper jou wil doen geloven..
 
Dat een verkoper niet alles weet over een motor die ie verkoopt geloof ik direct. Is ook niet zo verwonderlijk; ding wordt ingekocht en gaat de showroom in voor de verkoop, maar hij zou het wel moeten kunnen achterhalen op het moment dat er naar gevraagd wordt.

Maar dat boekjes 'kwijt' zijn, daar kan ik me niet veel bij voorstellen. Althans, niet voor een jonge motor. Soms denk ik weleens dat boekjes 'kwijt' zijn omdat dat niet interessant is voor de verkoper omdat uit die boekjes weleens iets heel anders zou kunnen blijken dan de verkoper jou wil doen geloven..

Dat hij de historie niet kent vind ik ook niet zo'n probleem, je koopt in en probeert zsm weer te verkopen. Er gaan talloze motoren door zo'n zaak heen. Kun je ook niet allemaal weten.

Maar het verhaal dat bijna bij 90% van de motoren er geen onderhoudshistorie aanwezig is geloof ik niet. Dat kan ik me niet voorstellen. Zonder zo'n overzicht kun je iemand van alles wijs maken over zo'n motor..

Na het lezen van dit topic en de bovagsite is mijn gevoel bij deze zaak niet zo goed. Ik laat deze motor (Suzuki GSX-R 750 uit 2007) aan mij voorbij gaan.

Ben wel benieuwd naar de mening van anderen op de vraag die ik in mijn vorige post heb gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er toevallig van de week geweest, hij gaf idd aan dat hij niet alle histories kent omdat er zoveel motoren door de zaak gaan. Dat begrijp ik wel.

Toen ik mijn vorige motor bij Motoport Uithoorn kocht gaf hij mij aan dat de meeste racemotoren zonder boekje komen omdat deze vaak in de buddy worden vergeten en dan nat geregend worden etc. Ik kon mij daar ook niet in vinden, namelijk alle historie die ik maak bij een fiets bewaar ik ook netjes.

Echter zullen er genoeg fietsen zijn die oké zijn maar zonder boekje komen... Shit happends
 
Ik ben er toevallig van de week geweest, hij gaf idd aan dat hij niet alle histories kent omdat er zoveel motoren door de zaak gaan. Dat begrijp ik wel.

Toen ik mijn vorige motor bij Motoport Uithoorn kocht gaf hij mij aan dat de meeste racemotoren zonder boekje komen omdat deze vaak in de buddy worden vergeten en dan nat geregend worden etc. Ik kon mij daar ook niet in vinden, namelijk alle historie die ik maak bij een fiets bewaar ik ook netjes.

Echter zullen er genoeg fietsen zijn die oké zijn maar zonder boekje komen... Shit happends
_O- _O- _O-
De boekjes worden niet getoond omdat dan blijkt dat de km stand is teruggedraaid. :z
 
_O- _O- _O-
De boekjes worden niet getoond omdat dan blijkt dat de km stand is teruggedraaid. :z

Of dat de motor helemaal niet onderhouden is zoals gezegd :)
Ik heb er ook ooit wel een topic over geopend. Alle papieren worden thuis bewaard, maar de onderhoudsboekjes en facturen verdwijnen spoorloos.

Gedeeltelijk zal dat waar zijn, maar gedeeltelijk zullen die ook wel bewust niet erbij zijn. En geldt er natuurlijk: hoe ouder de motor, hoe groter de kans dat ze weg zijn.
 
Maar dat boekjes 'kwijt' zijn, daar kan ik me niet veel bij voorstellen. Althans, niet voor een jonge motor. Soms denk ik weleens dat boekjes 'kwijt' zijn omdat dat niet interessant is voor de verkoper omdat uit die boekjes weleens iets heel anders zou kunnen blijken dan de verkoper jou wil doen geloven..
:^
Laat me raden.
De boekjes die wél aanwezig zijn, geven zonder uitzondering een positief beeld aan de historie.
 
Mijn ervaring bij Jager is dat het een onpersoonlijke kut tent is...

Ik had een week van tevoren gebeld om twee motoren te testen. Twee motoren die ook echt kans hebbers waren voor de koop om het maar zo te zeggen.

Kom ik daar op afspraak aan (na een flinke rit) is het ineens niet mogelijk meer om beide motoren te testen vanwege het feit dat er maar 1 groene plaat beschikbaar is...

Maar waar wel PER DIRECT tijd voor gemaakt wordt is, is het geouwehoer over geld, inruilen, betalingen etc. Dus ik denk, laat me nou maar eerst een stukje rijden... wellicht is het wel een brakke kut motor en ik bel je gvd niet voor Jan lul een week van tevoren met de vraag om te proefrijden... op dit moment was het eigenlijk al klaar en kon ik die zaak en de betreffende meneer al niet meer uitstaan, wat een onpersoonlijke kut service.

Na veel gezeik en gedraaikont toch even op de twee motoren mogen rijden, namelijk de blackbird en de thunderace. MAAR je mag maar tien minuten en alleen maar even een klein rondje over het industrieterrein... -O- Allemaal niet heel erg van harte, maar toch maar even een rondje gereden op beide motoren.

Ondertussen komt een wat aantrekkelijk grietje net terug van haar wel weer lange testrit met de andere groene plaat, dat dan weer wel... :')

De Thunderace is het uiteindelijk geworden, maar niet bij Jager, want die kunnen wat mij betreft bezwijken aan/in de crisis. Mijn geld krijgen ze in ieder geval nooit. :W
 
Laatst bewerkt:
Liep de blackbird op 2 cilinders en waren de banden lek?

gezien je keuze..............
 
Terug
Bovenaan Onderaan