Ervaringen Kawa ZRX1200/Yammie XJR1300/SuziGSX1400

GaMeOvEr

MF'er
27 dec 2001
31
0
Tiel
Heej Guys/Girls !

Iemand hier ervaringen met de Kawa ZRX 1200 ?

Ik heb momenteel een Triunph Thunderbird Sport, maar aangezien er een tweede persoon bij is gekomen, ben ik op zoek naar een Bigbike met flink wat power, comfort, maar waar je nog wel lekker mee kunt hoeken.

Dus een beetje gekeken naar de Suzuki GSX 1400, de Yamaha XJR 1300 en de Kawasaki ZRX 1200

Qua vormgeving en specs spreekt mij de Kawa het meest aan, maar misschien zit ik er wel helemaal naast, vandaar deze post. :)

En nee, meer paste er niet in de topictitel. ;)
 
Wel in\'t goeie forum posten he go :P
moved alg -> toerdinges

ps: eige fiets voor die 2e persoon is geen optie??
 
heb wel eens een Yamaha XJR1200 gereden en vondt het een gaaf ding.

Staat me iets bij van een of andere vergelijkingstest van dat Yammie beste was, maar weet het niet meer zeker.
 
Heej Guys/Girls !

Iemand hier ervaringen met de Kawa ZRX 1200 ?

Ik heb momenteel een Triunph Thunderbird Sport, maar aangezien er een tweede persoon bij is gekomen, ben ik op zoek naar een Bigbike met flink wat power, comfort, maar waar je nog wel lekker mee kunt hoeken.

Dus een beetje gekeken naar de Suzuki GSX 1400, de Yamaha XJR 1300 en de Kawasaki ZRX 1200

Qua vormgeving en specs spreekt mij de Kawa het meest aan, maar misschien zit ik er wel helemaal naast, vandaar deze post. :)

En nee, meer paste er niet in de topictitel. ;)

Al eens gedacht aan een zzr1100, of een CBR-XX-SBB?

Als je comfort wilt, zou ik persoonlijk voor een fiets met kuip gaan. Ennuhh, bochten werk is geen probleem met zo\'n fiets.. maak maar eens een proefrit :9~

P.S. Pooh, nou niet weer moven naar de supersports he? :+
 
Mijn vader heeft een :} Suzuki GSX1200 :} (de voorganger van de 1400 dus). En ik moet zeggen dat ik dat ding toch wel erg fijn vind rijden. \'t Trekt supersnel op (3.5 sec naar de 100) en gaat ook nog eens lekker door de bochten.

Heb helaas nog niet de kans gehad op de 1400 te rijden, laatst hadden ze bij Cars & Bikes wel een test met de GSX 1400.
 
Joel, ik wil een kuiploze fiets. :)

Dus bij comfort doel ik meer op zitcomfort/houding dan op bescherming tegen de elementen. :)
 
Joel, ik wil een kuiploze fiets. :)

Dus bij comfort doel ik meer op zitcomfort/houding dan op bescherming tegen de elementen. :)

Ik? Is die fiets nu eigenlijk voor jou of voor die 2e persoon?! :P

Ps: ga gewoon die fietsen een keer huren/proefrijden.. zegt meer over een fiets dan wij samen kunnen denk\'k.
 
Op woensdag 06 februari 2002 19:19 schreef poohbeer het volgende:

Ik? Is die fiets nu eigenlijk voor jou of voor die 2e persoon?! :P

Voor mij, maar omdat er een 2e persoon _bij_ is. ;)

Dus wil ik een grote fiets, die daar ook geschikt voor is, lekker vermogen en wat fatsoenlijk comfort voor de Duo. :)

Ps: ga gewoon die fietsen een keer huren/proefrijden.. zegt meer over een fiets dan wij samen kunnen denk\'k.

Mja, was ik ook wel van plan, maar of bepaalde fietsen op technisch gebied bijvoorbeeld snel aanvallig zijn voor mankementen, merk je niet zo snel bij een proefrit. ;)
 
De mijne heeft nu, na twee jaar, nog nergens last van gehad. Rijdt super, trekt op als een dolle, rijdt comfortabel (als je een beetje wind niet erg vindt, vind het zelf erg meevallen, alleen bij 220 krijg je na verloop van tijd wat last van je nek).
Was twee maanden het land uit, eind januari terug, lekker koud, maar meteen starten!
Kan je helaas niks over de andere modellen vertellen.
 
In Motoren & Toerisme van deze maand staat een vergelijkende test tussen een Kawa 1200 en een Suzuki Bandit 1200 S.

De Kawasaki kwam als de iets betere, maar ook iets duurdere motor uit de bus.
 
Op Woensdag 06 februari 2002 23:58 schreef GaMeOvEr het volgende:Voor mij, maar omdat er een 2e persoon _bij_ is. ;)

Dus wil ik een grote fiets, die daar ook geschikt voor is, lekker vermogen en wat fatsoenlijk comfort voor de Duo. :)Mja, was ik ook wel van plan, maar of bepaalde fietsen op technisch gebied bijvoorbeeld snel aanvallig zijn voor mankementen, merk je niet zo snel bij een proefrit. ;)
Tja, Vmax kopen, power zat ook bij lage snelheid goed te besturen, zitplaats genoeg voor 2, de bijrijd(st)er zit 10 cm hoger en beiden rechtop
helaas geen kuipje voorop maar is wel te krijgen, tenzij je niet harder dan 100 gaat rijden
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben eruit. :)

Vandaag bij Moto-port in Vianen geweest en op beide gereden (ZRX1200 en XJR1300)

Het is de XJR1300 geworden, omdat mijn vriendin (1.83) daar _wel_ goed op kon zitten, iets wat op de ZRX niet mogelijk was.

De reden : De achterstepjes van de ZRX zitten best wel "Supersport" wat zoveel betekend dat ze dus haar benen op moest vouwen om achterop te kunnen zitten.

Dit zorgde er weer voor dat ze haar benen niet echt kon gebruiken om zich een beetje af te zetten, wat zoveel betekende dat ik de hele tijd 60 Kg. vriendin in me nek had, niet alleen tijdens het remmen, maar ook gewoon tijdens het rijden.

Geen doen dus.

Daarna de XJR geprobeerd, wat een hele verademing was, dikker zadel achter, de stepjes lager, dus ze zat gewoon veel beter wat ervoor zorgt dat we alletwee relaxed op de motor zitten.

Er komt bij aflevering gelijk een 4-2-1 (Race-carbon) van Laser onder, inclusief een K&N filter, wat weer voor de nodige performance boost moet zorgen.

Iemand nog andere tips voor vermogensverhoging van een XJR? (afgezien van een Dyno, komt misschien nog)

Ik heb namelijk gelezen dat een vergroting van de inlaatrubbers voor de carberateur ook wat scheelt in vermogen en dat is relatief simpel zelf te doen.

In ieder geval ben ik dus vanaf aanstaande vrijdag ook een XJR rijder. :] :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd of je hem nog op een dynobank heb gezet, en zo ja, of je de uitdraai zou willen posten,...
 
Gemiste kans !

Jammer dat je de CB1300 niet hebt getest.
Ik heb zelf drie jaar gereden op een XJR1300. Prima bevallen, maar de CB1300 is toch even wat anders.
 
Gefeliciteerd,

denk niet dat je spijt krijgt van je aankoop. heb mijn xjr dit jaar op de Dynobank gehad, het enige wat ik ("motorisch") aangepast heb zijn m'n uitlaten, heb gemeten op het achterwiel 108pk en ook een koppel van 108pk. Officieel word 106 (krukas) pk's opgegeven, met je laser en K&N moet je m.i. ruim op de 110 achterwiel pk's zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan