ervaringen Kawasaki KLR650

NuX! heeft een KLR650. Alleen zit ie niet zo vaak meer op dit forum volgens mij. Misschien kan je z'n e-mailadres hier bij z'n profiel vinden, anders misschien op z'n website www.motorbikes.be
 
NuX! heeft een KLR650. Alleen zit ie niet zo vaak meer op dit forum volgens mij. Misschien kan je z'n e-mailadres hier bij z'n profiel vinden, anders misschien op z'n website www.motorbikes.be
Yow de mannen...
Toch maar ff reageren. Kom wel regelmatig eens kijken op het forum, maar ben iemand die alleen reageer als ik iets nuttig kan bijdragen.
Nu, wat betreft de moto. Ik rij niet echt met een klr 650, maar met een klx 650r, wat toch iets anders is.
Mocht het over deze moto gaan, kan ik iets bijdragen, anders moet ik passen.
 
Voordat ik m'n Varadero aanschafte heb ik ook nog even naar/ op/ met deze Kawasaki gekeken/ gezeten/ gereden.

Eerlijk gezegt deed hij me een beetje denken aan m'n opgevoerde MTX uit m'n brommertijd :P . Voor langere ritten :] is hij niet 'echt' comfortabel door onder andere zijn zeer smalle zadel. Persoonlijk vindt ik het meer een fiets om erbij te hebben, om effe mee in het bos te crossen of snel in de stad ergens naar toe te gaan.

Motorisch is hij wel goed, en het is een redelijk lichte, wendbare fiets. Tevens is hij natuurlijk goed te betalen en hij ziet er niet verkeerd uit. Het is dus maar net wat je zoekt.

Gegroet
Jürgen.
 
Yow de mannen...
Toch maar ff reageren. Kom wel regelmatig eens kijken op het forum, maar ben iemand die alleen reageer als ik iets nuttig kan bijdragen.
Nu, wat betreft de moto. Ik rij niet echt met een klr 650, maar met een klx 650r, wat toch iets anders is.
Mocht het over deze moto gaan, kan ik iets bijdragen, anders moet ik passen.

Foutje sorry :) Dacht dat het een KLR650 was.
Achja.. KLR, KLX, KDR enz. enz. erg handig bij Kawasaki :)
 
Voor mijn huidige AT heb ik alles geleerd op een KLR 650 van '87. Ongeveer 50 dkm ervaring met dat ding verzameld. Net als de AT kocht ik hem wegens zijn bruikbaarheid. Comfortabel voor 2, grote tank en lekker ploffen natuurlijk. Ook mee door Europa getoerd (UK, Italie). Hoewel ik er met veel plezier aan terug denk, bedenk ik met wat verder denken dat het ding niet bepaald probleemloos was.Veel problemen gehad met de carburateur, olielekkage, elektrische onbetrouwbaarheid na een mistige nacht (zoek dat maar eens uit). Verder een frame van elastiek en een torderende voorvork bij flink remmen. Achteraf gezien is het juist om die reden een ideale beginnersfiets geweest. Doordat de grenzen niet ver zijn overschrijdt je die wel eens (met twee glijdende wielen door de bocht, terwijl het achterwiel zelfs doorslipt). Ook het deinen in de bocht is juist zeer leerzaam geweest. Omdat het maar een licht fietsje was kon je dergelijke misstappen aardig opvangen cq. corrigeren. Bovendien werd je vertrouwd met het gevoel van wegglijden en zo, je leerde zodoende juist te reageren. Ik schrik er niet snel meer van als een motor onder me vandaan begint te glijden, met dank aan de KLR. Weet je overigens dat dit oude model nog immer wordt geproduceerd en oa wordt verkocht in de USA? Heb toendertijd zelfs overwogen er een hierheen te halen, omdat ik helemaal weg was van dat ding. Misschien kun je daar wel succes hebben met het vinden van een ander blok. Ik heb mijn blok vervangen na een heftige vastloper op de snelweg. Er stond toen iets van 60 dkm op de klok. Al met al een niet al te positief eindoordeel.

Groeten Ben
 
hier met ofFroad ik ga mijn klr 650 weg doen
DIT IVM DAT IK TEVEEL REISKM MOET MAKEN VOOR MIJN WERK EN IK EEN SNELLERE MACHINE WIL ALS JE BELANGSTELLING HEBT HOOR IK HET WEL VAN JE HIJ IS VAN 1994
 
dan zal ik toch maar eens gaan douchen.
ik vind het zadel van de klr wel wat minder.
zou van nij hoger/rechter mogen zijn.


Welkom. :P

full




Rijhoogte achter met 6cm verhoogd
Rijhoogte voor met 8cm verhoogd



Zo is de mijne nou. Hoe ziet de jouwe eruit?

IMG_0957.jpg
 
waffor vellege zijn dat, heb jij bij je klr al die ring voor je luchtinlaat
weggehaald?


Pffff, wat heb ik niet gedaan aan de motor.

Technische tuning:
- Ring uit de airbox gehaald + bovenkant airbox open gezaagd + gaas achter filter weg gehaald.
- Setje extra sm velgen van ALKRONT
- Rempomp van een cbr1000 + staal omvlochte leidingen
- achterkant en voorkant van de motor verhoogd
- Cilinder 1 maat opgeboord
- originel CVK carburateur eruit gepleurd en vervangen door een Mikuni TM40
- K&N filter
- open LASER uitlaat (+/-130dB)
- 4 tanden grotere achtertandwiel
- Progressieve voorvering + dikkere olie

Optische tuning:
- ander stuur (De 4de alweer)
- LED achterlicht
- ander kleurtje
- zadel ander kleurtje
- startmotor ander kleurtje
- SM plastic
- nummerbord
- alle overbodige eraf gesloopt.
- veel oplap werkjes



Plaatje voor en na. :+


zoekplaatje.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan