Ervaringen met Alpine otoplastieken

Mijn audiciën (ook een motorrijder) zweert juist bij zachte doppen. Ik moet ze trouwens nog een keer ophalen, maar tot die tijd gebruik ik altijd zachte oorproppen die wij ook op het werk gebruiken. Otoplastieken vind ik echt een ramp, krijg ik dezelfde klachten bij als TS.

Mijn eerste gegoten doppen waren ook harde doppen.
Indoen ging prima en voelde ze bijna niet zitten. In de winkel... zonder helm...
Maar bij de allereerste rit ging het mis;
het afzetten van mij helm bezorgde mij zeeer pijnlijke gehoorgangen!
De harde doppen prikten hard in m'n oren. Voor langere ritten niet zo'n probleem.
Maar met toeren, waar de helm toch regelmatig op en af gaat, een hel.
Toen ik bloed aan de doppen kreeg ben ik naar de winkel terug gegaan.
Daar schrokken ze er zo van dat ik meteen zachte doppen aangeboden kreeg.

Deze zitten veeel prettiger. En na verloop van tijd zorgt de gewenning ervoor dat je ze de hele dag kunt inhouden.


Edit: heb ze van Hans Anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze van comfoor via beter horen. Heb al jaren van die dingen voor werk en sinds een aantal maanden ook voor op de motor. Passen zeer goed en lekke niet.

Bij voorgaande doppen voor op festivals dus is er ook wel eens iets fout gegaan en dit is gewoon kosteloos opgelost daar. Verder hebben ze daar ook nog een regeling/verzekering dat als je een filter of dop kwijt raakt deze vervangen wordt.

Was ook op de motorbeurs en een vriend van mij wou ook van die doppen hebben dus kwamen ook bij de Alpine tent. Maar ik vond het iets te gehaast en massa productie met dat afmeten. Zou mij niets verbazen als er veel lekte of niet goed waren.

Zelfde geld ook voor de andere fabrikanten die er waren. Niet zorgvuldig genoeg naar mijn menig.
 
Ik heb ze van comfoor via beter horen. Heb al jaren van die dingen voor werk en sinds een aantal maanden ook voor op de motor. Passen zeer goed en lekke niet.

Bij voorgaande doppen voor op festivals dus is er ook wel eens iets fout gegaan en dit is gewoon kosteloos opgelost daar. Verder hebben ze daar ook nog een regeling/verzekering dat als je een filter of dop kwijt raakt deze vervangen wordt.

Was ook op de motorbeurs en een vriend van mij wou ook van die doppen hebben dus kwamen ook bij de Alpine tent. Maar ik vond het iets te gehaast en massa productie met dat afmeten. Zou mij niets verbazen als er veel lekte of niet goed waren.

Zelfde geld ook voor de andere fabrikanten die er waren. Niet zorgvuldig genoeg naar mijn menig.

de mijne lekken ook niet hoor, zou best lastig zijn... elke keer vloeistof in je oren van het lekken :)

heb ze wel van alpine en heb zelf ook de boel "op maat gemaakt" door het uiteinde eraf te halen, gaat nu erg goed, daarvoor zaten ze in mijn nieuwe helm (marushin, zo'n carbonnen) tegen mijn hersenen aan voor mn gevoel... met de schubert was dat geen probleem
 
de mijne lekken ook niet hoor, zou best lastig zijn... elke keer vloeistof in je oren van het lekken :)

heb ze wel van alpine en heb zelf ook de boel "op maat gemaakt" door het uiteinde eraf te halen, gaat nu erg goed, daarvoor zaten ze in mijn nieuwe helm (marushin, zo'n carbonnen) tegen mijn hersenen aan voor mn gevoel... met de schubert was dat geen probleem

LoL ;)

Doe ff google wijsneus ;) :+

Als je ortoplastieken lekken ben je niet blij want dan beschermen ze niet meer. Een van de grootste oorzaken hiervan is het slecht aanmeten.
 
sonomax zachte doppen, rij er nu 3 jaar mee en bevallen nog steeds prima, ook de pasvorm heb ik niets over te klagen of dat ze ergens "zeer" doen...
 
Ik ben op de motorbeurs keurig geholpen, toevallig door Suzan van Alpine. Zij wist mij nog keurig te herinneren.

Zij heeft zich hard gemaakt om kosteloos een paar andere te laten aanmeten, deze vielen keurig bij mij is de brievenbus.


Deze zijn keurig op lengte en het lijkt alsof bij de oude het filter dichtzat. Deze bevallen me uitstekend, ook na lange dagtochten.

Ik kan aanraden om ze bij hun zelf te laten maken en niet bij een (in mijn geval) een inhuuraudicien die af en toe een keer oorafdrukken maakt. Op de beurs tref je vakkundige mensen!

Een pluim voor Alpine op de motorbeurs :)
 
Laatst bewerkt:
'Klachten of mindere ervaringen met Alpine otoplastieken' > 'Ervaringen met Alpine otoplastieken'
 
Terug
Bovenaan Onderaan