Ervaringen met Alpine otoplastieken

Oerknal

MF veteraan
17 dec 2008
2.115
1
Ik heb sinds een jaar otoplastieken aan laten meten van Alpine bij een audicien hier vlakbij. Mijn keuze voor Alpine is gemaakt omdat je er veel over hoort.

De eerste set deed de linker zoveel pijn dat ik na 2 dagen nog een rood oor had volgens de audicien. Dus de linkerkant is dus overnieuw aangemeten.

Toch blijf ik ontevreden over het comfort. Die dingen zijn in mijn optiek veel te lang waardoor de helm loopt te drukken op de oordoppen. De helm (Arai) heb ik voorzien van verschillende wangstukken maar het probleem blijft. Het comfort van schuimdoppen vind ik veel beter.


Heeft iemand ook problemen met het aanmeten van oordoppen?
 
Laatst bewerkt:
Als die dingen te lang zijn moet je ze laten inkorten, dit kan gewoon op hun kosten en geven ze ook aan in hun FAQ.
 
Bij Alpine hebben ze het beleid dat ze 3 keer opnieuw aanmeten, als de otoplastieken dan nog niet naar wens zijn krijg je je geld retour.
Bij mij (lastige gehoorgang bleek...) hebben ze tot 3 keer toe aangemeten en elke keer aangepast zoals ik zei. Uiteindelijk gelukkig goede doppen dus ik ben juist zeer tevreden!
 
Beste Oerknal,

Graag wil als medewerkster van Alpine Hearing Protection een reactie geven.
Allereerst heel erg vervelend dat je deze ervaringen hebt met ons product!

Juist om deze situaties te voorkomen hebben wij een pasvorm garantie van 3 maanden.
Dat houdt in dat wanneer je de otoplastieken van ons ontvangt en ze zitten niet comfortabel je nog een keer een aanmeting kunt laten doen.
Mocht het zo zijn dat na een tweede aanmeting je otoplastieken nog steeds niet comfortabel zitten zouden we het aanmeten nog een 3e keer kunnen proberen, of je krijgt je geld terug.
Helaas is de termijn van 3 maanden ruimschoots verstreken.

Helaas hebben we je email niet ontvangen (welk email adres heb je gebruikt?) maar ik zou je willen vragen om je klacht nogmaals te mailen naar: info@alpine.nl
Je kunt natuurlijk ook altijd telefonisch contact met ons opnemen op nummer: 0346-333350.

Hopelijk kunnen we een passende oplossing voor je vinden.

mvg,
Suzan Luijten
Alpine Hearing Protection
Amersfoortsestraat 70d
3769 AL Soesterberg
 
Laatst bewerkt:
Mijn audiciën (ook een motorrijder) zweert juist bij zachte doppen. Ik moet ze trouwens nog een keer ophalen, maar tot die tijd gebruik ik altijd zachte oorproppen die wij ook op het werk gebruiken. Otoplastieken vind ik echt een ramp, krijg ik dezelfde klachten bij als TS.
 
De pasvorm is goed, ze zijn afgeperst op de Motorbeurs. Ik denk dat ze te lang zijn of iets dergelijks.


Net gebeld met Suzan van Alpine, zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen en mijn bericht is waarschijnlijk door een mogelijke storing van het webform op de website niet verzonden en/of aangekomen :)
 
Ik heb ook aangemeten oordoppen en met mijn vorige helm, een Shark RSI, deden mijn oordoppen zeer na een uurtje of 2 rijden. Maar nu met een andere helm, een HJC FG 15, heb ik er helemaal een last meer van. Mijn oren zitten meer vrij in deze helm, en drukt de helm dus ook niet meer tegen de oordoppen aan. Laatst een hele dag gereden met de aangemeten oordoppen in, en nergens geen last meer van :)
 
Ik heb deze doppen ook geprobeerd maar meerdere keren gehad dat ze te diep in m'n oren gingen zitten door mijn helm. En had toen echt moeite om ze er weer uit te krijgen (had iig hulp nodig van iemand anders).
Dit waren universele niet aangemeten oordoppen, ze gingen bij mij ook pijn doen.
Kan goed zijn dat ik ze niet goed gebruikt heb hoor.
Gebruik nu weer schuimrubber oordoppen van de karwei, goedkoop en geen last van.
 
Beste Oerknal,


Helaas hebben we je email niet ontvangen (welk email adres heb je gebruikt?) maar ik zou je willen vragen om je klacht nogmaals te mailen naar: info@alpine.nl
Je kunt natuurlijk ook altijd telefonisch contact met ons opnemen op nummer: 0346-333350.

Hopelijk kunnen we een passende oplossing voor je vinden.

mvg,
Suzan Luijten
Alpine Hearing Protection
Amersfoortsestraat 70d
3769 AL Soesterberg

Wel netjes, ook al heb je er niet veel aan.
 
En weer een probleem opgelost met behulp van het prachtige Motor-Forum :+ En het blijkt maar weer, als je via mail geen reactie krijgt, kun je beter gewoon even de telefoon pakken ipv te miepen op een forum, alhoewel in dit geval ook heeft geholpen, het had alleen wat frustratie gescheeld ;)

Google Alerts? Ken ik niet, klinkt als een handig principe.
 
Suzan heeft me terug gebeld en heeft de mededeling gedaan dat er niks voor mij gedaan kan worden behalve nieuwe aanmeten t.w.v. 89 euro.


De pasvorm garantie van 3 maanden is verlopen, maar er zit ook een winterperiode bij van 4 maanden waar ik ze niet getest heb. De pasvorm is goed maar ze zijn te lang (constatering audicien).


Komt er op neer:

- 89 euro betalen voor nieuwe
- Geen garantie als ze niet aangemeten zijn in Soesterberg, je moet maar naar je winkel gaan
- Inkorten of aanpassen kan niet, het lab is van een andere firma


Kortom, de aftersales vind ik ondermaats. Ik heb tot 2x over toe 10 minuten stil gezeten voor de oorafdrukken en meer heb ik niet te maken gehad voor die oordoppen, de rest is gedaan/gemaakt door Alpine en nu is het mijn eigen schuld dat ze niet goed zijn. Ik kan voor 89 euro nieuwe laten aanmeten in Soesterberg terwijl het hier in het dorp een tientje duurder is, dus dat is niet echt aantrekkelijk aanbod. Bovendien ga ik niet nog eens 100 euro vergokken.



Voor mij in ieder geval van zijn leven geen Alpine meer, ik ga zelf maar met een Stanley mes er een stukje afsnijden en anders gaan ze mooi regelrecht de container in :W


Mocht ik ooit nog op maat gemaakte dingen proberen dan ga ik op advies van een Arai Europe medewerker bij Earproof kijken. Die zagen er wel keurig uit. Voorlopig weer herriestoppers ten waarde van 50 cent :')
 
Had ik niet verwacht van ze, ik dacht dat de service over het algemeen best heel goed is van Alpine.

Alhoewel het deels je eigen schuld is natuurlijk, ik weet niet hoe goed ze je destijds geinformeerd hebben over de garantieperiode van 3 maanden, maar als je ze koopt, maar vervolgens niet past en je komt buiten die 3 maanden ineens bij ze langs met dat ze niet passen, tja... voor hetzelfde geld heb je ze al die tijd uitgebreid gebruikt en bedonder je de boel. Ergens begrijpelijk dat ze daar niets meer mee kunnen.

Dat gezegd hebbende, uit coulance-overwegingen hadden ze best iets kunnen doen. Al is het bijvoorbeeld een flinke korting ipv compleet vervangen onder garantie.

Het is ook geen kwestie van schuld. Tuurlijk heeft Alpine ze gemaakt, dus heeft Alpine de verkeerde pasvorm gekozen voor je, maar ja, 3 maanden is 3 maanden.
 
Laatst bewerkt:
Toch apart dat je de aftersales slecht beoordeeld. Waarom ga je na een jaar hier "klagen" terwijl je alleen een mailtje hebt gestuurd (niet eens binnen de 3 maanden dus ook te laat)

Je had kunnen bellen of een boom kunnen omhakken, dan het hout verpulveren en op een zeef uitgieten en laten drogen. Dan krijg je papier waar je weer op kan schrijven. Daartussen hebben ze ook nog een fax uitgevonden.

En dat jij ervoor kiest om niet te rijden in de winter is niet het probleem van Alpine toch?
Als je met de eerste al na 10 minuten last had dan ga je de 2e set toch even goed testen lijkt mij.

Je hebt rechten en plichten maar voor je rechten moet je toch echt zelf opkomen.
 
Ik heb destijds mijn otoplastieken bij Comfoor gehaald. Toen ze gereed waren, ben ik er op de motor naar toe gegaan en heb ze meteen getest. Teruggeweest voor zwaardere filters, wat ter plekke werd aangepast. Verder nooit klachten gehad. Ze zijn nu een paar jaar oud en kan merken dat de pasvorm minder wordt. Rij niet meer zo heel veel, dus red me voorlopig wel met schuimpjes.
 
Oerknal, Direct bellen als er iets is..dan kan je altijd nog vertellen dat je binnenkort weer een ritje gaat maken ofzo. Dan weten ze er in ieder geval van. Anders komt het ook zo over van.. 'ik wil nieuwe'. Mijn Alpine oordopjes moeten als het goed is deze week binnenkomen, en heb ook een Arai helm. maar zie het rooskleurig in :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan