Ervaringen met Chinese opzet spoilers?

VTRrookie

Die hard MF'er
1 aug 2005
838
158
Doetinchem
Ik ben aan het kijken voor een verstelbare windgeleider op de ruit. Nu zijn er verschillende nogal prijzige opties van MRA, GIVI o.i.d.

Ik kwam dit tegen op Aliexpress. Een budgetvriendelijke spoiler.

Universal Smoke Upper Outer Windshield Air Wind Deflectors Windscreen Bracket Set Adjustable for Motorcycle-in Windscreens & Wind Deflectors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

full


full




Heeft iemand ervaring met deze spoiler? Is hij verstelbaar en hoe stevig is de constructie van de ruit? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. :)
 
Zoals alle Chinese meuk: je denkt dat je veel voor weinig hebt, maar na korte tijd heb je eigenlijk helemaal niets, behalve een restantje Chinese MEUK.

Hiernaast krijg je nog gratis mijn geadopteerde signature-spreuk:
De ergernis van slechte kwaliteit werkt door als de vreugde van de lage prijs al lang voorbij is
 
Ik zou graag echte ervaringen met deze spoilers willen horen, in plaats van algemene meningen over in China geproduceerde producten. Alvast dank! :)
 
Zoals alle Chinese meuk: je denkt dat je veel voor weinig hebt, maar na korte tijd heb je eigenlijk helemaal niets, behalve een restantje Chinese MEUK.

Hiernaast krijg je nog gratis mijn geadopteerde signature-spreuk:
De ergernis van slechte kwaliteit werkt door als de vreugde van de lage prijs al lang voorbij is

De meeste mensen die dit soort uitspraken doen hebben nog nooit echt iets uit China gehaald volgens mij. Ja, als je de goedkoopste merkloze zwik die je kunt vinden laat komen dan is het niet de meest geweldige kwaliteit, maar tegenwoordig wordt bijna alles in China geproduceerd en zijn er meer dan genoeg goede Chinese merken voor vanalles.

En ben eens eerlijk, aan zo'n spoiler ding kun je niet echt iets verkeerd doen, dus als dat Givi ding werkt zal die van Chinese makelij ook prima zijn (zelf geen ervaring met beide).
 
Ik heb inderdaad zoals Solis560 zei een China spoiler.
Zoals andere mensen hier aanhalen is dit geen prul, misschien wel lagere kwaliteit dan origineel, maar het doet zeker z'n werk.

Voor deze die VTRrookie in de OP had geplaatst, is het een klem met inbus boutjes, geen nood aan boren dus :)
Roest alleen op 1 bout aanwezig, rest nog perfect in orde :) Voor de mijne heb ik 30€ betaald op AliExpress.

Ik heb ook het origineel (die van Givi) in mijn handen gehad, en voelt hetzelfde aan.

Hier een paar piccies van die van mij na 2 jaar wind en weer te rijden :]

IMG_20170401_114209_zpskgatzmrn.jpg

IMG_20170401_114223_zpsektklvi5.jpg

IMG_20170401_114239_zps64zzsvh2.jpg

IMG_20170401_114245_zpszb3uv7vr.jpg


Je kan ze natuurlijk ook nog voor goedkoper krijgen, die van mij was 1 van de eerste die op Ali werden verkocht :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

Ik ben al in contact geweest met Spielberg via ebay, maar hij heeft geen spoiler voor mijn motor. Ik heb via Aliexpres een smoke spoiler gevonden voor €25 incl. verzending. Daar kan je geen buil aanvallen. Ik zal een review plaatsen als ik hem binnen heb. :)
 
Heb zelf zo'n exact expemplaar, toen 30 dollar voor betaald, afwerking is wat minder, maar zit prima vast. Wel op de boutjes letten, die trillen er wel eens wat los(die hem tegen je winscherm drukken). Ziet er opzich wel netjes uit als je de bramen weg haalt. doet al een jaar prima werk. :) Wel vet houden anders begint ie te roesten na 4 maanden winter rijden :)
Uiteraard ook prima verstelbaar, is exact kopie van de Givi verzie, alleen wat mindere kwaliteit en afwerking, maar ook fractie van de prijs, werkt prima, plexi glas is prima dikte en stevig, overall prima product 8-)
AC6zv1e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf zo'n exact expemplaar, toen 30 dollar voor betaald, afwerking is wat minder, maar zit prima vast. Wel op de boutjes letten, die trillen er wel eens wat los(die hem tegen je winscherm drukken). Ziet er opzich wel netjes uit als je de bramen weg haalt. doet al een jaar prima werk. :) Wel vet houden anders begint ie te roesten na 4 maanden winter rijden :)
Uiteraard ook prima verstelbaar, is exact kopie van de Givi verzie, alleen wat mindere kwaliteit en afwerking, maar ook fractie van de prijs, werkt prima, plexi glas is prima dikte en stevig, overall prima product 8-)
[afbeelding]
En hoe is je ervaring ermee? Heeft het nut?
 
Zou er voer genoeg zijn voor een china-assecoire-topic?

Wat mij betreft wel. Ik bestel genoeg spullen via Ebay en Aliexpress. Er is al wel een China gadget topic voor elektronisch spul. Ook zie je dat in de aparte topics voor de navigatie of camera's aandacht is voor de Chinese spullen.

:)
 
En hoe is je ervaring ermee? Heeft het nut?
Werkt prima, haalt de de wind van mijn borst, nu minder last van dat de wind tegen je duwt, dus minder vermoeiend :)

Rij meestal toch met kol dus dat het nu watmeer daar waait geen last van. Hellaas geen hoger origineel windscherm verkrijgbaar, zodat ik helemaal uit de wind zit :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een crossbar (zo'n ding dat je tussen je stuur klemt voor meer stevigheid) en gsm houder van china gehaald, prima spul als je het mij vraagt, roest wel een beetje, maar dat kan voorkomen worden door wd40 erop te spuiten :P

Ook een relais gekocht, en die werkt ook wel goed, heb er 2€ voor betaald i.p.v. 5€, inclusief een kabelboompje

@lv0ll9: Het metalen plaatje dat het schermpje vasthoud is omgekeerd gemonteerd :')
 
Ik heb er 1 gekocht om te gebruiken, maar vond een hoger scherm toch iets lekkerder.
Ligt nu ongebruikt stof te verzamelen.

Dus heb er 1 beschikbaar, pb me maar.


vooralsnog verkocht
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kreeg ik mijn spoiler binnen. Rookkleurig met een zwarte bevestiging. Eerste indruk, zeer positief. De randen van het ruitje zijn strak afgewerkt, geen scherpe randen o.i.d. Installatie is zeer eenvoudig. Je klemt de spoiler met 4 imbusboutjes op de originele ruit.

De spoiler is kantelbaar en in hoogte instelbaar. Het effect zal bij iedere motor anders zijn en is ook nog afhankelijk van de lengte van de bestuurder, dus ik zal geen oordeel kunnen geven of het effect voor jullie hetzelfde zal zijn, maar rij-ervaringen volgen nog.

Voorlopig oordeel: voor een fractie van de kosten van spoiler gekocht bij een dealer of een webshop in Nederland, koop je via Aliexpress voor €25 eenzelfde product of in ieder geval een natuurgetrouwe kopie. Deze spoiler zit stevig in elkaar en is makkelijk te monteren met de bijgeleverde bevestigingsmaterialen.

Ik heb deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/Moto...32789042684.html?spm=2114.13010608.0.0.pEqLGR

Via deze verkoper duurde het 8 dagen, voordat ik de spoiler in mijn bezit had.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan