Ervaringen met Corbin zadel op BMW R1100RT of 1150

PatrickR

Die hard MF'er
26 jun 2005
779
0
Zeeland
Ik zoek mensen die ervaring hebben met een Corbin zadel op hun BMW R1100RT of R1150RT ??.

Ik ben namelijk van plan een Corbin aan te schaffen, maar heb hier totaal geen ervaringen mee. Ik lees hier en daar wel positieve dingen, maar heel summier. Wie kan mij meer over dit zadel vertellen en zijn ervaringen met dit zadel?.
 
Toen ik nog een R1100RT reed, had ik dus een corbin zadel erop!
Eerst was het erg hard, maar dat verdwijnt wanneer je er veel op zit en het zadel zich gaat "vormen".
Ik vond het veel beter dan het standaard zadel!

Wat wel is, de Corbin is breder dan het standaard zadel, waardoor je benen iets meer uitelkaar gaan als je je benen op de grond wil zetten.......

Kan je niet eerst proefrijden met het zadel, zodat je weet hoe en wat?
 
Er is een mogelijkheid dat ik het zadel op mijn motor monteer, en het probeer.
Maar ik heb eerder gehoord dat je breder komt te zitten, en dat het gevoel met de motor iets verdwijnt. Je zit er niet meer in, maar op. :?

Ik ben niet zo groot, en zit nu met zadel op middelste stand. Nu kan ik goed bij de grond. De laagste stand is te laag voor me, dan zit het stuur ook een stuk hoger. Ben zelf 1.73 meter lang.

Maar ik ben bang dat de Corbin dan te breed is, waardoor ik niet goed meer bij de grond kan of het gevoel met de motor kwijtraak??.

Ik kan er nu mee lezen en schrijven.


Ik hoor graag meer ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, je kan er mee lezen en schrijven...

Wordt tijd dat je gaat leren met kleine letters te schrijven ipv hoofdletters _O- _O- _O-

glapje, suc6 met de ervaringen en evt. aanschaf


8-)
 
Ik heb op een Corbin zadel gezeten en ermee gereden op mijn BMW. De hoogte viel op zich mee, al scheelt het wel een berg.

Het zitcomfort is geweldig, ik heb dan ook een nieuwe besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan