Ervaringen met Dainese helmen?

Reprobate

MF veteraan
10 dec 2002
1.966
0
Amsterdam
Mijn Arai Quantum/e is bijna aan vervanging toe en ik ben nu alvast aan het rondkijken. Ik vind de Quantum best een lekkere helm, maar ietwat lawaaierig wat met een intercom best wel lastig is, dus ik zoek een stillere helm. Ik zag laatst helmen van Dainese - wie rijdt met Dainese integraal helmen en hoe zijn je ervaringen?
Ik ben vooral geinteresseerd in lawaai-niveau, comfort en afwerking, maar als je er dieper op in wilt gaan ook op duurzaamheid, vibraties, krasvastheid vizier en dergelijke.

Bij voorbaat dank voor reacties.
 
Hmmm, al even met Bruggeman gebeld, maar volgens hen is een Dainese niet echt stiller dan een Arai.


Maar ze gaan proberen om een proefrij-Shoei XR1000 te krijgen in mijn maat, zodat ik die kan testen.

Als iemand anders nog iets weet - ik wil zo tegen de herfst een andere integraal helm.
 
Voor die tijd ben jij allang wel weer een keer langs Termaat geweest :+
Misschien, maar Maaike is niet echt blij met haar Signet GT. Teveel lawaai, terwijl ze juist naar Termaat ging voor een stille helm. Ze voelt zich een beetje bekocht, maar na dik twee maanden teruggaan is niet echt een optie...

Ik ga in ieder geval eerst testrijden met verschillende helmen voor ik mijn volgende investering maak...
 
Ik heb er een jaar of vier mee gereden. En was eerlijk gezegd best tevreden, zeker voor het geld dat ik ervoor heb betaald. Niet echt dat je zegt lawaaierig. Heb nu een Shoei, maar dat lag wederom aan een scherpe aanbieding.
 
Ik rij met een dainese helm.

Ik heb hem vooral gekocht omdat hij afgeprijsd was :P

De ventilatie valt een beetje tegen, het vizier beslaat erg snel.
Wel vind ik het formaat erg prettig, je hebt niet zo'n enorm ding op je hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan