Ervaringen met Dainese rugprotector clonen?

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Er is al veel over rugprotectoren gezegd. Wat me opviel was dat vrijwel iedereen een Dainese rugprotector had, maar zijn er ook ervaringen met goedkopere clonen zoals bv. de Giali protector? Zo nee, waarom hebben jullie voor de Dainese gekozen, zijn die clonen minder?
 
Er is al veel over rugprotectoren gezegd. Wat me opviel was dat vrijwel iedereen een Dainese rugprotector had, maar zijn er ook ervaringen met goedkopere clonen zoals bv. de Giali protector? Zo nee, waarom hebben jullie voor de Dainese gekozen, zijn die clonen minder?
Ik heb die van Spidi aan gehad.
Die zat echt lekker en zag er ook goed beschermend uit.
Kost wel 152 euro als ik het me goed herriner.
 
Bedant voor je reactie. Ik geloof dat je de enige bent met een niet-Dainese protector. Die Spidi protector ziet er wel luxer uit, maar kost ook een hoop duiten. Ik ga maar eens rondtouren en kijken wat er zoal te koop is.
 
Ik heb ook een spidi backprotector, maar ik heb geen ervaringen met andere merken dus ik kan je niet vertellen wat beter is.
 
Ook ik heb een spidi backprotector! Ik vind m er toch wat geavanceerder uit zien dan die Dainese, maar ja, hij kost ook wat meer.
 
Ah. Is zo'n protector nog gemakkelijk onder je pak te krijgen of moet ook dit met rekken van het leer goed komen? Ennuh die protectoren beschermen vanaf de bovenste rugwervel t/m je stuitje?
 
Ah. Is zo'n protector nog gemakkelijk onder je pak te krijgen of moet ook dit met rekken van het leer goed komen? Ennuh die protectoren beschermen vanaf de bovenste rugwervel t/m je stuitje?
Ik heb die rugprotector nog niet maar zal binnenkort wel komen.
Veel ruimte neemt zo'n protector niet in beslag.
De meeste pakken hebben op de rug wat meer ruimte
voor een protector.
Dat is mijn weer verteld.
En ze beschermen vanaf het stuitje tot aan je nek.
Bij Spidi zit er nog een niergordel aan vast.
 
Sinds een week heb ik de Spidi Airback (kostte €130 bij Termaat). Ik heb ook de Alpinestars protector gepast, maar deze was een stukje zwaarder en ik vond hem niet echt comfortabel.

M'n pak was al een beetje opgerekt omdat ik eerst een kleine knox protector in mijn pak had zitten. Ik merk wel dat ik de spide protector aan heb, maar het is totaal niet hinderlijk. Binnen 5 minuten was ik aan het ding gewend.

Vooral die niergordel is ideaal. Op klinkerwegen doet deze zijn werk erg goed en de protector/niergordel geeft veel steun.
 
Spyke:

SPS 3-4-5
345.jpg


SPS 7-8
78.jpg


SPS 9
9.jpg


Spidi :

Airback
z35_b.jpg


Airbelt
z33_b.jpg


Y Frame Belt:
z76_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel tussen de Spyke 7- en 8-segmenten. De 8-segmenten versie heeft van die handige schouderbandjes. Heeft het aantal segmenten verder nog invloed, of is b.v. de 8-segmenten versie voor mensen die aan de grote kant zijn?
 
Mijn werkgever heeft niet eens 5 minuten werk op een dag voor me, dus dan heb je wel wat tijd over...

Bah :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan