ervaringen met dnepr/ural zijspan ?

RDZ heeft geen CB750 sohc'er :+

Ach, als ik je voor weinig van een goed blok af kan helpen.......
Dan kun jij eerder zo'n prachtig stuk Russisch toptechniek kopen, uit de tijd dat het leven nog eenvoudig was. (wij tegen zij)

Ik doe dit aanbod om je vooruit te helpen, niet omdat ik zelf perse zo'n 750sohc blok moet hebben. :+
 
Ach, als ik je voor weinig van een goed blok af kan helpen.......
Dan kun jij eerder zo'n prachtig stuk Russisch toptechniek kopen, uit de tijd dat het leven nog eenvoudig was. (wij tegen zij)

Ik doe dit aanbod om je vooruit te helpen, niet omdat ik zelf perse zo'n 750sohc blok moet hebben. :+


ik heb alleen maar rotte blokken liggen :+
 
ik heb alleen maar rotte blokken liggen :+

mwoah, daar zijn gradaties in O-)

zuiger3.jpg


je moet de lat niet te hoog leggen
 
ik wil dus wel een zijspan met aangedreven zijspanwiel het liefst :o begrijp dat dat bij een ural moeilijker word en bij een dnepr eigenlijk standaard was iig de oude k750 en later de -mt16 en mt11

klopt dit?

en mocht ik er een vinden die nog geimporteerd moet worden, wat voor soort brieven, kentekenbewijzen heb ik nodig vanuit rusland, polen of ... (Het liefste een voorbeeld :$, mag uiteraard via PB )


ik zie wel genoeg zonder papieren,maar kan ik daar dan wel een kenteken op krijgen als ik zo'n fiets wil importeren :)

jullie mening bv over deze fiets ??

K750, 1961, orgn russische papieren aanwezig ? voorvork speciaal voor zijspangebruik :)

staat voor ong 2000 eurie te koop :)

om ff wat te voorkomen, ik bied deze fiets niet te koop aan he, ik heb de foto ergens vandaan geplukt.
K750_1961r_andmore.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je spanaandrijving? ga je veel het terrein in?
het heeft ook nadelen, je kan niet meer het bakkie laten vliegen, hoger verbruik en.. meer delen die stuk kunne gaan...ik had bewust voor zonder spanaandrijving gekozen..
De ural spanaandrijving stuurt vrij moelijk, de ndepr mt 16 veel beter. de mt16, met name de latere, zijn doorgaans niet best van kwaliteit.
Mocht je voor een spanaangedreven fiets gaan, raad ik je aan voor het militaire spul te gaan. deze types worden aangegeven door de code MB of MW. deze zijn er in kopklep en zijklep versies.
Wat je ook kan doen is een burgerfiets vinden(let op frame, vooral bij latere dnepr) en daarin militaire bolk en aandrijving stoppen.
Blader maar ens rond tussen de links van de udcn site en russentreiber site..
 
euhm, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb een cb650 z met ural bak.
Ook een leuke combinatie en voor jou waarschijnlijk lekker makkelijk met onderhoud.
En hij is nog te koop ook! :D :Y
 
He John,

Echt noemenswaardige ervaring met die spannen heb ik niet (enkele korte proefritjes en 'n tijdje Dnepr solo :] ), maar ik weet wel dat de ontsteking bij die dingen beter bereikbaar is dan bij 'n JAWA-MZ-span.

:}

Groetjes,

Prinsje
 
De V-bakken hoeven niet slecht te zijn , zeker die van de Dnepr niet.

Een oud BMW-blok past perfect op de rus. v-bak. Het enige wat ik moest doen was de eindaandrijfas 1-2 cm inkorten, maar dat kan makkelijk.
De drukpen moet ook worden aangepast, er moet een puntje aan geslepen worden.
Verder heb ik de drukpen voorzien van een kuststof ring zodat die min of meer in het midden gecentreert stond. Makkelijker te monteren.

Een oude v-bak wel van tevoren binnenste buiten keren om te zien of alles wel goed zit/is. Kost wat werk maar dan weet je zeker dat je onderweg niet voor verassingen komt te staan.

De motor is pas echt probleemloos geworden nadat het BMW (600 cc) blok erin gezet is.
Verbruik bij 80-90 per uur 1:18. Met zijspan.
Met Dneprblok 650 cc liep tussen de 1:10 en 1:14.

Aanzuigbuizen vanaf het luchtfilter, eentje met oliebadje, gemaakt van oude stofzuigerslang.
Verlichting en richtingaanwijzers voorzien van een aparte aardedraad, vanaf elke fitting.

De hele motor voorzien van 2K ijzerglimmerverf waarover 2 lagen machineverf, vandaar dat vreemde kleurtje.
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel mooi uit, maar zo'n R60blok is duurder dan de hele combinatie (als je er al aan kunt komen). Past een later type, zoals r60/6, ook zo makkelijk?

Gertjan
 
Terug
Bovenaan Onderaan