Ervaringen met Dragstar?

Bike girl

MF'er
27 feb 2002
89
0
Utrecht
Hoi,

Wie heeft er ervaringen met een dragstrar 650 en/of classic?
Wie heeft er ervaringen met een VT 750 C2 ace?
Ben erg benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb zelf een heel weekend op de 750 Ace gereden. Ik vond dit echt een mooie fiets en zeker kwa uiterlijk, kwa cc`s zou ik denk ik wel voor de 1100 gaan al is het alleen voor het geluid. Het rij gedrag van de fiets is ook perfekt lekkere zware motor geloof iets van 230 kilo. Het is zeker een lekkere fiets om de hele dag op te rijden, ik heb toen dat weekend +/- 900 kilometer gereden en dat ging echt perfect zelfs op de snel weg met 160 als top een lekkere motor.

Succes..
 
Het is mischien een beetje bijdehand maar waarom huur je er niet een (of ga gewoon eens proefrijden bij de dealer }) ). Tenminste ik neem aan dat je dit wil weten, omdat je overweegt er een aan te schaffen.

Prachtige fiets om te zien trouwens.

Succes.
 
Hé Bike Girl,

Twee jaar gelden een 750 ACE gereden, gehuurd. Beviel prima. Dus op zoek naar een cruiser, lekker vet model, Harley look a like. De keuze bleef uiteindelijk tussen een 1100 ACE en een Dragstar 1100. Op een site in Amerika ontdekte ik een vergelijkende test. Hoewel de 1100 ACE ietsjes beter uit de verf kwam, de bikes ontlopen elkaar niet veel, werd het tóch de Yamaha en wel om zijn dubbele schijfremmen vóór. Motivatie was; je wilt wél op tijd stilstaan. Ik heb dus een Classic 1100. Te gek. Geen spijt van. Ligt als een blok op de weg, rijdt tussen de 1:18 en 1:20, gewoon lekker rustig toeren. Het blijft echter wél poetsen :(

Laat eens weten wat het geworden is?

Ton

Bijlage: Ton_Dragstar.JPG
 
Dragstar 650 classic is prima motortje. Heb er in 1 jaar tijd 24.500 km mee gereden. Zit technisch goed in elkaar. Alleen beetje problemen gehad met roestvorming in de tank, en een spontaan afgebroken stroomregulator.(garantie) Doe wel wat met je dempertjes, het standaard geluid is niet om aan te horen. Goede keus!!
 
Yo Zodiac,

Wat is er fatsoenlijk te doen aan de demper voor een betere sound van een Dragstar? Laatst een Harley rijder gesproken en ik merkte op dat als mijn dempers verrot zijn dat ik iets neem met een beter geluid. Waarop hij zei "Dempers? Heb ik helemaal niet" :) Twee ongedempte pijpen met ieder explosies van een 700cc cilinder. Pff. . .
Helpt het om gaatjes te boren. Naast het uitlaat gat? Zag ik laatst bij een Vmax.

Ton
 
nee, niet boren in een Vmax pijp, moet je subtiel oplossen
daar heb ik nog wel een leuke tutorial voor dan
 
Ik als R1 rijder heb op vakantie voor een honda ACE gekozen... en wat een LOL gaaf ding :}
047.jpg
 
Het is een Dragstar Classic 650 geworden. Ik vond 'm beter smoelen dan de Ace en een cardan vind ik ook ideaal. Hoef je niet meer de ketting te smeren. Ja en poetsen....dat hoort bij al dat chroom en dat heb ik er ook zeker voor over. Ik heb een keer mijn lesje geleerd met een Honda rebeltje, die is totaal weggeroest. Nou dat dus nooit meer. Maar ja, dat dingetje stond dan ook buiten en nu heb ik een warme garage waar mijn Draggy kan staan. Jongens allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Als ik 'm heb laat ik 't nog even weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan