Ervaringen met een CB 750 Seven Fifty?

Cindy

MF veteraan
1 nov 2004
1.987
4
Doetinchem
Hoi hoi,

Naast mijn eigen, dierbare oude fietsje (bouwjaar 1982) wil ik graag een tweede motor aanschaffen. Onder andere voor woon-werkverkeer tussen Doetinchem en Ede.
Mijn oude fietsje is daar toch niet zo geschikt voor. En als pekelfiets is ie (vind ik) gewoon nog veel te mooi, dus deze blijft gewoon mijn "hobbyfiets". Daarbij denk ik niet dat ik veel terug zal krijgen als ik mijn oudje zou willen inruilen, hoe goed en mooi hij in mijn ogen ook is.

Bij de garage waar mijn fiets in onderhoud is, staat nu een zwarte Honda CB 750 Seven Fifty uit 1998 :9~
Een pracht van een naked bike. :}

Voordat ik echter een Honda CB 750 Seven Fifty koop, ga ik natuurlijk eerst een proefritje maken, dat staat voorop.
Toch ben ik daarnaast nog erg benieuwd naar ervaringen van anderen met zo'n fiets.
Wie o wie heeft er ervaring met het rijden van zo'n CB Seven Fifty?
Over het algemeen zijn CBtjes toch wel prettig om op te rijden..

Maar hoe is bijvoorbeeld jullie ervaring met het rijgedrag, bochtenwerk, onderhoud, verbruik, sportief rijden,een echte beginnersfiets ja/nee, zithouding.....? etc.
Enfin, jullie snappen me wel. O-)

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met een zo'n zelfde soort fiets van ongeveer dezelfde leeftijd.

:W

Cindy
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ze ietwat nerdy. :P Je hoeft iig nooit kleppen te laten stellen.

Ik heb iemand gekend met zo'n ding, was een ketting van de dynamo oid versleten in het blok, dat schijnt wel eens voor te komen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Cindy,
Ik heb al jaren een sevenfifty F2 van 98, tophalf.
Ga er regelmatig met mijn partner mee naar scandinavie en duitsland.
Voor mij de perfecte tourfiets, nog nooit iets mee gehad.
rijd er soms wel non-stop 5 - 6 uur mee, geen trillingen in je handen of pijn in je rug, top
Wil em voor geen goud ruilen voor een pan of iets dergelijks.
 
Prettige motorfiets.

Heb er één sinds ongeveer een jaar. Gebruik hem met name voor woon - werk verkeer (120 km per dag)..

Gemiddeld verbruik 1:17, Hydraulische kleppen, dus geen kleppen stellen.

Kijk ook eens in het topic "wie o wie rijdt er CB Sevenfifty"
 
Kijk ook eens in het topic "wie o wie rijdt er CB Sevenfifty"


Heb het bovenstaande topic inmiddels helemaal (pfoei..) gelezen en ik lees inderdaad overwegend goede berichten over de Seven Fifty..en voor het racen en loeihard rijden gebruik ik hem toch niet. :+ Ik wil op de snelweg gewoon wat gas over houden voor als ik het eens nodig heb en vind dan een maximum van 160 km ook al ruim voldoende. ;)
Tsja...ben nu toch eenmaal toch een motormuts met kinderen, dus echt loeihard rijden zit er echt niet meer in bij me..

Vandaag ook nog even bij de garage geweest om mijn eigen oude brikje weer op te halen, maar ....die Seven Fifty gaat er vast en zeker komen! :} :9

In ieder geval bedankt voor de reakties!

Cindy
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan