Ervaringen met Firegum??

*Tim*

MF veteraan
5 apr 2008
2.447
0
Amsterdam
He hallo,

heeft iemand ervaringen met Firegum om de aansluiting van je Demper op de uitlaatsysteem lucht dicht te maken?

alvast bedankt voor je reactie!
 
ok, andere manieren om de aansluiting lucht dicht te maken behalve lassen?

Je hebt ook hittebestendige siliconenkit. Die blijft wat flexibeler. Ik heb het wel eens bij een Motoport gekocht, dus ik neem aan dat meerdere motorzaken dat verkopen?

Die Firegum zou ik inderdaad niet gebruiken. Door de trillingen verdwijnt die rommel er zo weer uit.
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand ervaringen met Firegum om de aansluiting van je Demper op de uitlaatsysteem lucht dicht te maken?

Nee firegum gebruik je daar niet voor lijkt mij. Firegum is voor het dichten van gaatjes in je uitlaat, niet voor het luchtdicht maken van een aansluiting van je demper.
Ik denk dat je een speciale pakking nodig hebt, van een soort cement-achtig materiaal. dat zit meestal tussen het uitlaatsysteem en je demper.
Een oplossing is denk ik nieuwe pakkingen ertussen.
 
Laatst bewerkt:
Nee firegum gebruik je daar niet voor lijkt mij. Firegum is voor het dichten van gaatjes in je uitlaat, niet voor het luchtdicht maken van een aansluiting van je demper.

Juist wel ,gungum gebruik je om de uitlaat door de apk te smeren en firegum (is veel dunner) gebruik je om uitlaatdelen gasdicht aan elkaar te zetten .

Gebruik het zelf al jaren in de garage voor auto`s of het voor de motor ook 100% is durf ik niet te zeggen.
 
Jan,
heb je ook een naam van dat spul?
thanx Tim.

Nee, helaas niet. Is overigens hittebestendig. Ik haalde na een jaar m'n originele uitlaat er af en daar zat dat spul op. Dat was kennelijk bij de montage gebruikt en zeker niet "tijdelijk". Ik heb toen een tube gekocht omdat ik er van uit ging dat ie anders ging lekken als ik de originele uitlaat er weer op zette. Niet dus. Helaas heb ik die tube niet kunnen vinden. Maar de Motoport zal het spul ongetwijfeld nog verkopen.
 
Ow....ik dacht dat GunGum en FireGum hetzelfde waren.....niet dus...weer wat geleerd...

GunGum blijft wel goed zitten, maar het allerbelangrijkste is dat de ondergrond heel erg goed schoongekrabt moet worden met en staalborstel(tje), dan met vochtige vinger het gungum in een gaatje drukken, en heel rustig de uitlaat warm rijden, dan wordt dat spul knetterhard en laat het nooit? meer los.
Als je direct flink gaat rijden dan schiet dat spul weer los door de uitlaatdruk.
 
^^
stukje gungum eerst een seconde of 20 in water houden, dan wordt het heel soepel en kun je het zo opensmeren als was het chocopasta op een lauw-warme uitlaat. Na een uurtje uitdrogen je motor een minuut statioanir laten draaien, zodat je uitlaat warm (niet heet) wordt, en dan nachtje laten uitharden. Komt de eerstvolgende paar duizend km niet meer los.
 
^^
stukje gungum eerst een seconde of 20 in water houden, dan wordt het heel soepel en kun je het zo opensmeren als was het chocopasta op een lauw-warme uitlaat. Na een uurtje uitdrogen je motor een minuut statioanir laten draaien, zodat je uitlaat warm (niet heet) wordt, en dan nachtje laten uitharden. Komt de eerstvolgende paar duizend km niet meer los.

Paar duizend dus na twee maanden kun je weer aan de slag? Inderdaad nood reparatie spul.
;)
 
ik heb ook gumgum gebruikt voor me demper.... werkt echt super zit er al tijden op... en nog zo dicht als maar kan... ik heb er wel voor een dikke slangenklem om de aansluiting heengedraaid... zodat ie zeker blijft zitten... maar vast zit hij zekers
 
Terug
Bovenaan Onderaan