Ervaringen met flexibele LED strips?

Dan the Man

MF'er
7 mei 2004
151
0
Apeldoorn
Ben van plan om wat te gaan hobbiën met flexibele LED stripjes als achterlicht/remlicht in een racingseat (zonder uitsparing voor het originele achterlicht dus...)
Zijn er nog meer MF'ers die dit wiel proberen uit te vinden, of zijn er goede leveranciers bekend?
 
Misschien is dit iets. Je kunt het terug vinden op marktplaats onder yamaha onderdelen/ flexibele led :]

full


Succes, groet FH
 
Even een mailtje teruggekregen van de NLse importeur:

Hallo Didier, ik stuur een paar foto's van toepassingen die mogelijk zijn, hoe ze eruit zien en van een paar afmetingen die leverbaar zijn. Er zitten 100 leds op 30 cm! De leds zitten in een D-vormige buis van 8 x 8 mm met op de achterzijde dubbelzijdige 3M-tape. Toepassingen zijn zeer divers.

Groette, Hans

De foto's die erbij zaten laat ik ook effe zien. :) Als je z'n emailadres wil hebben of foonnummertje, mail maar effe, dan stuur ik z'n gegevens. :)

full
 
Dit komt dus van de site die ik gepost heb.

Maar ik heb nu ook een NLse importeur gevonden. :) Effe afwachten wat hij biedt.

Dit komt volgens mij van Custom Dynamics. Op hun site staat nog niets over een Nederlandse importeur. Heb wel op Marktplaats iemand gevonden die de afbeeldingen van Custom Dynamics gebruikt. Als hij de "Nederlandse importeur" is, wil ik wel aandelen in zijn tokootje: inkoop $ 99,95 (min zijn dealerkorting) plus $ 27,- verzendkosten plus 19% BTW en een verkoopprijs van Euro 200,- *D
 
Dit komt volgens mij van Custom Dynamics. Op hun site staat nog niets over een Nederlandse importeur. Heb wel op Marktplaats iemand gevonden die de afbeeldingen van Custom Dynamics gebruikt. Als hij de "Nederlandse importeur" is, wil ik wel aandelen in zijn tokootje: inkoop $ 99,95 (min zijn dealerkorting) plus $ 27,- verzendkosten plus 19% BTW en een verkoopprijs van Euro 200,- *D

Hij's inderdaad lekker duur. 175 euries voor een 30 cm lichtbalk met 100 leds. Mij iets te duur.
 
Wat stelt dat eigenlijk allemaal voor, op die foto's?

Ik zie:
- SMD-Ledjes, gemonteerd op?
- tochtstrip met plakzijde.
- flexibele, kleurloze slang met een platte kant ?
- en iets op de tweede foto.jpg ?
 
Op foto 1 zien je linksboven de flexibele strip met ledjes. Hierbij worden 100 LEDs gemonteerd op 30 cm met 1 mm spacing (dat is de tussenruimte tussen de LEDjes). Verder zie je daarbij enkele toepassingen. De foto in het midden laat zien dat je zowel een achterlicht als knipperlicht kan maken doordat ze die strips in de kleuren 'red' en 'amber' hebben.

Foto nummer 2 laat zien dat de LEDs om de zoveel te knippen zijn en dan opnieuw te solderen zodat je elke gewenste maat kan maken (Je moet wel rekening houden dat je ze om de 3 of x LEDs kan knippen (x verschilt per kleur)). Verder worden de LEDs inderdaad in een 'tochtstrip gedaan' zoals jij het noemt, welke tevens waterdicht is. De strips zijn in verschillende kleuren te krijgen, samen met de eindkapjes die tussen zijn vingers ligt.

Foto 3 laat een (van boven naar beneden) rode tochtstrip zien, de rij ledjes incl. een end draad en een doorzichtige tochtstrip, met aan de linkerkant een steln eindkapjes.

Daaronder liggen nog 2 korte strips met LEDjes al in een rode tochtstrip gedaan met een end draad.

De tochtstrip hebben de vorm van een ' D ' met aan de vlakke kant een plakstrip van 3M. Ze zijn 8x8 en de lengte is dus met een figuurzaagje te variëren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan