Ervaringen met georganiseerde motorreis (groep)

Bart Hinten

Rookie
13 sep 2006
2
0
Nw Pekela
Hoi,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen over georganiseerde motorvakanties zoals:

-Voldeed de reis aan je verwachtingen
-Bleef de groep bij elkaar
-Wat miste je
-Wat vond je geweldig
-Gemiddelde leeftijd
-Iemand met pech en hoe werd dit opgelost
-Ik ga de volgende keer weer zo op vakantie
-Dit nooit meer

enz.

Groetjes en veel veilige kilometers,
Bart

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/416979/57ffc4baeb0b250f64fa454b21f9b153 (Bartmotor2.jpg)​
 
bart ik heb 4x een geboekt bij 3 verschillende organisatisch, ik wil eigenlijk geen namen noemen.
van deze reisjes waren 3 induvidueel en een groepsreis, de groepsreis viel mij tegen(dolomiten) op zich een belevenis maar teveel semi verplicht praten.
maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liggen en niet aan de groep, ik ben op zich al niet zon groeps mens dus.
de gemiddelde leeftijd lag vrij hoog, ik ben 46 en was een van de jongeren.
wat mij het best is bevallen, met name hotel en eten was geboekt bij VRIJ UIT.
nou ja een naam dan.
over het algemeen zijn alle routes goed het ligt er natuurlijk aan waar je naar toe wil en hoe lang je gaat.
zon reisje naar italie is prachtig maar als je ook op de motor de aanrij route gaat rijden hou dan wel rekening met de afstand, ik vond het een pokken eind
 
Hoi,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen over georganiseerde motorvakanties zoals:

-Voldeed de reis aan je verwachtingen
-Bleef de groep bij elkaar
-Wat miste je
-Wat vond je geweldig
-Gemiddelde leeftijd
-Iemand met pech en hoe werd dit opgelost
-Ik ga de volgende keer weer zo op vakantie
-Dit nooit meer

enz.

Groetjes en veel veilige kilometers,
Bart

hmmm.. zal ik even een onpartijdig antwoord geven zonder namen te noemen?
Dit betreft dan een georganiseerde reis met reisleiding door de USA van motel naar motel waar menig Europeaan toch wat minder bekend is.(geen waarde oordeel)

- Reis voldeed aan de verwachting.
- Groep bleef bij elkaar, te meer omdat de volgwagen met bagage en brandstof al in de prijs inbegrepen waren.
- Eigenlijk miste ik niets, de reisleider doseerde de reis goed met genoeg interessante stops.
- Het beste was gewoon dat je je geen zorgen hoefde te maken over pech, waar laat je je bagage, geen extra kosten voor brandstof en hotels.
Altijd de mooiste weg en plekjes en locaties zien.
- De gemiddelde leeftijd zit meestal rond de 40.
- Pech heb je in verschillende soorten en maten.
Motorpech was snel op gelost door de reisleiding, te meer omdat er een reserve motor mee was.
Pech als ziekenhuis opname is van een hele andere aard maar dat ligt dan aan het letsel.
Hoe hard het dan ook klinkt, de hele groep kan natuurlijk niet rond het ziekenhuisbed blijven zitten de rest van de vakantie....
- Ik kan de volgende keer weer zó op vakantie
- En "dit nooit weer" is niet van toepassing.
De prijs bij reizen door de USA is nogal hoog, en dat houdt veel mensen tegen.
Je bent voor 2 weken inclusief eten en gemiddelde souvenirs zo'n € 4000,- kwijt.
Meeste mensen kiezen dan toch maar voor Turkije of Ad Patat aan een Spaanse Costa ;)

Zo hopelijk heb je er wat aan en nu maar wachten op de mensen die dit verhaal weer onderuit willen gaan trekken.
Als je dat wilt, ga dan gewoon niet met een georganiseerde (groeps)reis!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik bedoel met georganiseerd; via een reisorganisatie. Dus zowel groeps als individuele reizen.

Ik ben zelf werkzoekende op dit moment en wil bekijken of er een markt is voor motorreizen in het algemeen en in het bijzonder voor Scandinavië. Ik ben er al vaak geweest en er zijn zoveel prachtige motorwegen.

Ik heb nog een paar vragen;
-ben je vrijgezel
-zo niet; gaat je partner ook mee
-waren er meer personen met of zonder partner
-heb je samen met je vrienden deelgenomen aan de reis
-vormden er zich groepjes
-is er iemand (georganiseerd) naar scandinavië geweest
-zo ja, is er iemand (georganiseerd) naar de Noordkaap geweest
-als je zelf iets zou mogen toevoegen aan een reis wat zou dat dan zijn

Even iets over mezelf;

Ik ben 45 jaar. Naast werkzoekende, beeldhouwer. Heb sinds april 2002 een motorrijbewijs. Toen ik nog werkte reed ik zo'n 15.000km per jaar . Nu zo'n 7500km.
Ik ga zelf een keer per jaar met vier motorvrienden op vakantie (4 dagen).
Twee jaar geleden heb ik (solo) een weekje door Denemarken getrokken.

Groeten,
Bart

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/417400/365c241bea31a86eac929d1c6c077475 (Bartmotor2.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan