ervaringen met handschoenen Dainese of Alpinestar

Dát is dus echt onzin. Fatsoenlijke stiksels en verf die wel blijft plakken scheelt op een handschoen misschien een paar gram, dit heeft niks met gewicht van doen. Alsof ook maar íémand dat verschil merkt...

Eens qua gewicht ;), hoe zit het met de soepelheid en het draagcomfort? De 'naden' van mijn handschoenen zitten aan de buitenkant. Als ze aan de binnenkant zouden zitten dan was het nogal vervelend. Maar hierdoor krijgt het stikwerk wel meer op zijn donder.

Overigens is er natuurlijk ook een binnenkant van een naad voor de slimmeriken. Maar die bedoel ik hier natuurlijk niet :X

Duurzaamheid? Ik geloof dat dat nog altijd gaat over milieubelasting, en als jij een paar extra koeien verslijt omdat je handschoenen niet lang mee willen is dat niet duurzaam. Dat je weinig last hebt van de knudde bouwkwaliteit omdat je je spullen gewoon amper gebruikt staat los van duurzaamheid.

Die milieu-definitie hang jij eraan. De echte definitie van duurzaam is van vroeger uit iets in de trant van levensduur/cq een lang leven beschoren. Tegenwoordig hangt er ook een milieu-belastings-labeltje aan ja maar dat labeltje hang ik er nog altijd niet aan.
 
Laatst bewerkt:
hey housy

jouw antwoord is ook onzin. De prijs is geen indicator van kwaliteit, noch is de hoeveelheid van publiciteit. ik wil kwaliteit dat als ik nogmaals tegen de grond ga men schade beperkter is.
waarom ik dan D of A kies? omdat ik bij vrienden heb gezien dat ze bij een val/ongeval/slider het verschil maken tegenover andere merken. dat is de kind of quality die ik dus zoek


met wat jij rij mss?
 
Laatst bewerkt:
Vanucci. Zo'n 4 crashes verder zijn ze nog steeds onverwoestbaar, 0 trauma aan de handjes, zitten top en kostten geen fluit. Maar ja, geen gerenommeerd merk. Oh en die 4 crashes heeft meer van doen met de grens opzoeken, niet zozeer met een kluns zijn...

Maar wel leuk dat de fanboys in de verdediging schieten, altijd lachen _O-



Overigens, dat naden aan de buitenkant zitten betekent niet dat je ze niet fatsoenlijk kunt stikken, bij mijn Vanucci's zitten ze ook aan de buitenkant en vangen op m'n naked alle flak, maar ze geven geen krimp. Daarnaast blijft het nogal slordig dat de poserverf afbladdert :')
 
Ik trek me terug uit deze discussie.
Aan je betoog te zien ben je zelf een fanboy , alleen van een ander merk. Voor de rest is je betoog nogal primitief: je geeft antwoord op men vraag en vervolgt met een ad hominem. Om daarna over iets te beginnen dat geen voorwerp van men antwoord was.

Mss een aanrader: For the sake of the argument van Jan Verplaetse
 
Heb zelf de Alpinestars SP1 handschoenen en ze bevallen tot nu toe prima, ze vallen alleen wel best wel klein uit. Ik heb geen bijzonder grote handen maar heb toch 3xl l nodig om ze niet te laten knellen.

Just my 2 cents
 
Ik trek me terug uit deze discussie.
Aan je betoog te zien ben je zelf een fanboy , alleen van een ander merk. Voor de rest is je betoog nogal primitief: je geeft antwoord op men vraag en vervolgt met een ad hominem. Om daarna over iets te beginnen dat geen voorwerp van men antwoord was.

Mss een aanrader: For the sake of the argument van Jan Verplaetse
Jij kunt het duidelijk beter, met dure woorden smijten en gelijk terug trekken _O-


De helft van mijn antwoord was niet eens aan jou gericht. Ik ben fanboy van prijs-kwaliteit, dat geef ik zo toe :)
 
Heb zelf de Alpinestars SP1 handschoenen en ze bevallen tot nu toe prima, ze vallen alleen wel best wel klein uit. Ik heb geen bijzonder grote handen maar heb toch 3xl l nodig om ze niet te laten knellen.

Just my 2 cents


Heb ook nog getwijfeld over de SP1.

Over de maat heb je gelijk, vorige handschoenen waren een L en nu ook een XL nodig.
 
Mr Malagi

Heb je soms ervaring met de SP1 in regenweer? Of in lage temperatuur?
 
Heb er eens mee in lichte regen gereden, maar waterdicht zijn ze niet echt. Ze worden na een tijdje reden wel klef.
En ook de kou houden ze niet buiten, heb er afgelopen vrijdag 2 uur rijles mee gevolgd ( Moet eind november nog afrijden) en de vingers werden toch best koud. Het zijn dus voornamelijk mooi-weer gloves. Ze hebben om diezelfde reden wel een goed ventilatie in de zomer.
 
Laatst bewerkt:
Ok , net als men vorige handschoenen dus.

Klinkt mss gek maar ik droeg dan van die dunne rubberen kuishandschoenen onder men motorhandschoen. Hield de kou buiten en het water. Wel niet aan te raden bij niet echt koud weer want dan zweette de handen nogal.
 
De Alpinestar zijn naar mijn idee meer zomerhandschoenen en waterdicht zijn ze ook niet. Vindt idd de kwaliteit niet echt super maar erg lekker zitten doen ze wel evengoed volgend paar misschien van een ander merk.
 
hi nichname ,

goed idee als deze me niet bevallen , wat steeds eigen mening is natuurlijk, dan zou ik ook ander merk proberen.

deze alpines zijn de eerst die ik koop van een "merk"

ik zal hier over paar maand men ondervindingen is posten
 
beste rijders,

na enkele kilometers met de alpinestars gptech gereden te hebben hier men ondervindingen:

+zitten lekker, geen naden die storen. De naden aan de bovenkant van de vingers zitten aan de buitenkant.

-opletten om een maatje groter te nemen dan je niet alpinestar handschoenen

+goeie sluiting rond de pols, de handschoen zit stevig

+zijn in herfstweer (15° celcius) nog verbazend warm

-regenweer is te vermijden, tenzij je de rubberen handschoen techniek toepast. De handschoen word op geen tijd doornat wat niet echt comfy is.

ik ben er nog niet mee gevallen of dergerlijks dus over de protection factor kan ik niets vertellen.
 
ik vind mn a* handschoenen niet echt super. mijn textielen pak (goedkoopste waterdichte broek en jas die ze hebben) wel echt geniaal.. in flinke regen nog steeds waterdicht. en dat voor 270 euro voor de complete combi... geen regenoverall nodig!

heb ook a* laarzen (goedkoopste touringlaars die ze hebben ... jaja) en die is ook super...

voor mijn gevoel zijn hun handschoenen een product dat ze niet echt onder de knie hebben...
 
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de SP-2 een tophandschoen is en na een paar crashes niet slijt. Enige wat is gesleten is het stukje suede op de palm van mijn gashand, maar het leer daaronder is nog perfect.
Ik vond het eigenlijk gewoon grappig, wilde er niet echt iets mee zeggen :+
 
Jaren geleden Dainese winterhandschoenen gekocht(Goretex). Ik draag ze vaak het hele jaar door, behalve als het echt zomer is. Gaan al zeker 90.000 km mee. Superkwaliteit!
 
Ik heb ruim 24.000km gereden met deze handschoenen, incl zes circuitdagen en een uitstapje Engeland

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...tars-GP-Pro-2006/SubProducts/34311-3029937-23

Heb er maar twee klachten over : Het stukje bescherming bij de linkerpink voelde heel onnatuurlijk, en na verloop van tijd (lees, normaal gebruik) begonnen de stiksels bij de vingertoppen los te laten. Kostte 5 euro bij de schoenmaker om te fixen.

Heb een maandje of twee geleden deze gekocht

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ubProducts/Alpinestars-GP-Pro-Glove-2013-0001


Superstevig en solide. Tikje aan de grote kant, hangt van de motor af of je er last van hebt. Ziet er wel gaaf uit en wat betreft bescherming zal dat wel goed zitten.

Niet voor wintergebruik! Eén tochtje in de kou en je kunt je handen weggooien. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan