Ervaringen met "Hiclone"

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
http://www.hiclone.com.au/index.html

Dit is dus een apparatus dat het ingezogen mengsel laat spinnen met beter ontbranding tot gevolg. (-->beter verbruik, meer vermogen, bla bla).
Ik heb dit spul in mn handen gehad in Australie, ik ben benieuwd wat het doet op een motorfiets. Inmiddels een mailtje verstuurd met de vraag naar de kosten. Anders zelf wel wat maken want dit is gewoon te simpel om te laten liggen! :)
hiclone01.jpg
 
Ik bedoel... er zijn meer wegen die naar romen leiden.

Bovendien is het echt bekrompen om te denken dat men in 'de fabriek' alles al nagedacht heeft voor je, die mensen die hebben meer te overwegen dan alleen het vermogen/verbruik die de fiets gaat leveren...

Het direct uitsluiten van nieuwe innoverende id'en is het domste wat je kunt doen, ookal zijn id'en slecht!
 
Inderdaad, in de fabriek hebben ze (op de marketingafdeling) wel wat anders te doen dan vermogen/verbruik te optimaliseren !!!!

Ik bedoel... er zijn meer wegen die naar romen leiden.

Bovendien is het echt bekrompen om te denken dat men in 'de fabriek' alles al nagedacht heeft voor je, die mensen die hebben meer te overwegen dan alleen het vermogen/verbruik die de fiets gaat leveren...

Het direct uitsluiten van nieuwe innoverende id'en is het domste wat je kunt doen, ookal zijn id'en slecht!
 
Ik zie geen motortje; wordt het aangedreven op het vacuum? Hoeveel kracht(verlies) kost dat dan? En geeft het geen "gap", na-stootje gas bij dichtdraaien, op de eigen vliegwiel-werking?
 
Ik dacht dat ik in mijn eerste post toch al een redelijk argument had staan............

Ja, het begin was goed.
Inderdaad, in de fabriek hebben ze (op de marketingafdeling) wel wat anders te doen dan vermogen/verbruik te optimaliseren !!!!

Precies, optimaliseren is ook geen taak van Marketing.

Ik zie geen motortje; wordt het aangedreven op het vacuum? Hoeveel kracht(verlies) kost dat dan? En geeft het geen "gap", na-stootje gas bij dichtdraaien, op de eigen vliegwiel-werking?

Het draait niet, dat is de truck. :)
 
Laatst bewerkt:
dat bestaat al jaren, weet dat het er tenminste al lang is voor dikke V8 motoren..

ik geloof dat door zo'n ding de lucht ging draaien en daardoor minder turbulentie kreeg, dus snellere en dus meer luchtstroom = betere cilindervulling..

toch?



Als jij het nou gewoon probeerd, dan horen wij wel of het werkt. ok ? ;)
 
Ik heb de Site even bekeken, "tot 20% brandstofbesparing.............."

De Kale

Wat wil je nou toevoegen aan dit topic?

Ow, draait niet zelf maar maakt alleen lucht aan het spinnen; komt het tussen luchtfilter en carb(inlaat)?

Ja, ik wil het zelf tussen carb en cilinderkop (zodat bij bv met half gas het ronddraaiende mengsel niet onder de gasschuif door hoeft te kruipen) om een goed resultaat te hebben (is nog even speculeren over goede resultaten maargoed ;) )
dat bestaat al jaren, weet dat het er tenminste al lang is voor dikke V8 motoren..

ik geloof dat door zo'n ding de lucht ging draaien en daardoor minder turbulentie kreeg, dus snellere en dus meer luchtstroom = betere cilindervulling..

toch?



Als jij het nou gewoon probeerd, dan horen wij wel of het werkt. ok ? ;)

Ja proberen doe ik zeker, maar dan moet ik eerst een setje 36mm carbs en nieuwe spruitstukken regelen. :P Duurt nog even dus! :)
 
Laatst bewerkt:
Sjaap: ... Ja, ik wil het zelf tussen carb en cilinderkop (zodat bij bv met half gas het ronddraaiende mengsel niet onder de gasschuif door hoeft te kruipen) om een goed resultaat te hebben (is nog even speculeren over goede resultaten maargoed ...

Lijkt dat wel gunstig, een stukje wegverlenging tussen carb en inlaat?
 
Heb ik gehad op mijn vorig koekblik (Slopel Vectra 2 liter)
Het verschil zit vooral tussen je oren

ik dacht iets te voelen (meer koppel)
maar wat je voelt is, denk ik, meer wishful thinking

Ik heb de wagen nooit voor en na op een testbank gezet
of zelfs een chronotje genomen voor en na
dus harde cijfers heb ik niet
 
Je zal me waarschijnlijk voor gek verklaren, maar ga hem zelfs verlengen :P

Dat is helemaal niet gek; de lengte van het inlaat kanaal is bepalend voor de "plaats" van het vermogen en koppel (net als balansstukken in de uitlaat van een twin..........)
langer inlaatspruitstuk haalt koppel en vermogen naar beneden in de toeren, de koppelkromme zal vaak ook vlakker en breder worden; is truuk die Guzzi zelf ook toepast op de SP serie; blok is technisch zo goed als gelijk aan de Le Mans, maar toch is het veel soepeler mede door kleine (30mm) carbs en een lang inlaatspruitstuk.
Uitlaat systeem is gelijk, alleen de nokkenas is waarschijnlijk iets aangepast.

Mijn eigen SPII is veel feller bovenin (en onderin een tikkie nerveus) door grotere carburateurs (36mm) en een zeer kort inlaatspruitstuk, dankzij de geflowde koppen is gelukkig wel een brede koppelkromme behouden gebleven; het blok loopt alleen verder in de toeren door nu (dik 9000.........)
 
Dit apparaatje doet niks anders dan het mengsel In beweging te krijgen zadat er een homogener cq. beter gemengd mengsel in de verbrandings kamer komt.

Je krijgt dan een betere verbranding. Lees zuiniger.

Het werkt alleen als het mengsel al beroerd was.
Het aanbrengen van deze rotator kost wel iets energie.

Moderne motoren hebben al een betere verstuiving van de brandstof en het effect van deze rotator is dan nihil.
 
Helaas, voor de mensen die denken dat dit werkt, zoek even op cyclone.

Dit bestaat namelijk al jaren voor de auto.. en warempel..daar sloeg het niet aan, werd het afgezeken tot op het bot...en nu proberen ze te kijken of de motor rijders wel gek genoeg zijn.
 
Heb ik gehad op mijn vorig koekblik (Slopel Vectra 2 liter)
Het verschil zit vooral tussen je oren

ik dacht iets te voelen (meer koppel)
maar wat je voelt is, denk ik, meer wishful thinking

Ik heb de wagen nooit voor en na op een testbank gezet
of zelfs een chronotje genomen voor en na
dus harde cijfers heb ik niet
Langer inlaattracjet = meer koppel. Toch?
En ook meer stromingsweerstand, zeker met dat ding er tussen. Lekker laten waar ze nu zijn en je geld in andere dingen stoppen.
 
Wat wil je nou toevoegen aan dit topic?Ja, ik wil het zelf tussen carb en cilinderkop (zodat bij bv met half gas het ronddraaiende mengsel niet onder de gasschuif door hoeft te kruipen) om een goed resultaat te hebben (is nog even speculeren over goede resultaten maargoed ;) )Ja proberen doe ik zeker, maar dan moet ik eerst een setje 36mm carbs en nieuwe spruitstukken regelen. :P Duurt nog even dus! :)
Ik zat nog eventjes te denken, maar is het juist niet de bedoeling ze voor de carb te plaatsen? zodat je een niet optimale carburateur beter kunt laten werken?

Heb wel ervaring met honingraad-structuren voor de carburateurs voor een mooie rechte stroming.. dit werkte best goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan