ervaringen met Kawasaki Ninja ZX-6R ?

CitizenErased

MF veteraan
13 nov 2001
6.622
25
Oceania
Ik ben benieuwd wat jullie van de kawasaki zx-6r vinden. Ervaringen? Goede, slechte? En hoe staat de zx-6 in de 600 klasse volgens jullie?
 
voor mij staat de kawa op een gedeelde 2e plaats.
Onder de Yamaha R6 en gedeeld dus met de suzuki. Daaronder de Honda CBR en daaronder nog de Triumph.

Mooie motor en er zitten nog wat lotgenoten hier. Laat die maar weer eens komen over het wel en wee van een kawaatje.

Het eerste bericht zal wel zijn:
Alweer een kawa-rijder.
 
SUPER *D Heb alleen niet het volle vermogen.
Stuurt lekker, remt goed,zit lekker en ziet er heel leuk uit.Heb alleen op het begin een ratteltje in het blok gehad.Dat lag aan de nokkenas spanner.
Schijnt vaker voor te komen bij een zx-6r t/m 99\'.Viel in de garantie ( 2 jaar ) :)
 
Yamaha R6 = 1
Suzuki GSXR600 = 2
Kawa ZX6-r = 3
Honda CBR = 4
Triumph TT = 5

zoiets... :P
 
Wie wil erom bikkelen?! :(

subzero: voor de duidlijkheid: elke recente 600cc supersport is zowat even goed als elke andere recente 600cc supersport.
 
Laatst bewerkt:
supersport freaks zullen zeggen: r6 of gsx r op 1 en 2

Rustige toerders zullen zeggen:CBR op 1 (en triumph ook wel redelijk)

En de kawa is toch een beetje alround (goed sportief zonder zere polsen?).

Ik vind ze allemaal wel :9~

Maar van de R6 :9~ kwijl ik wel het meest,
maar voor dagelijks gebruik zou ik de zx6r kiezen (mooi en sportief maar niet te extreem, ook beter om op te bginnen dan R6 en gsx dacht ik).

Maar deze machines zijn nog net even iets te duur voor mij en heb er ook helemaal geen ervaring mee (lees wel eens wat maar dat kun je zelf ook natuurlijk).
 
Mijn favorietje in de zeshonderd klasse... Wel het vorige type (enkel-lamps), vind de nieuwe wat lomper van voren....
Qua houding erg lekker (wel sportief, maar geen krampen in je polsen), lekker middengebied, goeie remmetjes, op alle mogelijke manieren verstelbare vering en zeker aardig wat power bovenin...

De R6 en de GSX-R600 zijn wat sportiever (met name de R6), de triupmh en de CBR zijn wat toeristischer (met name de triumph...)
 
vind hem niet zo mooi en heb er even op gereden. Niet zo lang dus kan er eigenlijk niet over oordelen, maar ik vind die van mij leuker rijden.

Voor de rest komt hij niet zo goed uit de bekende tests, maar dat zegt mij niet zoveel (hoewel het natuurlijk leuk is als je eigen mening bevestigd word door een pro)
 
Terug
Bovenaan Onderaan