Ervaringen met kindermotor (Crosser/pocketbike)?

ik heb zelf en pocketbike model chopper. helemaal handmade en daarom jammer genoeg ook niet strteet-legal. met 70 cc puch blokkie. ging laatst 70 met zachte echterband, geen uitlaat en btje wind tegen. moet denk ik 75 - 80 wel halen.
zal ff kijken of ik er ergens een foto van heb, dan zal ik die hier cker ff posten. ben er erg trots op en is niet te koop.
 
Zoiets niks voor de kleine ?

Offroad Dirt Bike 50cc Rood

€ 599.95
full


•      Mini Dirtbike voor offroad gebruik
•      Luchtgekoelde 4 taktmotor.
•      49,5cm3 cilinderinhoud.
•      4 versnellingen. Semi automaat
•      Hoogste snelheid 50KM/uur.
•      Cdi ontsteking.
•      Elektrische en kickstart.
•      Hydraulische voorrem.
•      Trommel achterrem
•      Hydraulische voorvering.
•      Achter band offroad 3.00-12.
•      Voor band offroad 2.50-14.
•      Netto gewicht 65KG.
•      Grootte 1570 x 740 x 920mm
•      Verkrijgbare kleuren: Rood, Geel, Groen

Ook verkrijgbaar in 100cc versie met een top van >75 KM/h voor € 659.95
 
Ik zit dit alles eens te lezen en heb het idee dat het allemaal om hele
jonge kinderen gaat.
Mijn jongste dochter is echter bijna 13 en vind :] al járen
geweldig!! :}
Alleen is crossen (volgens mij) niet echt iets voor haar.....
Maar zijn er dan ook nog wel mogelijkheden?
 
:] Ik wil ook zo mooie oranje KTM Senior kopen voor de kleine.
Rond de 1.000 euro kan je best knappe exemplaren scoren.
En voor mijzelf natuurlijk een oranje KTM (SM en crosswielen) ernaast. ;)
Maar eerst even de eerste 2 maanden van het nieuwe jaar doorkomen financieel. :+
 
Hello

Ik heb een half jaartje terug een quadje gekocht voor mijn zoon toen net drie jaar geworden ( met een zendertje zodat hij op afstand kan stilgelegd worden) de eerste maanden was hij rustig en durfde hij bijna niet alleen rijden maar sinds de zomer kent hij maar twee dingen meer niet rijden of volle gaaaas soms op twee wielen door de bocht en da is leuk papa (maar ni goe voor den tikker) nu is hij drie en half en de sint mocht al een brommer brengen

Vooral ni aandringen in het begin laat ze rustig gewoon worden en leer ze remmen heel belangrijk

Greetz
 
Denk dat 3 wel erg jong is...........

Je moet echt een heel licht maar sterk helmpje zoeken, ivm nekletstel,

Rond een jaar of 4 is een guad de beste oplossing, dan eerst leren fietsen zonder zijwieltjes, en dan een motor fietsje, en ik zou ook in zand beginnen, leren ze ook beter van rijden ;)
 
Ik zag een spectaculair foto'tje (niet qua rijden, maar gewoon om zo'n knulletje te zien) in de krant vandaag, zal'em vanavond ff inscannen.
Ventje van 4 op een KTM Junior. :}

projunior500jz.jpg
 
Laatst bewerkt:
zou je hem niet eerst leren fietsen? want voor je het weet ligt zon kleine met zn neus op de straat :? k weet niet op hoeveelste leeftijd rossi zn cariere is begonne maar vast niet op zn 3e })
 
Rossi is wel begonnen met mini biken, maar hoe oud'ie was? 4 jaar misschien? :+
 
Het is een Quad van het merk SMC en het type is Buzz 50
volgens mij is dat zelf ook te maken met en Veleman kit of dergelijks je moet gewoon ergens de ontsteking kunnen onderbreken en hij valt stil (het voordeel is wel met een quad als je die laat stil vallen valt de kleine niet "4 wielen")
sorry kan geen foto plaatsen al mijn foto's zijn min.800kb

En dan ff reageren op drie jaar te jong het zit in zijn genen raar maar waar vanaf dat hij kon stappen loopt hij naar alles met een motor van traktor tot... eender wat heel de zomer door elk weekend naar de autocross hij doet niets liever en word zeker niet gedwongen


Greetz
 
Ik ga aanstaand weekend eens kijken voor een Quad. Kan hij voorlopig een beetje ervaring opdoen. Als hij wat groter is alsnog een (KTM) crossertje, mits hij dat zelf wil.
 
kijk goed uit je doppen want de standaard uitleg de kleine doet het niet graag er is niet veel mee gereden (dat klopt dan mischien wel) maar de pa van 150 kilo rijd er wel mee rond het neefje van 14 ploegd de gazon om en rijd steeds volle gas

Ik spreek uit ervaring wij gaan veel naar auto cross kijken en dan gaat de quad mee en als er naar een uitslag moet gekeken worden hup het quadje op volle gas dus kijk goed naar de vering dat die nog niet helemaal deffect is

Veel succes

P.S. ik heb mij een nieuwe gekocht kost het dubbel maar je bent gerust doet hij het graag kan ik deze binne twee jaar verkopen voor een goede prijs en anders rijd hij er maar mee zolang hij kan en wil
 
Terug
Bovenaan Onderaan