Ervaringen met kindermotor (Crosser/pocketbike)?

ZX-12Rob

MF veteraan
31 mrt 2004
5.933
0
Nederland
Ik wil volgend jaar een motortje kopen voor mijn zoontje van nu 3 jaar oud.(heb dit o.a. in het topic Pluimpje voor HJC al laten weten).

Ik zit te denken aan een crosser of een pocketbike. Mijn voorkeur gaat uit naar een crosser, omdat die wat makkelijker inzetbaar is op verschillende terreinen en misschien een wat hogere L :+ L-factor heeft. Aan wil van de aspirant-rijder ontbreekt het niet, hij is helemaal gek van motoren. (Ksnap niet hoe dat komt *D )

Wie heeft er ervaringen met jonge kinderen op motoren? Waar moet je op letten bij aankoop en met het gebruik. Elke tip of ervaring is welkom, positief of negatief.

Kun je het best met een automaatje beginnen o.i.d., maximumsnelheid, kleding en wat nog meer? Hij heeft overigens al een HJC motor integraalhelm.

En natuurlijk zijn ook foto's van motorrijdende kinderen en/of hun motoren welkom of suggesties voor leuke kindermotoren. (Rijdt de kleine van Sigma al? Ik las dat je een tijdje geleden plannen had een kindercrosser te kopen.)

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een KTM crosser:
50-SX-Pro-Junior_b.jpg


Maar ook een pocketbike is interessant:
pasiduc.jpg


Nu moet hij het nog met een 6V electrische motor doen, wel met MF-sticker uiteraard:
full
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat Sigma (mod) wel gaat reageren. staat mij bij dat hij vorig jaar hier in nederland een speeltje voor junior hebt gehaald

Boot op de achtergrond van jou :? (met nl vlag)
 
Hum, leuk onderwerp.
Die van mij is bijna 2 , en ook ik zit er al aan te denken.
Ik sla de afse van zo'n PW50 over, dat is in mijn ogen speelgoed.
Die KTM 50 heb je lucht en watergekoeld.
Om te beginnen een lucht gekoelde, die kan al 70 lope, en je wilt toch wel een beetje voorzichtig zijn met je kleine.

Daarom valt allles wat op asfalt rijdt af.waar wil je dat tegenwoordig gaan doen.
In mijn geval een kt 50 cc als die 4 is, en vanaf 5 mogen ze officieel de crossbaan op, Sommige vereningen pas vanaf 6.

PS: HOE, WAT, WAAR dat elec. motortje.
Zou mooi zijn voor zijn verjaardag volgende maand
 
PS: HOE, WAT, WAAR dat elec. motortje.
Zou mooi zijn voor zijn verjaardag volgende maand

Ik heb hem gekocht bij http://www.wheeltoys.de (www.wheeltoys.de) maar deze werken nu met Ebay, dat was vorig jaar nog niet. Misschien kan het buiten Ebay om ook, indien je bij Ebay geen registratie hebt. Ik heb er toen € 169 voor betaald. Daar komt dan nog € 1,50 bij voor een MF-sticker!!! 8-)

Ook gezien in Engeland bij http://www.totcars.co.uk/search_result.asp?category=motorbikes

Fabrikant is www.injusa.com (uit Spanje)
Ik heb me suf gezocht naar een leverancier in Nederland vorig jaar, maar toen niet kunnen vinden.
 


Yep, sorry, had ondertussen je andere topic gelezen.
Ik heb effe een mail gestuurd naar Spanje of die re eentje wil meegeven aan sinterklaas.

Ooh nee, ik heb gevraagd of zij een nederlandse dealer weten.
Volgens mij stond er toen zoiets te koop bij Safe Zoetermeer, maar daar ging die, als ik een goed geheugenheb (NOT) meer richting de 250 Euro.
 
wij hebben verleden jaar deze dirt bike gekocht voor onze klein dochter (4 jaar)
het is een 80 cc Coyote, de motor en de plastic onderdelen is precies de zelfde wat Yamaha gebruikt voor hun 80 cc dirt bikes.

dat ding is aardig snel, en we moeten haar wel een beetje in de gaten houden, want soms gaan mijn nek haren overeind staan als ik haar zie rijden op dat ding.

57_12_sb.JPG
 
wij hebben verleden jaar deze dirt bike gekocht voor onze klein dochter (4 jaar)
het is een 80 cc Coyote, de motor en de plastic onderdelen is precies de zelfde wat Yamaha gebruikt voor hun 80 cc dirt bikes.

dat ding is aardig snel, en we moeten haar wel een beetje in de gaten houden, want soms gaan mijn nek haren overeind staan als ik haar zie rijden op dat ding.

(Afbeelding)

Beheerste ze de motor al snel en hoe kreeg ze instructies van jullie?

Edit: kon ze eigenlijk al fietsen zonder zijwieltjes toen ze met de motor begon?
 
Beheerste ze de motor al snel en hoe kreeg ze instructies van jullie?

Edit: kon ze eigenlijk al fietsen zonder zijwieltjes toen ze met de motor begon?


we hadden de motor af gesteld zo dat ze alleen de eerste versnelling kon gebruiken on plaats van 3 versnellingen, en we hadden de eerste paar dagen van die fiets zijwieltjes aan gebracht zo dat ze niet zo snel zou vallen en dat ging aardig.
heel belangrijk is dat ze de ruimte hebben zo dat ze een eind kunnen rijden en leren met de motor om te gaan.
het beste is om naar het bos te gaan waar ze een paar minuten achter elkaar kunnen rijden zonder elke paar seconden te stoppen.
wij hebben het haar geleerd bij ons in de wei bij de paarden en na een paar dagen had ze geen zij wieltjes meer nodig en na 2 weken hebben we haar geleerd om alle 3 versnellingen te gebruiken.
 
full


laat hem vooral niet zonder beschermers rijden.
ik denk dat die crosser het leukste is, daar kan die overal mee rijden een racer niet.

hoeveel kost zo'n krosser eigenlijk en kan er een volwassene ook op ??
 
(Afbeelding)

laat hem vooral niet zonder beschermers rijden.
ik denk dat die crosser het leukste is, daar kan die overal mee rijden een racer niet.

hoeveel kost zo'n krosser eigenlijk en kan er een volwassene ook op ??

ik denk dat een crosser is veel veiliger om dat ze dan ook op het gras kunnen rijden, onze klein dochter draagt wel alle cross beschermkleding, want de risico is toch bij een klein kind wel wat groter om wat te breken.
een volwassene tot 110 kilo kan er ook nog op rijden, en wij hebben voor dat ding 600 dollar betaald, maar dat blok kun je later ook nog onder een groter frame hangen, omdat het een 80cc is en genoeg pk's heeft.
 
ik denk dat een crosser is veel veiliger om dat ze dan ook op het gras kunnen rijden, onze klein dochter draagt wel alle cross beschermkleding, want de risico is toch bij een klein kind wel wat groter om wat te breken.
een volwassene tot 110 kilo kan er ook nog op rijden, en wij hebben voor dat ding 600 dollar betaald, maar dat blok kun je later ook nog onder een groter frame hangen, omdat het een 80cc is en genoeg pk's heeft.

Was dat nieuw voor $ 600?
 
(Afbeelding)

laat hem vooral niet zonder beschermers rijden.
ik denk dat die crosser het leukste is, daar kan die overal mee rijden een racer niet.

hoeveel kost zo'n krosser eigenlijk en kan er een volwassene ook op ??
Wat een geweldige foto :} , echt een Rossi in de maak. Als SnowDude later ooit een keer papa wordt weet hij al een leuke hobby voor de kleine...
 
heb deze klaar staan :9 verkoop je die 6v?



Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/113249/449b31af75e8f1ba392c6359649bf41e (street magic 002.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Nee, hij geniet er nog dagelijks van. Hij is trouwens nog niet zo lang drie en de motor is bedoeld voor kinderen vanaf 3. Hij rijdt er sinds vlak na zijn 2e verjaardag mee.

Het is misschien toch geen aanrader om deze nog eens tweedehands te verkopen, na alle wheelies, stoppies en burnouts *D
 
als je een ander speeltje hebt voor hem meel me dan kijken of er misschien tot een koop kunnen komen

Nee, hij geniet er nog dagelijks van. Hij is trouwens nog niet zo lang drie en de motor is bedoeld voor kinderen vanaf 3. Hij rijdt er sinds vlak na zijn 2e verjaardag mee.

Het is misschien toch geen aanrader om deze nog eens tweedehands te verkopen, na alle wheelies, stoppies en burnouts *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan