Ervaringen met Metzeler banden op een suzuki GSXR?

Xperimental

MF'er
23 mei 2005
83
0
Eindhoven
Hola,

Na wat posts doorgelezen te hebben, bracht het me niet de antwoorden op waar ik naar zocht.

Ik bracht vandaag mijn GSXR weg voor een beurt en er werd mij aangeraden de achterband te vervangen. Het verbaasde me niet echt, want mijn Pirelli banden hadden er al een kleine 10.000km op zitten.

Er werd mij de Metzeler Roadtec z6 aangeraden. Wie heeft er ervaring met deze band op zijn (sport) motor? Zo ja, welke ervaring heb je hiermee?

Ik ga met hemelvaart in de Ardenne rijden en in het voor- najaar gebruik ik de motor regelmatig voor woon-werk. Bochtenwerk, vlakke stukken en niet te snel versleten.
Ik had een band in gedachten die voldoende grip heeft bij vochtig weer en zich ook goed laat gebruiken voor het bochten werk :]

Grtz,
Mark
 
Ik zou mooi bij pirelli blijven (supercorsa diablo),tja... nat weer vinden ze niet lekker. '(

Metzler is ook goed,denk dat die in vochtiger weer beter tot zijn recht komen..

Als pirelli je bevallen is?blijf erbij *O*

Ik rij zelf het liefst pirellis supercorsas :Y :Y
 
Ik zou mooi bij pirelli blijven (supercorsa diablo),tja... nat weer vinden ze niet lekker. '(

Metzler is ook goed,denk dat die in vochtiger weer beter tot zijn recht komen..

Als pirelli je bevallen is?blijf erbij *O*

Ik rij zelf het liefst pirellis supercorsas :Y :Y

De Pirelli banden bevielen me inderdaad best goed. Ik weet zo niet welke banden er nu onder liggen, maar het zijn iig geen Diablo supercorsa. Volgens mij waren het de Diablo Rosso.
Ik heb in het najaar de motor gebruikt voor woon-werk en volgens mij zijn ze hierdoor redelijk afgevlakt. Dit is niet echt prettig in combinatie met vochtig weer.

Ik wil ook wel wat profiel hebben mocht er een buitje zijn, maar ben echt een plezier rijder.

Mijn voorbanden zijn ook Pirelli, heeft het gevolgen als je twee verschillende merken gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf heb verschillende omliggen,voor zacht achter zacht of wat hardere pirellis altijd voor een zachtere !!,bridgestone of pirelli achter

Maar een set is altijd beter :Y

Enja...pirelli en metzeler komen uit zelfde fabriek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan