Ervaringen met Motoport Rotterdam

Pfffttt... heel verhaal... en lekker duidelijk geschreven... :z...
Volgende keer eerst je valiumpje innemen en dan pas schrijven...

En ja, dit lijkt niet op het verlenen van service... ;)
 
Mijn ervaring is dat ze me netjes hebben geholpen toen een ingebouwd alarm van motoport almere binnen de garantie termijn kwaaltjes vertoonde op mn K5. Niet dat het veel was (deactiveren) maar ze deden het wel.
 
Laatst bewerkt:
Het motorseizoen begon weer dus ik kijk eens naar m'n banden...juist een tijd voor een nieuwe set. Ik woon vlak bij MP R'dam, dus bel ff of ze BT020 banden hadden, die lagen op voorraad en kon direct komen. Dus ik erheen ff uurtje in die winkel gehangen ,dus ik reken af....wat denkie zitten er BT014 onder, ik zeg volgens mij vroeg ik om iets anders. Ja de BT020 hadden ze niet meer dus moest t doen met de 014....nou erg vreemd allemaal ben nog in discussie gegaan maar voor mij is 1 ding duidelijk, ik breng mijn R6 er nooit meer heen.
 
Het motorseizoen begon weer dus ik kijk eens naar m'n banden...juist een tijd voor een nieuwe set. Ik woon vlak bij MP R'dam, dus bel ff of ze BT020 banden hadden, die lagen op voorraad en kon direct komen. Dus ik erheen ff uurtje in die winkel gehangen ,dus ik reken af....wat denkie zitten er BT014 onder, ik zeg volgens mij vroeg ik om iets anders. Ja de BT020 hadden ze niet meer dus moest t doen met de 014....nou erg vreemd allemaal ben nog in discussie gegaan maar voor mij is 1 ding duidelijk, ik breng mijn R6 er nooit meer heen.


Gelijk je geld terugvragen en je oude banden er weer op laten leggen, dan leren ze die geintjes wel af. Het is toch niet normaal dat er zomaar zonder ook maar iets te zeggen andere banden opkomen dan degene die jij gevraagd had.
Als ze dit niet willen doen, of dit geld kost omdat ze daar weer werk aan hebben, politie bellen en aangifte doen. Jij krijgt een verkeerd product geleverd dus zijn ze verplicht het weer terug te brengen in de originele staat.
 
Het motorseizoen begon weer dus ik kijk eens naar m'n banden...juist een tijd voor een nieuwe set. Ik woon vlak bij MP R'dam, dus bel ff of ze BT020 banden hadden, die lagen op voorraad en kon direct komen. Dus ik erheen ff uurtje in die winkel gehangen ,dus ik reken af....wat denkie zitten er BT014 onder, ik zeg volgens mij vroeg ik om iets anders. Ja de BT020 hadden ze niet meer dus moest t doen met de 014....nou erg vreemd allemaal ben nog in discussie gegaan maar voor mij is 1 ding duidelijk, ik breng mijn R6 er nooit meer heen.

Niet lullig bedoeld maar als ik duidelijk om BT020 zou hebben gevraagd en uiteindelijk 'moet ik het maar doen met' BT014 dan had hij ze er persoonlijk nog af kunnen halen en mijn ouwe rubbers er weer op kunnen steken.
Wat is dat nu voor een onzin?
Zou wat zijn dat ze in restaurants of zo ook maar gewoon geven wat ze willen!?
Dus is het niet dat je wellicht zelf niet helemaal duidelijk bent geweest toen je in de winkel kwam?
 
Gelijk je geld terugvragen en je oude banden er weer op laten leggen, dan leren ze die geintjes wel af. Het is toch niet normaal dat er zomaar zonder ook maar iets te zeggen andere banden opkomen dan degene die jij gevraagd had.
Als ze dit niet willen doen, of dit geld kost omdat ze daar weer werk aan hebben, politie bellen en aangifte doen. Jij krijgt een verkeerd product geleverd dus zijn ze verplicht het weer terug te brengen in de originele staat.


Op zich met je verhaal eens maar politie bellen als ze weigeren :?

Die komen niet eens als mijn auto is opengebroken en dan zouden ze wel komen omdat een dealer verkeerde banden om heeft gelegd _O-

Maar de rest van je verhaal ben ik het zeker mee eens. Niet accepteren..
 
Die komen niet eens als mijn auto is opengebroken en dan zouden ze wel komen omdat een dealer verkeerde banden om heeft gelegd _O-

Nee, aangifte doen van diefstal, vernieling e.d. moet je maar on-line doen. ;)
Inderdaad pas als je bent beschoten, neergestoken of als je te hard rijdt komen de Popo's. *O*
Daarnaast is het hun deeltje privaatrecht ook niet, zulke dingen vecht je maar uit bij de rechtswinkel.
 
Niet lullig bedoeld maar als ik duidelijk om BT020 zou hebben gevraagd en uiteindelijk 'moet ik het maar doen met' BT014 dan had hij ze er persoonlijk nog af kunnen halen en mijn ouwe rubbers er weer op kunnen steken.
Wat is dat nu voor een onzin?
Zou wat zijn dat ze in restaurants of zo ook maar gewoon geven wat ze willen!?
Dus is het niet dat je wellicht zelf niet helemaal duidelijk bent geweest toen je in de winkel kwam?

Nou ik heb er eerst nog voor gebeld en vervolgens direct langs gegaan. Toen die BT014 eronder zaten heb ik t natuurlijk direct aangegeven dat ik om BT020 vroeg. Ik ben daar ook in discussie gegaan maar voor mij is duidelijk...ik breng daar niet meer m'n motor.
 
Nou ik heb er eerst nog voor gebeld en vervolgens direct langs gegaan. Toen die BT014 eronder zaten heb ik t natuurlijk direct aangegeven dat ik om BT020 vroeg. Ik ben daar ook in discussie gegaan maar voor mij is duidelijk...ik breng daar niet meer m'n motor.


OK, dus toen je daar stond met je fiets heb je gezegd: "Doe mij maar 2 nieuwe BT020's"?
En daarna hebben ze er BT014's onder geprakt.
En toen je er iets van zei zeiden ze: "Nou, we hebben geen andere dus je moet het er maar mee doen!"

Da's echt niet zo netjes en ik zou daar echt gillend gek worden. :N
 
Ach als Toon en zijn gevolg de zaak naar de klote willen helpen moeten ze het zelf weten.
De accessoireafdeling is het enige wat een beetje gezellig is.
Mij zien ze er niet vaak alleen als ik snel ff wat moet hebben en dat is zelden.

nou over de kleding afdeling. Ik kreeg van dit fijne bedrijf een gebruikt( dus niet geod werkend) setje vizier plaatjes mee voor mijn suomy helm. Zagen er nog beroerder uit dan die eruit kwamen.
ben er daar echt klaar mee. B| B|
 
Op zich met je verhaal eens maar politie bellen als ze weigeren :?

Die komen niet eens als mijn auto is opengebroken en dan zouden ze wel komen omdat een dealer verkeerde banden om heeft gelegd _O-

Maar de rest van je verhaal ben ik het zeker mee eens. Niet accepteren..


Waarschijnlijk komen ze niet nee, maar voor die 30 cent wil ik mijn gokje nog wel wagen. Als je je verhaal eerst een beetje 'spannend' tegen de dealer vertelt wil die misschien ook nog wel zwichten en toch je geld teruggeven ;)


Verder heb ik wel vaker dingen aan een wout gevraagd waarna ik een antwoord kreeg alsof ze tegen een randdebiel waren aant praten, dus als ik ze terecht kan lastigvallen doe ik t :P
 
OK, dus toen je daar stond met je fiets heb je gezegd: "Doe mij maar 2 nieuwe BT020's"?
En daarna hebben ze er BT014's onder geprakt.
En toen je er iets van zei zeiden ze: "Nou, we hebben geen andere dus je moet het er maar mee doen!"

Da's echt niet zo netjes en ik zou daar echt gillend gek worden. :N

Ja die kerel zei ... die Bt014 zijn stukke beter bla bla heel verhaal. Voor mij was t duidelijk, het is een ballentent heb afgerekend en ben gaan motorrijden. Moet er wel ff bij zeggen dat die BT014 mij prima bevallen maar dat is niet de stekking van t verhaal.
 
Meestal is een topic bij een goede zaak als volgt opgebouwd:

(mensen zijn veel eerder geneigd om negatieve ervaringen te delen dan positieve)

persoon a heeft een klacht.
persoon b kent de zaak ook en doet ook een duit in het zakje.
Ten hoogste bij persoon k worden er positieve ervaringen tegenover gesteld. Juist omdat er een schaap over de dam is volgen er meer en worden er ook regelmatig positieve dingen verteld.

Dit is vrijwel standaard.
Het feit dat wij hier dus 2 keer het alphabet zijn rond geweest voordat een van de weinige positieve reacties voorbij komt zegt dus wel iets....
 
Mijn ervaring met motoport Rotterdam is als volgt.
Ik breng een iets el550 chopper ding naar de werkplaats om de carburateurs eens goed schoon te laten maken, kreeg ze zlef niet schoon en goed werkend. Na 3 weken kwamen ze met de mededeling dat ze ze niet schoon konden maken omdat er sproeiers vast zaten gerot, maar moest wel 250 euro betalen voor het een nachtje laten weken in schoonmaakspul van de carburateurs. Moest zelf maar op zoek gaan naar nieuwe carbs.

En bedankt he!
 
Mijn ervaring met motoport Rotterdam is als volgt.
Ik breng een iets el550 chopper ding naar de werkplaats om de carburateurs eens goed schoon te laten maken, kreeg ze zlef niet schoon en goed werkend. Na 3 weken kwamen ze met de mededeling dat ze ze niet schoon konden maken omdat er sproeiers vast zaten gerot, maar moest wel 250 euro betalen voor het een nachtje laten weken in schoonmaakspul van de carburateurs. Moest zelf maar op zoek gaan naar nieuwe carbs.

En bedankt he!


Maatje van mij heeft zijn carbs bij Aart Nolen gebracht in Strijen, daar gingen ze in de ultrasoon cleaner..en die waren perfect...
 
Ik ben laatste paar keer naar Motostore Barendrecht geweest, aardige lui en word goed geholpen daar. Ze doen ook niet moeilijk om alleen bandje te wisselen als je zelf de band meeneemt.
De mensen die er werken komen volgens mij her en der van motorzaken in de buurt, de dame van de kleding werkte eerst bij motoport Rotterdam, en de jongen in de winkel komt bij Safe vandaan...
Maar al met al relaxte zaak...maar das mijn mening... :+
 
Tja, gelukkig heb ik Motoport Rotterdam nu ver achter mij kunnen laten. Ik zal er nooit meer komen en deel hier mijn ervaringen.

In 2014 kocht ik er een nieuwe Suzuki Burgman 400 met drie jaar garantie. Al bij het wegrijden, nadat ik hem fonkelnieuw op mijn naam had gezet, bleken de spiegeltjes naar binnen te klappen waardoor ik niets meer achter mij kon zien. Geen ramp met mijn 40 jaar motorervaring maar voor nieuwe rijders toch wel gevaarlijk. Diezelfde dag bleek mijn rechter stuurdop van de motor af te vallen. Geen vertrouwen dus dat ik de afleverkosten ten volle benut heb. Ik vermoed dat er niets aan de motor was gedaan.

De motor ingereden volgens de voorschriften uit het boekje. Na 800km mocht ik iets meer toeren maken en bleek er een trilling in de motor te zitten. Ik dacht dat het de voorband was omdat deze niet was gebalanseerd. Dit gebeurde bij de eerste beurt en MP bevestigde na een proefrit dat de trilling weg was. Ik blij, maar al bij de eerste meters op de snelweg bleek de trilling er nog gewoon in te zitten. Ik twijfelde aan mijzelf en wilde niet gelijk de schuld bij de motor of MP te leggen. Helaas bleek de motor bij 2900 toeren en stapvoets rijden, zo hard te trillen dat de krukas er gevoelsmatig uit kon schieten.Ook bij 6000toeren trilde hij.

Toch maar weer naar MP toe. De man van de werkplaats balie bezit echter geen goede doorvraagtechnieken. Hij neemt de motor alsvolgt in ontvangst; Oh die ja trillingen, zet hem daar maar neer. Wij kijken er even naar.
Na uren wachten hebben zij er naar gekeken, hebben weer proefgereden en alles is nu voor elkaar. Koppeling schoongemaakt. Ik blij, was het wachten dus toch niet voor niets.
Helaas, dit bleek duus wel het geval. De trillingen waren nog steeds aanwezig.

Ik maakte opnieuw een afspraak. Tijdens mijn vakantie heb ik hem daar 3 weken geparkeerd. Zij zouden hem nakijken en repareren. Na mijn vakantie bleek er geen verandering merkbaar. Op mijn ongenoegen werd gereageerd met de woorden; Tja, dit zijn scootertrillingen en dat is normaal.

Suzuki NL gebeld en gevraagd of dat zo is. Zij gaven aan dat dit niet hoort en namen contact op met MP R'dam. Zij belde mij voor een nieuw onderzoek in de wekplaats. De koppeling werd weer schoolgemaakt en er werden andere kogeltjes in de koppeling gemonteerd. Hierdoor bleek inderdaad het toerental te wijzigen en de trilling bij 2900 toeren op te heffen. De triling bij 6000toeren echter verergerde en toen ik dit aangaf bij de MP balie werd ik erg aggressief benaderd. Gelukkig bonden zij in toen ik hier verbaasd op reageerde en hen voorspiegelde dat niet zij maar ik boos zou moeten zijn.............

Tijdens het bestuderen van de rekening van de 12000km beurt (ruim 500 euro) was bij mij de maat bijna vol. Hieruit bleek dat MP zich niet aan het Suzuki onderhoudschema houdt. Zou hadden een grote beurt uitgevoerd terwijl een kleine beurt noodzakelijk was. Toen ik hen daarop wees gaven zij aan dat dit noodzakelijk was omdat er van alles vervuild/versleten was en dus vervangen moest worden(?). Tja, bewijs het tegendeel maar is.

Ik vond het ook vervelend dat zij er bij elke beurt ongevraagd toevoegingen aan de benzine toevoegen en in rekening brengen. Mijn inziens totaal niet nodig als de motor dagelijks gebruikt wordt maar goed, ik snap dat de werkplaats ergens zijn omzet vandaan moet halen.

Ik werd tot slot pas echt wakker toen mijn oliepijl zo'n 800km na de beurt, ver onder het pijl bleek te staan. Hoe kan dit als de motor niet lekt, hij had net zijn olie verversing gehad. Of brengt Motorport Rotterdam/Schiedam alleen maar in rekening en vervangt/doet niets?
 
Laatst bewerkt:
dvdlin, dat klinkt inderdaad erg vervelend! Ik zie in ie verhaal alinea's, zet er nog een enter extra (witregel) tussen en dan leest het wat beter :)

Hij verbruikt toevallig niet veel olie? 800km na de beurt is wel erg laat om achter een te laag oliepeil te komen.. Zal wel komen omdat m'n KTM een slokje olie lustte, maar ik controleer dat zeer regelmatig..

En ik check toch altijd alles nog na een beurt.. De vaste dingen, oliepeil, remmerij (incl peil vloeistof uiteraard), bandenspanning etc. Gewoon alles even langs lopen. Foutjes maken is menselijk, dus kan geen kwaad om het eea zelf even te controleren.
 
Hier ook alleen maar slechte ervaringen.
Ongeintresseerd personeel, lang wachten en slecht advies,en alleen maar met facebook bezig, en geen interesse hebben in het winkelend volk op de kleding afdeling.

Ik ging voor een motor tomtom en een communicatie set.
Ik wou even de verschillen weten tussen garmin en tomtom, en eigenlijk had de beste man er geen zin in, dus ik moest maar niet zeuren en de garmin kopen.
De navigatie is voor mijn vriendin, en die gebruikt de tomtom vaak in de auto, dus daarom had ik een lichte voorkeur voor tomtom, maar de beste man had niet "de tijd om het allemaal uit te leggen" en ik moest er maar gewoon eentje kiezen. Het was leeg in de zaak op dat moment.
Gelukkig wel goed geholpen bij motorport Rockanje.
 
Tja, gelukaan de benzine toevoegen en in rekening brengen. Mijn inziens totaal niet nodig als de motor dagelijks gebruikt wordt maar goed, ik snap dat de werkplaats ergens zijn omzet vandaan moet halen.
Ik werd tot slot pas echt wakker toen mijn oliepijl zo'n 800km na de beurt, ver onder het pijl bleek te staan. Hoe kan dit als de motor niet lekt, hij had net zijn olie verversing gehad. Of brengt Motorport Rotterdam/Schiedam alleen maar in rekening en vervangt/doet niets?

welkom op mf :/ niet te hopen dat je alleen aanmeldt om te gaan zeuren he ;) in een oud topic .

Maar je hebt inmiddels wat leuks gekocht ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kom al sinds 1983 bij Rockanje Motors,ken de jongens die er nu de scepter zwaaien nog als kleine ventjes die toen door de zaak liepen..het zijn dezelfde die nu Moto-Store Barendrecht runnen. Ik heb er mijn SV gekocht vorig jaar,geen gezeur,toen ik na 4 maanden terugkwam met een afgescheurde knipperlicht bevestiging.Niks betaald,leuk praatje gehad,prima zaak!
 
'Motoport Rotterdam zuigt!!' > 'Ervaringen met Motoport Rotterdam '
 
ik hou het graag feitelijk.

We hebben een nieuwe motor gekocht, prima afgeleverd en na 12k km's rijdt ie nog goed.
De erbij bestelde accessoires zijn 6 weken na levering motor nageleverd en ingebouwd.
Inbouwen duurde een hele ochtend en we mochten er niet bij blijven.

1000km beurt en 12k km beurt doen we bij ons eigen adresje, dan kunnen we meekijken.
Werd niet moeilijk over gedaan qua garantie (heb zwart op wit dat dit akkoord is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan