Ervaringen met Motoport Rotterdam

Ik ook maar even dan,

MP Rotterdam is in 1 woord gewoon k*dt! :r

Paar maanden geleden een brief gehad van Honda over een recall aan mijn NC750x, gebeld naar MP Rotterdam of ik daar ook voor terecht kon als ik de motor daar niet gekocht had en dat was geen enkel probleem. Rij maar ff langs, dan regelen we het gelijk.

Op mijn (zeldzame) vrije dag ernaartoe en de man achter de werkplaats balie mijn verhaal gedaan. Meneer was er helemaal niet van gediend dat ik daar kwam voor een recall en dat ik maar naar mijn eigen dealer moest gaan :?. Verhaal uitgelegd dat ik gebeld had en dat bleek dus ook met hem te zijn geweest. Afijn, opeens geen probleem meer maar ik moest een afspraak maken... zucht.. B|

2 weken later weer terug, motor neergezet en aan de gore koffie begonnen. 1,5 uur later komt de monteur met m'n sleutels terug en het was allemaal geregeld zei die. *O*

Na 3 weken mailtje van MP Rotterdam dat ik maar weer terug moest komen want ze hadden het onderdeel (start relais ofzo) toch niet vervangen was. Op mijn vraag "Wat hebben jullie dan wel 1,5 uur gedaan aan mijn motor?" kon hij me geen antwoord geven :')

Weer terug... 3 uur moeten wachten (waarvan de monteurs ruim een uur met lunch waren) was het dan eindelijk geregeld en mocht ik mijn weg weer vervolgen.

Het enige positieve was het blondje wat een paar jaar terug op de kleding afdeling liep.. :9~ :Y

Ik ga daar niet meer naartoe :W
 
Raar verhaal hierboven. Voor 2 re-calls langs geweest na eerst een afspraak ervoor te hebben gemaakt kon ik op de reparatie wachten en mijn weg weer vervolgen. Gelijk remvloeistof laten vervangen was ook geen probleem.

Verder heb ik geen ervaring mee op het bestellen van onderdelen na dan.
 
Ondanks het alweer 3 jaar geleden is over Motoport Rotterdam, in het verleden was er slechte service van mijn V Strom maar ook wanneer er kleding besteld word dan hoor je totaal niets en als je dan eens belt dan zeggen ja hoor hij is binnen en daar kunnen we allemaal mee leven maar wat echt de kroon spant, als je een zeer nette oude motor wil inruilen dan men zegt verkoop eerst je motor want daar hebben wij geen interesse in......................nou wat mij betreft mensen zoek een andere MP winkel of motorzaak want dit slaat echt helemaal nergens op.
 
Ondanks het alweer 3 jaar geleden is over Motoport Rotterdam, in het verleden was er slechte service van mijn V Strom maar ook wanneer er kleding besteld word dan hoor je totaal niets en als je dan eens belt dan zeggen ja hoor hij is binnen en daar kunnen we allemaal mee leven maar wat echt de kroon spant, als je een zeer nette oude motor wil inruilen dan men zegt verkoop eerst je motor want daar hebben wij geen interesse in......................nou wat mij betreft mensen zoek een andere MP winkel of motorzaak want dit slaat echt helemaal nergens op.
Een zeer nette oude motor hmmmmm.

Wat is het voor een motor?
 
Ondanks het alweer 3 jaar geleden is over Motoport Rotterdam, in het verleden was er slechte service van mijn V Strom maar ook wanneer er kleding besteld word dan hoor je totaal niets en als je dan eens belt dan zeggen ja hoor hij is binnen en daar kunnen we allemaal mee leven maar wat echt de kroon spant, als je een zeer nette oude motor wil inruilen dan men zegt verkoop eerst je motor want daar hebben wij geen interesse in......................nou wat mij betreft mensen zoek een andere MP winkel of motorzaak want dit slaat echt helemaal nergens op.

2x meegemaakt, 1x bij MotoPort Goes, woonde toen nog in Zeeland, mooi Kawa KLE gezien, afgesproken dat ik met mijn GS 500 langs zou komen.in fokking Januari met koude klauwen naar Goes.. KLE was zojuist verkocht.. uhhh.. natuurlijk..zeg dan gewoon dat je geen GS wil hebben. Overigens is dat al even geleden en was die GS net een jaar of 5 oud.

En eenmaal bij MotoPort Rockanje, mijn Suzuki RF600 was niet interessant voor ze..
Was een keurige motor, tweede eigenaar bladiebla.. maar ze willen enkel courante motoren blijkbaar.

Lijkt mij dat een assortiment oud / niet zo courant maar wel mooie staat best interessant kan zijn voor een motorzaak.

Sowieso krijg ik jeuk van MotoPort vestigingen.
Mij allemaal iets te slick en met een hoog, kijk mij nu gehalte.
 
‘k ga meestal ff een bakkie doen bij een MotoPort, waar ik dan in de buurt ben, altijd wel leuk om brommers te kijken, of een accessoires te kopen, maar heb ook de indruk dat ze liever brommers verkopen dan inkopen, tenzij hun bedrijfsnaam op de kentekenplaathouder staat.
Er zijn 6 MP filialen die ook een BMW dealerschap hebben.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso krijg ik jeuk van MotoPort vestigingen.
Mij allemaal iets te slick en met een hoog, kijk mij nu gehalte.

Persoonlijk vind ik Echt wel meevallen. Dure motoren, maar dan komen ze wel met heel nette inruilbedragen terug. Alleen jammer dat de communicatie tussen de afdelingen daar niet zo soepeltjes loopt.

MotoPort Zelhem is gestopt met het BMW dealerschap.

Misschien maar beter ook... Afgelopen jaar eens langs geweest voor een tweedehandse BMW. Afspraak gemaakt en de motor werd "in orde gemaakt voor een proefrit".

Enkele dagen later kom ik na een rit van 2,5 uur daar aan en aan de motor hingen een aantal spinnenwebben. Vreemd, maar oké.

Dan de proefrit:
Er was een voorvorkkeering lek en de banden hadden diepe ouderdoms scheuren. De motorfiets zwabberde over de weg. Na nog geen 10 minuten terug :N . Als je als BMW dealer een tweedehandse BMW in zo'n staat meegeeft voor een proefrit moet je je diep schamen.

"In orde gemaakt voor een proefrit ≠ aan de acculader hangen." :N
 
Misschien toch een positief verhaal, negatief bericht wordt snelle geplaatst dan een blije klant die lekker aan het rijden is.

Zelf nieuwe Tuono gekocht bij Rotterdam. Helaas niet zo veel Aprilia dealers in het land en zeker niet in mijn buurt.
Mijn oude (ook tuono) heb ik wel zelf verkocht, inruil was wel erg laag. Maar dit is voor mijn doen inherent aan inruilen bij een dealer. Zelf verkopen levert je altijd meer op.

Qua aankoop proces was het erg snel gegaan, enige onderzoek puntje waren de extra's maar dit is meer dat aprilia zaken op hun eigen brochure zet die niet overeenkomen met wat er past op de motor zelf. Maar dit is allemaal netjes opgelost.
Na 4 weken was de motor binnen uit Italie en kon ik hem afhalen. Paar weken later is de aangepaste knippers en kentekenplaat geplaatst omdat deze wat langer duurde qua bestellen bij aprilia.

Al met al, alles netjes gegaan. Maar krijg wel het idee dat de bezetting of uitvoering soms overloopt. (druk)
Dit is niet zozeer negatief maar iets meer klantenbinding zou niet misstaan zeker niet als een nieuwe (zeker niet goedkope) fiets koopt. Snap dat een bosje bloemen niet handig zijn bij een aflevering met een motor :-P maar misschien ben ik gewoon de aflevering van een nieuwe auto gewend.

1000km beurt netjes verlopen
En ook een klein zwetende oliepijl dop was netjes opgelost. Onderdeel was verkeerd besteld (telefonisch gegaan, maar ook dit komt door een niet al te duidelijk aprilia motor diagram), maar er stond een nieuwe tuono in de showroom waarmee ze het onderdeel toen hebben omgeruild en de juiste voor die fiets hebben besteld. Toch netjes en adequaat opgelost zou ik zeggen.

Oordeel: Het is een grote zaak die altijd druk is, maar wordt er wel netjes en vriendelijk geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er in de tijd dat de eerste eigenaar er nog stond een schadefiest gekocht, daar kwam ik pas achter toen ik hem bij Kruisinga (bestaat niet meer) inruilde
 
Motorzaak mag toch zelf beslissen of ze je oude motor willen overnemen of niet? Kan me best voorstellen dat ze die oude bakken niet willen, ook aan die motor willen ze weer geld kunnen verdienen.
 
Ik denk dat elke motor zaak wel iets heeft , groot of klein , zelf kom ik al jaren bij MP in Goes en altijd super geholpen en nog steeds en voor iets klein kan het gewoon even tussen door , ook een motor van 16 jaar ingeruild en was geen probleem en ook een mooie prijs voor terug gehad .
Ook goede ervaringen met Goedhart met service en garantie met de motor van mijn zoon maar ook hij zit nu in Goes , bij Goedhart werd ons wel verteld dat hun geen oudere inruilen omdat hun liever jongere occasions hebben en dat je oudere beter dan via de bekende sites kan verkopen , is gewoon een eerlijk antwoord .
Dus als een motorzaak als voorbeeld 100 klanten heeft zijn er altijd wel een paar negatief , negatief lees je altijd maar positief lees je bijna nooit , als het echt slecht is gaat de stekker er uit , dan gaat de zaak toch op de fles want dan hebben ze echt geen klanten .
Ik heb zelf geen ervaring met MP Rotterdam en weet ook niet hoelang ze nu bestaan maar hij bestaat nog steeds , dus zullen ze ook nog genoeg klanten hebben denk ik die wel positief zijn .
 
Al die grote moderne zaken hebben geen belang bij inruil oude meuk...ze hebben ook geen zin in de mogelijke trammelant bij de verkoop ervan. Jonge occasions waarvan het personeel verstand van heeft en niet dat geknutsel van vroeger.....tijd is geld.

Kortom, gewoon een andere doelgroep/markt.

En vooral dat gezeur van een bepaalde categorie motorrijders..... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan