Ervaringen met Motoport Rotterdam

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Toch nog even mijn ongenoegen gallen e.d spuien over MotoPort Rotterdam. @XL bracht daar zijn Gixxer omdat er een rammel in zat. Er werd daar gezegd: Het is druk we hebben even voorlopig geen tijd. @XL = ik moet over 3 weken 4 dagen met de motor weg, lukt dat. Motorport= Natuurlijk geen probleem. Gelukkig begonnen ze er al 3 dagen van te voren aan en sloopte ze direct heb blok maar helemaal uit elkaar. Er stond gewoon haast een leeg frame daar. Natuuuurlijk kon @XL niet op zijn eigen motor mee. DeeVee bedankt voor het uitlenen van je TL.

full

@xl links op DeeVee zijn TL en ik rechts op mijn eigen TL.

Komen ze 2 maanden na het brengen van de motor met de mededeling: We kunnen het niet vinden... we hebben wel de kettingspanner vernieuwd. We gaan hem in elkaar zetten.... het is alleen een beetje jammer dat je koppakking nog niet binnen is na 2 maanden :? :? . Gelukkig kwam deze 2 weken later wel binnen. @XL was nu € 500 armer maar zo blij als een kind dat hij weer kon rijden. Hij had immers maar 2.5 zomer maand gemist.

[*]Opmerking: @XL heeft met Gods gratie 1x een weekend een leenmotor mee gekregen terwijl MOTOPORT ROTTERDAM de boel liep te verstieren!

Dus @XL rijdt van uit Rotterdam naar huis, ik ben thuis en ik hoor hem dus ik loop er ff naar toe ( woont om de hoek ) en aldaar draai ik even aan het gas... tot mijn grote verbazing hoor ik gewoon het geluid weer...... :X

Tijdens het Spektalel weekend van Van Wijk even met een monteur staan babbelen en die vertelde meteen van een modificatie die er was geweest op de distributieketting spanner. Het was fabrieks garantie, maar die was er bij AXL al af. Hij weer terug naar MotoPort Rotterdam. Hun het na gevraagd en jahoor een modificatie en die besteld. Hij kreeg NIETS van MotoPort vergoed, geen tegemoed koming of wat dan ook. De fab. garantie was er af en dat was het. Service? Sorry, nooit van gehoord. @XL heeft daar alle 3 zijn motoren gekocht maar service, nee hoor. Kunnen we niet aan beginnen. Trouwens uw motor stond hier maar 2.5 maanden zonder dat wij iets goed er aan konden doen. Dat hij zijn Gixxer met 2.600 kilometer op de teller, dus nieuw kocht telde ook al niet.

Terwijl zijn motor nu weer gemaakt werd kreeg hij een oude zwaar afgeragde Suzuki GS500 mee. Niet vooruit te branden. Er was niets anders hij moest het er maar mee doen deelde de werkplaats mee. @XL naar voren en met een verkoper zijn beklag doen, toen kon hij een Honda Silverwing mee nemen... jah een scooter.

Tot grote ergenis van @XL hadden ze ook de boutjes waar de tank bij de het balhooft wast zit kwijt gemaakt. Niets vertellen hoor, maar @XL zag het meteen. De boutjes waren splinter nieuw! Natuurlijk vol blijven houden dat ze er al inzaten..... PRUTSERS!!! Dan ook nog boos worden en dan de orginele boutjes maar bestellen. :(

Toen mijn broertje thuis kwam ontdekte hij dat er ook nog een stokje uit de motor verdenen was. ( om de tank omhoog te zetten ). Kon hij weer terug, gelukkig vonden ze dat redelijk snel terug......

MotoPort Rotterdam zuitgt BIG TIME!
 
Laatst bewerkt:
http://www.motordealer.info/ toevoegen maar!

Ik heb er ook ee slechte ervaring achter de rug: op mijn VFR brande mijn licht soms feller / minder fel. Ik opperde bij een grote beurt het idee dat de spanningsregelaar wel eens overleden kon zijn. Of ze hier meteen naar wilden kijken.

Regelaar was goed volgens hen. Thuis gekomen werkplaatshandboek gekocht en regelaar dooregemeten: kapot (klusje van 2 minuten met multimeter, je moet alleen wel weten wat je moet meten). 2e-handsje gekocht en klaar was klara.

Je zou toch denken dat een werkplaats van zo'n bekende motorketen dat wel fffies zou moeten vinden, toch?
 
uhhhh je haalt me de woorden uit de mond.................ze hebben het goed
voor elkaar daaro....

tijdens de twee maanden en 15 dagen dat ie er stond heb ik de volgende dingen gehoord:

1: ja hoor dat is de kettingspanner

2: nee het is niet de kettingspanner, maar we hebben vijlsel in de olie gevonden
dus moet het blok uit elkaar....maarre de monteur gaat 3 weken op vakantie en
op hem moeten we wachten.

3: we hebben niets kunnen vinden(waarom dan dat vijsel in de olie??) maar we
hebben gisteren de pakkingen besteld(waarom niet gelijk toen het
blok uit elkaar ging?)

4: het was toch de kettingspanner, stuurt Nimag ons een ongemodificeerde op.
(leugen?)

nadat ik de motor voor de tweede keer zeiden ze precies hetzelfde over de gemodificeerde set....ohwja en over die vervangen boutjes en missende onderdelen....die heb ik bij iemand anders van Motoport besteld...GRATIS

Maar ze blijven volgende keer mooi met hun klauwen van mijn fiets af!!!

:r Motoport Rotterdam werkplaats SUCKS bigtime!! :r

;(
 
Hum, om flink pissed over te worden.

Over verlopen garanties enzo...

Ik had kapotte jas en garantie was af. Dus helaas voor mij.
Naar huis gegaan en consumentenbond gebeld voor cijfers over economische levensduur bladiebla...

Met dat verhaal terug en cijfers gegeven en dat ik consumentenbond had gebeld.
Natuurlijk was het toen mogelijk en zou het onder garantie gemaakt worden.

Dus heb je een garantiegeval en ben je lid van de consumentenbond. Bel even naar ze op en vraag ernaar.

Zou @xl ook nog kunnen doen nu. Bellen met bond en verhaal uitleggen en kijken wat er uit te halen valt.
 
Als ik dit zo hoor voldoen ze aan het "te groot" syndroom... service wordt bagger, dingen gaan langs elkaar heen, dingen raken kwijt, and on and on....
 
Ik ben er zelf klant en weet dat er wat problemen zijn met personeelsbestand,maar zo erg........
Ik zal er van de week persoonlijk met de baas even over praten dat dat zo niet meer kan.
Ik heb ze nog nooit aan mijn fiets laten sleutelen,ook niet in garantie.
Doe ik zelf wel,bandenwisselen en balanceren doe ik ook zelf.
Jullie horen het nog wel.
 
Dit komt me bekend voor, bij mijn oude VFR8 hetzelfde probleem met het niet kunnen vinden van de problemen.
Ze vertelden dat het de rec/rect kon zijn, dus ik die bestellen.
Kosten 517,- (goelden, plaatsen en zelfde als met de oude, gingen ze moeilijk doen over het teruggeven van de regelaar.
Ja dikke l#l, ik ga geen regelaar betalen als ie hetzelfde probleem geeft als de oude.
Dan later je fiets willen inruilen en een prijs te horen krijgen waar zelfs hitler bruin van wordt.
Dan vragen aan Toon of ie geen geintje maakt en die loopt lachend weg, toen maar flink hard gezegd dat ie niet goed bij zijn hoofd was en weggegaan.
Zelfde dag de cbr1100 besteld in Rockanje.
Moest alleen ff regelen dat de blauwe die bij Toon stond in Rockanje kwam, zij hadden namelijk een zilveren staan.
 
Ik zal er van de week persoonlijk met de baas even over praten dat dat zo niet meer kan.

Ach als Toon en zijn gevolg de zaak naar de klote willen helpen moeten ze het zelf weten.
De accessoireafdeling is het enige wat een beetje gezellig is.
Mij zien ze er niet vaak alleen als ik snel ff wat moet hebben en dat is zelden.
 
Dit komt me bekend voor, bij mijn oude VFR8 hetzelfde probleem met het niet kunnen vinden van de problemen.
Ze vertelden dat het de rec/rect kon zijn, dus ik die bestellen.
Kosten 517,- (goelden, plaatsen en zelfde als met de oude, gingen ze moeilijk doen over het teruggeven van de regelaar.
Ja dikke l#l, ik ga geen regelaar betalen als ie hetzelfde probleem geeft als de oude.
Dan later je fiets willen inruilen en een prijs te horen krijgen waar zelfs hitler bruin van wordt.
Dan vragen aan Toon of ie geen geintje maakt en die loopt lachend weg, toen maar flink hard gezegd dat ie niet goed bij zijn hoofd was en weggegaan.
Zelfde dag de cbr1100 besteld in Rockanje.
Moest alleen ff regelen dat de blauwe die bij Toon stond in Rockanje kwam, zij hadden namelijk een zilveren staan.

Ik heb geen ervaringen met deze motoport vestiging. Wel ooit in een andere, meerdere keren een all-road in onderhoud gehad vanwege de garantie. Die lui zetten bij elke beurt de ketting te strak! Lekker als je dan een eind naar huis moet rijden. Je hoort de ketting, voelt de trillingen...
Maar niet alleen negatieve dingen over motorport, maar meerdere zaken. Je wordt er wantrouwend van. Op dit moment heb ik twee nieuwe all-roads met 2 jaren fabrieksgarantie. Ik hoop dat er niks meer dan alleen het reguliere onderhoud noodzakelijk is....vind ik al erg genoeg dat ik daarvoor weg moet naar een zaak. Liever doe ik alles zelf. Weet je zeker dat het gebeurd is, gaat het fout is het je eigen schuld.

Mensen die trouwens hun gal willen spugen over service en garanties kunnen terecht op http://www.motordealer.info/
Ook voor positieve ervaringen
 
Woei, dit klinkt niet best. |(

Dan ben ik erg blij met mijn kleine dealer (2 mans zaakje), altijd goeie service, vakkundig en ook nog es niet duur. :]
 
dan noem je ook een zaak. Dat soort zaken is leuk om te neuzen, maar niet als serieuze reparateur. Onder de R van rammel kunnen ze namelijk niets vinden. Je kunt beter een zaak zoeken waar mensen werken die affiniteit met motoren hebben en echt weten hoe zo'n ding in mekaar zit.

Wel erg jammer evengoed.
 
ik heb het idee dat juist de grote dealers zoals safe en motoport de zaken vaak niet goed voor elkaar hebben (qua service dan)

verkopen kunnen ze erg goed...................
 
misschien omdat ze een motorrijder als een automobilist zien.
A-technisch en daardoor vanalles wijsmakend.

Vaak hebben dat soort zaken nog geeneens vaklui in dienst, ze pakken gewoon een LTS knaap die thuis ook aan z'n scootah zit te sluitelen.
 
toen mijn vader daar zijn banden liet vervangen heeft hij bij thuiskomst zijn ketting nog even gekontroleerd want je weet maar nooit he:

ketting megaslap, bouten niet aangedraaid...

beklag gaan doen, nauwelijks excuses...
 
Hmm toch safe zoetermeer.. heb ik alleen maar goede ervaringen mee...
In tegenstelling tot bijvoorbeeld motorport in den haag :( ,
Cabarateur 4 keer verkeerd aangesloten waardoor die begon te lekken ensow :(
 
Is dit niet een beetje het geval bij alle grote motorzaken? Het schijnt dat ze erg moeilijk aan monteurs kunnen komen, laat staan goeie. Vaak zijn het van die lui die zelf niet eens een beetje fatsoenlijke motor hbben. Breng je je motor voor een beurt, gaan ze lekker een uitgebreide proefrit maken. Fuck, daar baal ik van. Zien ze mij dus nooit weer. Een collega van me z'n gixxer 750 is TOTAL Loss gereden tijdens een proefrit door en monteur. Lekke band volgens hem, jaa, jaa, gewoon de bocht uitgevlogen.

Het beste is als je een monteur goed kent en vertrouwd en steeds jouw motor bij hem in onderhoud geeft, doe ik tenminste wel.
 
Ik heb mijn CBR daar ook gekocht, maar ben er nooit weer geweest. Alleen toen ie total loss was mochten ze er weer naar kijken....

Kom er nooit weer, kleding afdeling valt ook vies tegen daar. Safe Rotterdam is ook een klote zaak, maar ze hebben tenminste wel fatsoenlijke kleding.
 
Hmmm....zelfde probleem als inimieni met dr brommert had....en dat is WEL onder garantie vervangen, omdat AL de Gixxers toen door soes zijn teruggeroepen...
 
Ik heb tot nu toe alledrie mijn Gixxers bij van Wijk gekocht en daar is hetzelfde rammeltje inderdaad onder garantie verholpen.

Van Wijk is wat mij betreft sowieso :} :} :} :} :} :}
 
Die motordealer site zie ik voor het eerst maar daar is m.i. een goed beeld van de dealers te vinden. Ik rijdt al ruim 28 jaar, ben aan mijn negende motorfiets toe en door een aantal verhuizingen bij meerdere dealers 'te gast' geweest. Ik heb dus wat ervaring en die komt aardig overeen met de resultaten op deze site. Huidige dealer: Harry Meijer in Badhoevedorp. Niets dan lof over hen; het is een familiebedrijf waar men er nog 'ouderwetse' ideeen over service op na houdt.
 
Ik heb tot nu toe alledrie mijn Gixxers bij van Wijk gekocht en daar is hetzelfde rammeltje inderdaad onder garantie verholpen.

Van Wijk is wat mij betreft sowieso :} :} :} :} :} :}

:^

De onderelen afdeling gaat nog wel, maar heb echt geen haast. Ik heb eens 5 weken op hendels moeten wachten. @XL een 4 weken op mooie knippers..... Ach het is bij elke zaak wel wat maar ik hoor zo veel slechte verhalen over Motoport, niet normaal meer.

Kennissen gaan 2 motoren in ruilen, een BB en een ZX9R. Beide zo goed als nieuw en beide nog geen 10.000 km. Vader en zoon willen alle twee een Hayabusa. Dus praatje maken, staat Toon die vent te vertellen dat hij vast altijd hard rijdt en alles af ragt. En geeft een absolute bud prijst voor de inruilers...... Gewoon bizar hoe de kant behandeld wordt..... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan