Ervaringen met Motoport's Flexlease gezocht

Tsjah, jammer dan, misschien is motorrijden dan pas iets voor wanneer je wat ouder bent..
Siroj. Er zijn te veel manieren om te vertellen wat ik denk van jouw commentaar waaruit blijkt dat ik niet volwassen genoeg ben naar jouw mening. Ik hou het maar even op: daar heb jij niks over te zeggen. punt.

En ik heb ook al nagedacht over ouders, maar ik leun liever niet op hun. Alleen als het echt nodig is. En dat is het niet. ;) Maar blijf vooral komen met suggesties om sneller aan geld te komen dan zeker een half jaar werken. Alle ideeën worden gewaardeerd.
 
In plaats van zelf zoeken zou je eens kunnen gaan informeren bij een financieel tussenpersoon.
Ikzelf regel nu ook alles via 1 tussenpersoon (ja, je betaald er iets voor uiteraard) en krijg over alles toch een leuke korting die het lenen weer veel aantrekkelijker maakt en zeker niet tegen een woekerrente.

Auto-, levens- en inboedelverzekering bij dezelfde ondergebracht heeft me toch een paar honderd euro per jaar gescheeld alleen al aan korting. Dat bedrag kan ik bijvoorbeeld weer inzetten voor een lening voor de motor .. moet wel zeggen dat ik verder geen enkele lening (meer) heb lopen.

Op zich ben ik iemand die niet zozeer tegen lenen is als het maar weloverwogen is en goed naar de financieele situatie is gekeken. En ja, rente ben je inderdaad altijd kwijt bij een lening ... maar wie heeft er 'even' een paar duizend euro op de plank liggen?
 
Heeft ook te maken met eigendom, zulke plannen betekend dat je pas eigenaar bent als je de laatste cent heb overgemaakt.

Als je via je bank leent, dan koop je de motor gewoon.
 
Heeft ook te maken met eigendom, zulke plannen betekend dat je pas eigenaar bent als je de laatste cent heb overgemaakt.

Als je via je bank leent, dan koop je de motor gewoon.
Bij Motoport Flexlease ben je meteen volle eigenaar. Probleem ligt ook niet bij Motoport, maar bij Primeline (LaSer Service).
 
Bij Motoport Flexlease ben je meteen volle eigenaar. Probleem ligt ook niet bij Motoport, maar bij Primeline (LaSer Service).

Op papier (dus m.b.t. kenteken, belasting , verzekering en alle bijkomstige verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid) wel, maar als je door 'n toevallige tegenslag niet kunt afbetalen/weggeven kunnen ze 'jouw' fiets zo in beslag nemen en dan heb je niks meer, maar wel een notering in Tiel die best vervelend kan zijn als bijvoorbeeld een hypotheek wilt afsluiten en dan ligt het probleem dus echt wel bij jouw en niet bij die primeline.

Een motor is pas echt van jou als de enige betrokken bank de buddyseat is.
 
En ik heb ook al nagedacht over ouders, maar ik leun liever niet op hun. Alleen als het echt nodig is. En dat is het niet. ;) Maar blijf vooral komen met suggesties om sneller aan geld te komen dan zeker een half jaar werken. Alle ideeën worden gewaardeerd.
Je hebt er duidelijk beter over nagedacht dan de gemiddelde Nederlander, maar dat geeft het feit dat je hier deze vraag post ook wel aan. Ik sluit me aan bij een aantal anderen: Als je dan per se wilt lenen, doe het bij je eigen bank en niet bij zo'n vaag bureau.

Zelf heb ik in verband met een overwachtse grote uitgave al eens zo'n dame van Frisia over de vloer gehad. Die beweren toch altijd de goedkoopste te zijn? Bij mij stond ze met 5 minuten weer buiten, omdat lenen bij hun me tientjes in de maand meer kostte dan via mn eigen bank. Toen ik ze dat onder de neus wreef was het gesprek snel voorbij!

Zorg dus dat je niet te snel ergens voor tekent maar vraag meerdere offertes op. En dan niet alleen bij Becam, Frisia en DSB, want die zitten allemaal onder 1 paraplu!
Datzelfde geldt overigens voor Postkrediet en nog een paar van die clubs. Valt allemaal onder dhr Scheringa.

Kortom, ga niet over 1 nacht ijs, en zorg dat de lening die je afsluit niet terugkomt om in je kont te bijten ;)
 
Oh over 1 nacht ijs is het zeker niet. Ik ben verdorie nog steeds bezig met lessen! :P Dus voor dat ik mn AVD (AVB is donderdag) gehaald heb ben ik in ieder geval een maandje of twee, misschien drie verder. Jammer alleen van de APK van mn auto, en misschien een beurt dat ook weer gaat kosten dus dat snijd ook weer lekker in mn motor-fonds.

en ja ik ben bekend met de oplichterij van firmas zoals frisia en postkrediet. Ik heb vandaag ook mn bank gebeld en weet nu ongeveer wat ik per maand moet verdienen wil ik het nodige geld lenen. Daarbij is er sinds kort nu misschien de mogelijkheid dat ik mn pa's fiets (FJ1200) ga gebruiken tot ik genoeg geld heb. Maar we kijken ook ondertussen rustig verder. :)

Vielen dank voor de vele tips! Keep them coming. :)
 
Op papier (dus m.b.t. kenteken, belasting , verzekering en alle bijkomstige verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid) wel, maar als je door 'n toevallige tegenslag niet kunt afbetalen/weggeven kunnen ze 'jouw' fiets zo in beslag nemen en dan heb je niks meer, maar wel een notering in Tiel die best vervelend kan zijn als bijvoorbeeld een hypotheek wilt afsluiten en dan ligt het probleem dus echt wel bij jouw en niet bij die primeline.

Een motor is pas echt van jou als de enige betrokken bank de buddyseat is.
Als je in een situatie komt van betalingsachterstand, dan zal uiteindelijk een incassobureau ertegenaan gaan bemoeien. Dan zal niet specifiek de motor het doelwit zijn van een evt. beslag, maar al je bezittingen. Bij een dergelijke lening heb je altijd een registratie bij het BKR te Tiel, maar bij betalingsachterstand worden daar allemaal 'toeters en bellen' aangehangen, zodat je geen andere lening meer kunt afsluiten.

Dit is overigens geen probleem dat specifiek voor Primeline is, dit gebeurt nl. ook als je een betalingsachterstand oploopt bij een PL bij je bank (of welke andere geldschieter dan ook).

Probleem bij Primeline is, is dat zij creatief rekenen en als jij het daar niet mee eens bent en dus niet betaalt, jij ook die negatieve noot bij je BKR registratie krijgt. En zie dat dan maar eens terug te draaien. Dan stroomt er héééél veel water door de Rijn voordat je daarmee bent doorgedrongen.


Voor degenen die dus al in een dergelijk lastig parket zitten, op vraagalex.nl staan de volgende drie telefoonnummers van Primeline op de 0900 lijst: 073 6459900, 073 6459899 en 073 6459920.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen betaal je veel kosten en rente in zo'n contructie. Als je het geld wil lenen doe het dan via een persoonlijke lening bij een reguliere bank.
 
dit is echt MEGADUUR [/BIG] bij een kennis van mij was de motor gejat , helaas geen diefstalverzekering ook geen nagel om zijn reet te krabben ;) ;) ;)
wilde toch graag weer motorrijden durfde niet alleen , hij heeft mij toen meegevraagt naar motorport druten hij heeft daar toen een kawa zx6r van 1998 gekocht met 39000 km op de tellen de prijs was 5000 euries en via primeline 60 maanden x 76 euries en na 5 jaar dus een rest bedrag van de helft dus 2500 euries.

dat is dus 4560 +2500 =7060 EURIES[/big]

mijn advies en vele met mij NIET DOEN KRIJG JE SPIJT VAN [/big] :N :N :N :N
 
dit is echt MEGADUUR [/BIG] bij een kennis van mij was de motor gejat , helaas geen diefstalverzekering ook geen nagel om zijn reet te krabben ;) ;) ;)
wilde toch graag weer motorrijden durfde niet alleen , hij heeft mij toen meegevraagt naar motorport druten hij heeft daar toen een kawa zx6r van 1998 gekocht met 39000 km op de tellen de prijs was 5000 euries en via primeline 60 maanden x 76 euries en na 5 jaar dus een rest bedrag van de helft dus 2500 euries.

dat is dus 4560 +2500 =7060 EURIES[/big]

mijn advies en vele met mij NIET DOEN KRIJG JE SPIJT VAN [/big] :N :N :N :N

Da's dus maar 82,4% rente, valt toch best mee? |( |( |(
 
dit is echt MEGADUUR [/BIG] bij een kennis van mij was de motor gejat , helaas geen diefstalverzekering ook geen nagel om zijn reet te krabben ;) ;) ;)
wilde toch graag weer motorrijden durfde niet alleen , hij heeft mij toen meegevraagt naar motorport druten hij heeft daar toen een kawa zx6r van 1998 gekocht met 39000 km op de tellen de prijs was 5000 euries en via primeline 60 maanden x 76 euries en na 5 jaar dus een rest bedrag van de helft dus 2500 euries.

dat is dus 4560 +2500 =7060 EURIES[/big]

mijn advies en vele met mij NIET DOEN KRIJG JE SPIJT VAN [/big] :N :N :N :N

Sow hee, dan wordt je hard in je kont genökt. |( Daar ben je toch bij als je de lening aan het bespreken bent? :? Of is dit een gevalletje creatief rekenen van Primeline? Ben benieuwd waar je kennis voor getekend heeft.... :X
 
Begin lekker een spaarrekening en stort daar per maand op wat je kunt missen, daar krijg je rente voor en niemand eet je op als je niet betaald :)
 
misschien een beetje oftopic en misschien ben je het er ook niet mee eens.
maar is hiet misschien niet slimmer om gewoon na je lessen een simpel en goedkoop motortje te kopen om gewoon een tijdje op te rijden en ondertussen sparen voor een echt mooie motor? de meeste goedkope motoren (beginnersmotoren?) zijn redelijk waardevast en ook simpel kwa techniek, dus kwa "vaste lasten" zul je ook niet veel kwijt zijn en als jij je geld bij elkaar hebt zal je motor ook niet veel waarde zijn verloren.

dit is iig hoe ik het wil doen, lijkt me handiger dan lenen, ook al doe je het bij een bank, je bent altijd meer geld kwijt.
 
Ga eens terug naar de basisschool voor wat rekenlessen !

7060 euro totaal, voor een aankoopbedrag van 5000 euro betekent dus dat ie uiteindelijk vanwege de afbetaling 2000 euro meer kwijt is geweest.

Dat is ruim 40%

:?

Welke school heb jij gezeten?

5.000 totaal - 2.500 achteraf gelapt = 2.500 geleend.

Hiervoor is, inclusief aflossing, uiteindelijk 4.560 betaalt.

4.560 - 2.500 = 2.060 (rente dus)

2.060 / 2.500 = 82,4%

Kun jij me uitleggen waar ik een rekenfout gemaakt zou hebben?

Ook bij primeline betaal je slechts (woeker)rente over het geleende bedrag, dus niet over je eigen geld.




Alsof 41,2% een beschaafd percentage is...
 
Laatst bewerkt:
misschien een beetje offtopic en misschien ben je het er ook niet mee eens.
maar is hiet misschien niet slimmer om gewoon na je lessen een simpel en goedkoop motortje te kopen om gewoon een tijdje op te rijden en ondertussen sparen voor een echt mooie motor? de meeste goedkope motoren (beginnersmotoren?) zijn redelijk waardevast en ook simpel kwa techniek, dus kwa "vaste lasten" zul je ook niet veel kwijt zijn en als jij je geld bij elkaar hebt zal je motor ook niet veel waarde zijn verloren.

dit is iig hoe ik het wil doen, lijkt me handiger dan lenen, ook al doe je het bij een bank, je bent altijd meer geld kwijt.


Of misschien had je dit topic eerst even kunnen doorbladeren voordat je dit schreef.

Ik en met mij vele anderen zij het roerend met je eens, dus dat hadden we al neergeschreven.

Maar toch bedankt voor je bijdrage, hoe vaker het gezegd wordt, des te groter de kans dat het wordt aangenomen en dat kan 'n hoop leed besparen. het is dan ook niet off topic, maar helemaal op z'n plek.
 
Nou ik was al van plan om een tweedehands fiets te kopen (Thundercat als eerste keuze overigens) en die zijn niet zo extreem duur vergeleken met een nieuwe fiets. Dus ik kijk hooguit tegen een bedrag van 3 a 4000 euri aan. Maar ja, ik moet al op alles wachten en voor alles geduld hebben dus ik ben naar manieren aan het zoeken om in ieder geval hier niet op te hoeven wachten.


Je moet maar zo denken, € 4000 lenen bij een bank tegen 10% rente kost je € 400 per jaar.
Daar praat je over en dan is het aan jou of je dat er voor over hebt om nu een motor te kopen en daarna terug te betalen of om eerst te sparen totdat je € 4000 hebt.
Je moet goed kijken of je het kunt opbrengen en vooral denken dat je maar 1 keer leeft.
Succes met je keuze.
 
misschien een beetje oftopic en misschien ben je het er ook niet mee eens.
maar is hiet misschien niet slimmer om gewoon na je lessen een simpel en goedkoop motortje te kopen om gewoon een tijdje op te rijden en ondertussen sparen voor een echt mooie motor? de meeste goedkope motoren (beginnersmotoren?) zijn redelijk waardevast en ook simpel kwa techniek, dus kwa "vaste lasten" zul je ook niet veel kwijt zijn en als jij je geld bij elkaar hebt zal je motor ook niet veel waarde zijn verloren.

dit is iig hoe ik het wil doen, lijkt me handiger dan lenen, ook al doe je het bij een bank, je bent altijd meer geld kwijt.

Nou, het lijkt erop dat ik misschien al een andere oplossing heb. M'n pa heeft namelijk ook een motor staan en die mag ik gebruiken tot ik er zelf 1 kan betalen. Dus het lijkt erop dat ik nu gewoon kan sparen èn kan rijden. En daardoor kan ik misschien zelfs ook een veel betere fiets kopen dan een of ander oudere en/of lichtere fiets. Ik verveel me namelijk al een beetje op m'n lesmotor. ;)
 
Of misschien had je dit topic eerst even kunnen doorbladeren voordat je dit schreef.

Ik en met mij vele anderen zij het roerend met je eens, dus dat hadden we al neergeschreven.

Maar toch bedankt voor je bijdrage, hoe vaker het gezegd wordt, des te groter de kans dat het wordt aangenomen en dat kan 'n hoop leed besparen. het is dan ook niet off topic, maar helemaal op z'n plek.
had jouw reactie idd al gelezen, maar wilde het gewoon wat kracht bijzetten ;)

@ts, dat is helemaal mooi! watvoor motor heeft je pa als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Schrik niet: een FJ1200. Dus ja ik weet dat ik dan een heeeeele hoop meer paardjes onder mn reet krijg dan bij een simpele ER-5 :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan