Ervaringen met motorscooter

Wel grappig.........

ik had altijd het idee dat ik de enige was (nou ja, bijna) die er een motorscooter bij had.

Ook door de reacties van de "echte" motorijders over "raceplees".



Ik vindt het erg leuk om te lezen dat ik NIET de enige ben. :] :]
 
Wel grappig.........

ik had altijd het idee dat ik de enige was (nou ja, bijna) die er een motorscooter bij had.

Ook door de reacties van de "echte" motorijders over "raceplees".



Ik vindt het erg leuk om te lezen dat ik NIET de enige ben. :] :]

Ja, ik dacht ook toen ik het topic begon dat ik wel veel "grappige" reacties zou krijgen. Maar het lijkt mij dus echt super handig zo'n ding erbij. En ben dus duidelijk niet de enige :)
 
Ik heb met mijn motoscooter dik 2jaar en 13000km gereden, winter zomer.
Ik werkte toen in de haven en trok er in het weekend er ook mee uit.
Er werd toen haast volgas gereden en lange stukken autosnelweg ging ik ook niet uit de weg.
Ik kreeg om de haverklap opmerkingen van dat is niet goed, dat gaat U rap nieuwe zuigers kosten en dergelijke.
Toen ik de deze inruilde voor een andere heeft de dealer eerst alles opengegooit, hij wist dat daar immers stevig mee gereden was.
Het antwoord, de eerste 10000km moet ge daar nog geen kosten aanverwachten, zuigers en derg. waren nog als nieuw er moest zelfs niets afgesteld worden.
Het enige nadeel dat ik aan 2 takt vond was dat ge steeds een bus olie in de buurt moest hebben (en daar durven ze ook al wat € tjes voor vragen),dat hij om de 2000km binnen moest(wat de rekening van onderhoud ook liet oplopen), en dat hij een aardige slok naft luste (maar dat kan ook aan mijn vlotte rijstijl liggen O-) ).
 
Leuk ding, maar in mijn schuurtje past hij echt niet. Ik woon in een appartement en die hebben beneden de bergingen. Het gangetje is slechts 1.10m breed, dus kan met een grote scooter de draai niet maken. Helaas ;(

Bedoel je dat je ook nog een draai moet maken ofzo?
Ik heb dus ook een apartementje met dito berging, de T-max ging prima door de standaard deur.

Anders gewoon 's huren zo'n ding en kijken of je er mee weg komt.
 
Bedoel je dat je ook nog een draai moet maken ofzo?
Ik heb dus ook een apartementje met dito berging, de T-max ging prima door de standaard deur.

Anders gewoon 's huren zo'n ding en kijken of je er mee weg komt.

Ja, de deur is geen probleem. Maar zit in een gangetje van zo'n 1.10m breed dus flinke scherpe draai. Maar de T-max is ook ver boven mijn budgetje '(

De Hyosung EZ 100 vind ik wel een leuk ding. Iemand ervaring hiermee? Is hij net als de nieuwe Honda Lead niet zo geliefd bij het dievengilde?

Plaatje

full
 
Ja, de deur is geen probleem. Maar zit in een gangetje van zo'n 1.10m breed dus flinke scherpe draai. Maar de T-max is ook ver boven mijn budgetje '(

De Hyosung EZ 100 vind ik wel een leuk ding. Iemand ervaring hiermee? Is hij net als de nieuwe Honda Lead niet zo geliefd bij het dievengilde?

Plaatje

(Afbeelding)

Grappig ding! ziet er lekker compact uit. alleen die naam? ik heb geen flauw benul of dat nog en beetje goed spul is :?

het is overigens wel een 100cc tweetakt,(lijkt me dorstiger dan 100cc 4takt)en de top is plusminus 75 kmpu las ik opt net,ik zie ook leuke gietwieltjes een een schijfrem voor,dat word alweer een heel stuk jat gevoeliger kan ik je verzekeren, maarja een slot van 2 kilo en een lantaarnpaal bied ook weleens uitkomst :)
 
Zou ook niet weten of die goed is. Een vriend van me had, toen wij nog 16 waren, een Hyosung Rush. Gewoon bromscootertje. Rijdt nog steeds rond.

* Dievengilde is geloof ik overal in geïnteresseerd :(
 
Heb ongeveer 3 jaar geleden eens gereden op een Gilera SR 125, een 2 takt, en een Leonardo 125, een 4 takt. Vond die 2 takt toch een stuk pittiger. Misschien zijn de huidige 4 takts wel sneller. :?

De top snelheid maakt mij niet zoveel uit. Rijd er toch voornamelijk in de stad mee en wegen waar je niet veel harder dan 60/65 kan.

Maar vind het wel leuk als hij een beetje snel van zijn plaats wil :) })
 
Heb ongeveer 3 jaar geleden eens gereden op een Gilera SR 125, een 2 takt, en een Leonardo 125, een 4 takt. Vond die 2 takt toch een stuk pittiger. Misschien zijn de huidige 4 takts wel sneller. :?

De top snelheid maakt mij niet zoveel uit. Rijd er toch voornamelijk in de stad mee en wegen waar je niet veel harder dan 60/65 kan.

Maar vind het wel leuk als hij een beetje snel van zijn plaats wil :) })

Ja hahaha.. ik heb ook liever een scooter die een wheely trekt opt gas,ik zit er ook best welleens aan te denken om zoiets erbij te nemen,maar m'n gezonde verstand zegt dat ik daarmee m'n doel voorbij streef. De speed kick is en blijft die 600 in de schuur,daar tipt geen enkele scooter aan :9

Tweetakt heeft (bijna)altijd meer power met dezelfde cilinderinhoud als 4takt,bij tweetakt is namelijk iedere slag die de zuiger maakt een werk slag,dat wil zeggen dat iedere keer als de zuiger naar beneden gaat die een knal op z'n kop krijgt,bij viertakt heb je een verbrandings en een werk slag,dus die zuiger gaat 1 keer op en neer om de gassen te lozen en de cilinder te vullen met vers mengsel. een slag voor jan lul dus bij tweetakt is iedere klap raak })

en dat weten de huidige brommer crimineeltjes ook maar al te goed ;)
 
OK, dus een 2 taktje is populairder, maar bij mij ook :)

Rijden jullie trouwens zomers op de scoter lekker in t-shirt of ook strak in het pak? Op de Hornet ga ik nooit zonder beschermende kleding de weg op. Maar denk dat je op zo'n motorscooter toch gauw geneigd bent om lekker uit te waaien in luchtige kleding. Terwijl je toch soms 80km rijdt.
 
OK, dus een 2 taktje is populairder, maar bij mij ook :)

Rijden jullie trouwens zomers op de scoter lekker in t-shirt of ook strak in het pak? Op de Hornet ga ik nooit zonder beschermende kleding de weg op. Maar denk dat je op zo'n motorscooter toch gauw geneigd bent om lekker uit te waaien in luchtige kleding. Terwijl je toch soms 80km rijdt.

Ja idd alst erg warm is alleen in T shirt,als het frisser is gewoon een jasje,geen motor kleding, schaafwonden met 70/80kmpu kunnen nooit zo diep zijn als met 270 :X en in het helmvak van m'n scv 100 lead zit standaard een heuse first aid kit,dus wat heb ik te vrezen? ;) maar uit de dopjes kijken blijft belangrijk... ook met 80 idd.
 
Met 80km/u van je scooter vallen in je t-shirt lijkt me ook niet echt lekker.
1488.gif


Maar ik denk dat je inderdaad op zo'n ding lekker luchtig gekleed gaat rijden.
379.gif
 
Ja, als je in de stad rijdt ga je niet harder dan een bromscooter en daar zit je ook niet op in een motorpak.
 
Ja idd alst erg warm is alleen in T shirt,als het frisser is gewoon een jasje,geen motor kleding, schaafwonden met 70/80kmpu kunnen nooit zo diep zijn als met 270 :X en in het helmvak van m'n scv 100 lead zit standaard een heuse first aid kit,dus wat heb ik te vrezen? ;) maar uit de dopjes kijken blijft belangrijk... ook met 80 idd.

ben ooit van m''n brommer gelazert ,, in een scherpe bocht schoot de brommer onder m''n uit ,, heb er vervelende schaafwonden aan over gehouden die weken duurde eer het genas......

wil je niet zien als je met 50-80 km eraf flikkert,,,,,

zou misschien van die skater knie en elleboog bescherming om naast je jet helm/handschoenen te gebruiken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan