ervaringen met multi-tools?

zippluck

Rookie
28 jul 2004
4
0
amsterdam
ik ben op zoek naar een goeie multi-tool (bijvoorbeeld leatherman of gerber), maar ik weet niet zo goed waar de verschillen in zitten of waar ik op moet letten.
wat zijn de ervaringen met die dingen? wat zijn voor en nadelen van de merken en de uitvoeringen? tips, adviezen, alles welkom! vertel!
 
ik ben op zoek naar een goeie multi-tool (bijvoorbeeld leatherman of gerber), maar ik weet niet zo goed waar de verschillen in zitten of waar ik op moet letten.
wat zijn de ervaringen met die dingen? wat zijn voor en nadelen van de merken en de uitvoeringen? tips, adviezen, alles welkom! vertel!

heb al sinds 1995 een leatherman super tool. 2 jaar geleden brak er een stukje van het mesblad af, is toen gewoon vervangen, zonder kosten
 
heb al sinds 1995 een leatherman super tool. 2 jaar geleden brak er een stukje van het mesblad af, is toen gewoon vervangen, zonder kosten
Ik heb dezelfde ervaring met een gerber welk ik ook iedere dag voor mn werk gebruik (nee niet om een appeltje te schillen)top spul van gerber ook bij intensief gebruik.
 
Ik heb ooit eens een goedkoop geval gewonnen en heb er erg veel plezier mee gehad, zit standaard in mijn tas en kan er bijna alles mee.
Heb hem overigens uitgekozen omdat we de dag ervoor ergens in Luxemburg met autopech en gereedschap op de camping stonden.
 
Ik heb al een paar jaar de Leatherman. Geweldig stukje gereedschap. Niet goedkoop maar..... Ik heb er ook zo'n hulpstukje bij waardoor je allerlei schoefbitjes kunt gebruiken. Toppertje.
 
Ik had een leatherman totdat ik hem helaas verloor tijdens een motorrit. ;(

Mijn vrouw heeft me toen een Leatherman "Wave" gegeven (de schat).
Iedereen zou zo'n ding moeten hebben, top afwerking, ligt goed in de hand en je kunt er alles mee.

Helaas niet goedkoop, maar daarvoor krijg je wel een super tool met 25 jaar garantie.
 
Ik heb ook een Leatherman, een PST2 met adapter voor bitjes. Geweldig ding.

Een kennis van me heeft een Victorinox. Erg goed, maar zo f#cking duur dat 'ie het ding nauwelijks durft mee te nemen of te gebruiken. Dat scheelt, want hij is zo'n goldwing rijder en ik vind dat als zo'n ding panne heeft je 'm gewoon in de dichtstbijzijnde rivier moet pleuren. ;)
[me]Maar da's mijn mening. Volledig off-topic ook[/me]
Wat ik bedoel is dat ik het persoonlijk heel relaxed vond dat dat oude modelletje van Leatherman in de aanbieding was en ik er dus niet zo bang ben om hem te verliezen / slopen.Zo tóch jammer zijn, maar geen ramp
 
Ik had een leatherman totdat ik hem helaas verloor tijdens een motorrit. ;(

Mijn vrouw heeft me toen een Leatherman "Wave" gegeven (de schat).
Iedereen zou zo'n ding moeten hebben, top afwerking, ligt goed in de hand en je kunt er alles mee.

Helaas niet goedkoop, maar daarvoor krijg je wel een super tool met 25 jaar garantie.

Dit is de beste. Alleen ik heb'm zelf moeten kopen gelukkig toen ik in de VS was.
Hier zijn die krengen veel te duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan