MyRouteApp, navigatie app voor motor

Gelukkig ben ik al een hele tijd gold lifetime member.
YFPEU27.png
 
Als ze maar geen last van featuritis krijgen, dat we avonturen moeten gaan maken of zo :N
 
Veel onzin komt er bij maar dingen die er van begin af aan inzitten verbeteren is te moeilijk. 1 ding is zeker het wordt duurder
 
Destijds vond ik MyRoute nog niet goed genoeg maar aanbieding van Lifetime voor 70 euro was te goed om te laten schieten. Daarom toen ik de Lifetime gekozen. Ik ben er nog altijd blij mee dat ik toen die keuze gemaakt heb.
 
Gelukkig ben ik al een hele tijd gold lifetime member.
YFPEU27.png
Ik heb deze e-mail ook ontvangen. Ik heb de e-mail ook beantwoord met dat ik dit maar een vaag verhaal vindt. Ik kan zo niet bepalen of het de moeite waard is. Sinds laatste update ben ik toch weer meer Tyre gaan gebruiken.
 
Op software betekent lifetime tot de volgende major versie. nu dus denk ik.🙃

Ik denk dat we met Lifetime nog goed zitten. :)

Info verandering productaanbod en prijzen in 2020
De naamstelling van de producten gaan veranderen, er komt een fantastisch nieuw product bij en helaas zijn we genoodzaakt onze prijzen voor nieuwe abonnees vanaf 13 januari 2020 te verhogen. Was je al van plan een abonnement aan te schaffen, dan is het dus voordelig om dat dit jaar nog te doen! Alle lopende abonnementen blijven hetzelfde in prijs en functie, dus geen zorgen voor bestaande klanten. Aanpassen bestaande abonnementen kan via de support.
 
Volgens mij is MRA Video de nieuwe functionaliteit.


224107b272b19b2c6acec68936f5359a.png

Prachtige video's van jouw tracks en routes​

Begin 2020 komen we met een volledig nieuwe toevoeging aan het MRA concept: MRA Video. Heb je MyRoute-app All-in-one? Dan krijg je MRA Video gratis.

Wat kan je allemaal met MRA Video?
- prachtige briefingvideo's maken voor groepsritten van een route
- Video's van jouw tracks met fotomateriaal maken
- Mooie video's die je kan gebruiken als intro op digitale reisverslagen
- Alle video's zijn downloadbaar in .MP4​
 
Ik zit even met een vraagje waar ik niet helemaal uit kom...

Als ik een route maak in MRA voor mijn Garmin 345 dan zet ik punten op toeristische punten, die punten wil ik graag in beeld zodat ik er niet voorbij rijd.
Nu is de default manier een track rijden.. allemaal leuk (vooral dat converteren wat een aardige tijd in beslag neemt en nogal eens crasht) maar goed dat werkt an sich prima maar ik wil dus graag een mooie toerististische route met mijn punten... Als ik een route maak in MRA (here kaart) en die vervolgens als route in mijn garmin zet blijft ie dan 100% gelijk aan de route op mijn scherm, of gaat de zumo toch herberekenen op basis van de instellingen en vernaggeld hij hem daarmee waarschijnlijk? If zo.. Wat is dan de oplossing? De hele route controleren in basecamp word je ook niet blij van natuurlijk (niet het meest plezante programma).

(Dat ie niet gelijk is aan een tomtom begrijp ik, maar is voor mij niet interessant).
 
Je ziet dus nooit hoe de route echt liep tenzij je er ook nog eens een originele track bij laadt.
Die kun je echter weer niet bij elkaar houden want als je even een andere route opzoekt, bijvoorbeeld om iets nog even na te kijken, ben je de route weliswaar niet kwijt, maar moet weer je track erbij halen.

Het zou inderdaad een goede toevoeging zijn als de toegevoegde routes/tracks zichtbaar blijven als je de route/track naderhand opnieuw opent !
Is volgens mij ook niet zo moeilijk te programmeren ;-)
 
Als ik een route maak in MRA (here kaart) en die vervolgens als route in mijn garmin zet blijft ie dan 100% gelijk aan de route op mijn scherm, of gaat de zumo toch herberekenen op basis van de instellingen en vernaggeld hij hem daarmee waarschijnlijk?
De route wordt geheel opnieuw berekend tussen de routepunten die je zelf geplaatst hebt.
Wat is dan de oplossing?
Toch BaseCamp...
 
Ik zit even met een vraagje waar ik niet helemaal uit kom...

Als ik een route maak in MRA voor mijn Garmin 345 dan zet ik punten op toeristische punten, die punten wil ik graag in beeld zodat ik er niet voorbij rijd.
Nu is de default manier een track rijden.. allemaal leuk (vooral dat converteren wat een aardige tijd in beslag neemt en nogal eens crasht) maar goed dat werkt an sich prima maar ik wil dus graag een mooie toerististische route met mijn punten... Als ik een route maak in MRA (here kaart) en die vervolgens als route in mijn garmin zet blijft ie dan 100% gelijk aan de route op mijn scherm, of gaat de zumo toch herberekenen op basis van de instellingen en vernaggeld hij hem daarmee waarschijnlijk? If zo.. Wat is dan de oplossing? De hele route controleren in basecamp word je ook niet blij van natuurlijk (niet het meest plezante programma).

(Dat ie niet gelijk is aan een tomtom begrijp ik, maar is voor mij niet interessant).
De track gebruiken in je navigatie lijkt mij het makkelijkste, je hebt inderdaad kans dat je navigatie de route wat anders berekent.
Maar als je genoeg routepunten op de juiste plaats zet, dan is dat effect verwaarloosbaar.

Mijn keus zou zijn op met de track te rijden en specifieke POI's opnemen in MRA.
Die POI's kun je namelijk toevoegen aan je track, zijn wel losse punten, en die worden overgezet naar de navigatie is mijn ervaring (590/XT). Dan heb je weliswaar geen routepunten maar zie je wel een wit/groen hartje zodra je in de buurt van het POI komt.
Ik doe dat voor koffie/lunch stops.
En iedereen die de track gebruikt rijdt zo goed als dezelfde reis/route.
 
Ik wilde net zeggen wat Kamikaze zegt.
Tracks, tracks, tracks, en zet voor de zekerheid het herberekenen uit.
 
Andere vraag. Ik heb een Zumo XT en kom van een Zumo 660.
Geweldig die XT. Super scherm.

Met de XT is draadloos routes overzetten mogelijk. Met MRA op de pc of de app op de iPhone lukt me dat niet als in ik zie niet hoe dat moet.
Kan het wel, hoe dan, of moet het via het opslaan van een gpx bestand?
Dat werkt samen met de Garmin Drive app wel.
Maar kan het ook draadloos rechtstreeks van pc of app?
 
Wat ik meestal doe als ik een track krijg aangeboden of zelf maak via tomtom mydrive (mra kost geld dus meh) is de track importeren in basecamp. In basecamp maak ik daar dan een route van en zet op strategische punten zgn shaping points (softe via's). Mochten er dan toch harde via's inzitten dan laat ik basecamp hier softe vias van maken (don't warn). Op punten waar ik echt wel langs wil zet ik dan weer harde vias - in het dashboard van de garmin kan je dan ook nog aangeven dat je wilt laten via over hoeveel tijd je dan bij het eerst volgende harde via punt bent (of kilometers want garmin en tijdsindicatie is nou niet echt betrouwbaar)

Hierna laad in zowel de track als de route in de garmin en zet herberekenen uit. Track laten zien en de route rijden. Moet je onverhoopt toch herbereken aan het laten staan kan je de track rijden of even onderweg de route opnieuw laden

Dus route maken van track en zowel track als route naar je garmin sturen
 
Andere vraag. Ik heb een Zumo XT en kom van een Zumo 660.
Geweldig die XT. Super scherm.

Met de XT is draadloos routes overzetten mogelijk. Met MRA op de pc of de app op de iPhone lukt me dat niet als in ik zie niet hoe dat moet.
Kan het wel, hoe dan, of moet het via het opslaan van een gpx bestand?
Dat werkt samen met de Garmin Drive app wel.
Maar kan het ook draadloos rechtstreeks van pc of app?
Via Garmin Explore vanaf de PC. Je moet wel Garmin Drive installeren op je telefoon en je toestel aanmelden bij explore/drive.
Via de mail kan ik ook vanaf de telefoon een bestand naar de XT kopieren. Ook daar heb je Drive voor nodig.
Bestand kopieren naar Drive en dat moet voldoende zijn.
 
Je kan de gold versie van MRA toch ook gewoon de route vergelijken met TomTom? Hier zie je hoe de TomTom hem berekend en kun je indien nodig daar waar die afwijkt een marker meer te zetten.

Edit: weet niet of dit er voor Garmin ook in zit, waar jullie het over hebben 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan