MyRouteApp, navigatie app voor motor

In plaats van een tablet, kan je ook eens kijken voor een Chromebook (vanaf 11 inch). MyRoute Webpagina werkt daar als een trein op.

De MRA-app is bij mij altijd over gekomen als: "He we missen app. Laten we de meeste gebruikte of handige dingen van een webpagina in een app wrappen en we zijn klaar". Ik heb die app nooit gebruikt. Wel een paar keer geopend maar kan de app niet serieus nemen. Zoals je ook gemerkt hebt, kan je er niet echt is makkelijk mee doen. Sowieso vind ik het vreselijk priegelen op zo'n klein om een route aan te passen. De rondrit functie is wel een handige functie voor de app maar die niet goed uitgewerkt voor de app
 
Op mijn iPad Air 2 werkt de webpagina prima. Ik heb iOS 10 en Chrome erop staan. Heb het voordeel dat het een exemplaar is met een simkaart. Dus bijna overal internet. Maar begin nog maar net. Even uitzoeken hoe ik het best een route maak voor de navigatie app op mijn iPhone.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de MRA-app wel handig. Brengt je snel daar waar je moet zijn in de website. Dus gewoon een handig efficient dingetje.
 
Veelzeggende reacties...
Nog meer mensen met ervaringen of tips ?

Sowieso vind ik het vreselijk priegelen op zo'n klein om een route aan te passen. De rondrit functie is wel een handige functie voor de app maar die niet goed uitgewerkt voor de app
Het is wel handig om spontaan snel even een spannende route of rondrit te kunnen plannen en die via de cloud naar je Rider of Go App te sturen.
Ik ervaar de Apps of web applicaties nu nog niet optimaal en ben benieuwd hoe jullie dit in de praktijk aanpakken.

@Mr.M
Je loopt zelf ook nog aan tegen de foutjes in MRA.
Geeft dat dan geen frustratie ? (Dat het toch net niet helemaal perfect is, waar het wel beter zou kunnen, en zou horen te zijn)
 
Laatst bewerkt:
Neu, ik draai dan met het hele zooitje weer om: 1 x 1150, 2 x xchallenge, 1 xcountry en 1 x 650 ST draaien rustig mee. :)
Ik vind wel dat ze het moeten oplossen, die glitches. Gewoon puntjes op de i zetten. Ik heb het gevoel dat ze dingen niet afmaken, alweer met een volgend project bezig zijn.
Zoals Garmin dat doet: eerst snelopeenvolgende updates en dan stil. Terwijl er best nog irritante issues liggen.

Op mijn 10" HP Windows tablet werkt de boel heel goed. Internet haal ik dan binnen via tethering. Ging prima in Tsjechie deze vakantie.
 
Puntje op de "i", dat is blijkbaar vaak het moeilijkst. Kan ik ook niet goed begrijpen waarom die vaak blijven liggen. De kleine details kunnen de boel maken en breken.
 
Op mijn 10" HP Windows tablet werkt de boel heel goed. Internet haal ik dan binnen via tethering. Ging prima in Tsjechie deze vakantie.


Yep, gaat hier ook al jaren mee op vakantie. Ook nog met 4G sim-etje dus nu zonder die roaming kosten ook handig te gebruiken binnen Europa. Draait ook BaseCamp op.
 
Ik vind wel dat ze het moeten oplossen, die glitches.
Op mijn 10" HP Windows tablet werkt de boel heel goed.
Je draait dus ook de MRA website en niet alleen de App ?
Maar omdat je de rondrit functie ook gebruikt..; Heb je dan (buiten die glitches en soms vreemde routes) geen last dat je een te vage kaart achtergrond hebt ? De afgebakende circel te blauw is en de routes dwars door steden en dorpen gaan, wat je dus door de vale kaart achtergrond heel slecht ziet en zelf ook niet kan beïnvloeden ?

Qua snelheid was MRA web goed te doen op mijn 8" Windows tablet.
BaseCamp werkt er ook vrij normaal op.
Maar de MyDrive spannende route berekening werkte ontzettend langzaam. Ik denk dat daar mijn beperkte geheugen van 1GB een rol speelt, alhoewel toch een paarhonderd MB werkgeheugen vrij blijft.

Welke processor specs heeft jullie (Windows toch ?) tablet ?
En hoe werkt MyDrive bij jullie ?
 
Laatst bewerkt:
Als je de app gebruikt schakelt deze naar de website als bv op Routes klikt.
Als je op Rondrit klikt idem.
Tablet niet snel, maar goed genoeg, op de tel en tablet geen last van vage kaarten. Ik maakte de rond op de tel en prima in te zoomen op 4G in Tsjechie.
 
Je draait dus ook de MRA website en niet alleen de App ?
Maar omdat je de rondrit functie ook gebruikt..; Heb je dan (buiten die glitches en soms vreemde routes) geen last dat je een te vage kaart achtergrond hebt ? De afgebakende circel te blauw is en de routes dwars door steden en dorpen gaan, wat je dus door de vale kaart achtergrond heel slecht ziet en zelf ook niet kan beïnvloeden ?

Qua snelheid was MRA web goed te doen op mijn 8" Windows tablet.
BaseCamp werkt er ook vrij normaal op.
Maar de MyDrive spannende route berekening werkte ontzettend langzaam. Ik denk dat daar mijn beperkte geheugen van 1GB een rol speelt, alhoewel toch een paarhonderd MB werkgeheugen vrij blijft.

Welke processor specs heeft jullie (Windows toch ?) tablet ?
En hoe werkt MyDrive bij jullie ?

In mijn geval maak ik gebruik van een HP Elitepad 1000 G2 Win8 Tablet van 3-4 jaar oud. Intel Atom processor, 4GB geheugen en 128 GB opslag.

Ik gebruik geen Mydrive, alleen BaseCamp en MyRouteApp voor het maken van routes. MyRouteApp tegenwoordig voor het maken van de routes en uitwisseling met vrienden en TomTom gebuikers. Voor mezelf haal ik de Route dan nog even snel door BaseCamp voordat ik hem op mijn Garmin zet.

Wat die vale kaart en blauwe cirkel betreft snap ik wat je bedoelt als je de Rondrit optie gebruikt in MRA. Na wat parameters ingegeven te hebben krijg je een voorstelroute te zien op en wat vage blauwe achtergrondkaart. Buiten de parameters kun je dan niets veranderen. Pas als je klikt op Gebruik deze route-track krijg je hem te zien op de normale MRA kaart en kun met Bewerk deze Route-track aanpassingen doen.

En die zul je moeten doen omdat er vaak rare glitches in zitten en omdat de routepunten die in "aanpasmode" geplaatst worden ook vaak net op snelwegen komen te staan als de route er onderdoor gaat en zo nog meer rare lussen in de route creëren.

Nog niet ideaal dus die rondritplanner.

Edit:

Deze vergeten te posten bij mijn verhaaltje.

full
 
Laatst bewerkt:
Nee, MRA is nog niet ideaal ;)
Die glitches komen overal terug. Ik denk dus dat het in hun algoritme zit.
 
Zolang achter een computer zit (met een muis dus), is er heel goed mee te werken en zijn die glitches niet echt een probleem (heb ze liever ook niet). Maar zodra je alleen met een touchscreen aan de gang moet en zeker op een smartphone scherm, wil je ze gewoon niet.

Ik heb op het forum van MRA vanmorgen ook een melding gedaan en een paar voorbeelden toegevoegd.
 
Ja, om zonder muis een complete route te maken is wel wat lastiger / omslachtiger. Bij mijn tablet heb ik een klein bluetooth (lastig woord om te spellen) muisje, dan werkt het prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik TYRE al jaren naar volle tevredenheid i.c.m. met mijn TomTom rider 5.
Routes gemaakt met MyRouteApp (het "zusje" van TYRE) werken op een of andere manier niet op mijn TomTom. Ik krijg allerlei foutmeldingen op mijn TomTom. Vooralsnog dus verder met TYRE.
 
Laatst bewerkt:
- Open MRA
- Klik in de blauwe balk op "Routes"
- Klik helemaal rechts op "Nieuw"
- En selecteer daar "Route (upload)"
- In de pop-up klik op tabblad "Route" (als deze niet geselecteerd is)
- Klik op "bestanden kiezen"
- Selecteer dan je ITN bestanden
- Klik op "importeren"
- Laat MRA zijn werk doen

Als de routes geïmporteerd zijn staan ze bij de overige routes in MRA
 
- Open MRA
- Klik in de blauwe balk op "Routes"
- Klik helemaal rechts op "Nieuw"
- En selecteer daar "Route (upload)"
- In de pop-up klik op tabblad "Route" (als deze niet geselecteerd is)
- Klik op "bestanden kiezen"
- Selecteer dan je ITN bestanden
- Klik op "importeren"
- Laat MRA zijn werk doen

Als de routes geïmporteerd zijn staan ze bij de overige routes in MRA

Gelukt. Dank je :}
 
Goed zo. Uiteraard is de werkwijze voor GPX bestanden hetzelfde. Alleen is "Route-Track" dan een betere optie om te kiezen voor import.
 
Goed zo. Uiteraard is de werkwijze voor GPX bestanden hetzelfde. Alleen is "Route-Track" dan een betere optie om te kiezen voor import.
@AdjevE
En dat geldt dan zowel voor Garmin (BaseCamp/Mapsource) GPX-routes (met route vormingspunten erin) als bijv een in BaseCamp naar track omgezette route.

Die route vormingspunten worden door BaseCamp automatisch geplaatst en zijn er ongeveer evenveel als track-punten in een track.
Daarom dat je ze ook als route-track kunt inlezen. (Gecreëerd vanuit een route, en niet vanuit een tracklog)
 
Ik wordt knettergek van dat verscil tussen Route-track en Track-log.
Probeer her Reisverslage verhaal uit:

(gepost op het MRA forum)

Reisverhaal: route-tracklog - route-track
Ik ben een reisverhaal aan het maken en wil graag daarbij plaatjes die bv bij een tracklog horen.
Als ik mijn gpx routes oplaadt als een route-track, hoopte ik deze toe te kunnen voegen als tracklog. Helaas komen deze route-tracks niet voor in de lijst.
Hoe kan ik deze gpx files toch netjes toevoegen als een tracklog file? Of moet ik eerst echt naar Basecamp om te om te zetten naar een track. Want dan werkt het wel....
Penny for your thoughts.
Marten
----------------------------------
Arggggg......
Hij haalt de Track-log lijst op. Dat is logisch, maar ik verwachtte dat hij alle routes met status Route-Track en Tracklog op zou halen.
Dit is toch heel verwarrend: Tracklog en RouteTrack. Ik heb het al vaker gezegd: een track is een track = een verzameling puntjes kaartonafhankelijk.
Hier (verwarring tracklog en route track) wordt meer over geklaagd en nu trap ik er zelf in, terwijl ik dacht dat ik het wist.
Ga maar na: De knop zegt: Voeg Tracklog toe, maar je kunt ook een Route-Track toevoegen.
Waarom niet gewoon: Voeg Route/Track toe?

Verzoek aan MRA dat proberen op te lossen.
gr Marten
------------------------------------

Waarom die idiote complexiteit?

PS: Ik han een item geopend mbt de BlindeDarm, maar die is nog niet door de ballotage gekomen .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan