MyRouteApp, navigatie app voor motor

In MRA Gold kan je inderdaad een route gemaakt in 1 van de beschikbare kaarten direct vergelijken met de andere kaarten. Hierdoor kan je dus TomTom gelijk trekken met Here (of andersom). Garmin gebruik de kaarten van Here maar bij Garmin zit er wel een Garmin sausje over de Here kaarten heen. Dit beinvloed de route calculatie.
Dat betekent:
Wanneer de Route in MRA voor TomTom en Here 100% identiek is, er toch nog een kleine kans is dat de Zumo er op details toch nog een iets andere route er van kan maken. Echter de routemaker (of de persoon de route controleert of aanpast) heeft een veel grote invloed op het afwijken bij de afzonderlijke systemen.
 
Je kan de gold versie van MRA toch ook gewoon de route vergelijken met TomTom? Hier zie je hoe de TomTom hem berekend en kun je indien nodig daar waar die afwijkt een marker meer te zetten.

Edit: weet niet of dit er voor Garmin ook in zit, waar jullie het over hebben 8)7
Ja de Here kaarten die Garmin gebruikt zijn er ook in aanwezig. Sterker nog de Navigaton app van MRA gebruikt die ook.
 
Hey iedereen. Ik gebruik sinds een tijdje MRA, en denk dat ik ga overschakelen op de Gold. Vind het opzig wel een mooi platform.
Slechts 1 ding stoort me een beetje. Ik heb een Garmin Zumo 390LM, en ik kan per route max 30 waypoints gebruiken alvorens men GPS toestel deze opsplitst in 2 aparte routes.
Iemand ervaring om dit te omzeilen? Kan je bijvoorbeeld een track maken ipv enkel met 'harde' waypoints te werken? of is dit gewoon een limiterende factor van mijn toestel, of zijn er andere export-mogelijkheden (bv bij de Gold versie)?

Ik kan het helaas niet zo 1-2-3 vinden in de tutorial video's van MRA.

Alvast bedankt!
 
Je kunt in MRA Gold ook exporteren zonder route. (.gpx 1.1 (track, POI))

Zonder Gold kun je met b.v. Keep Track op mijn website de route uit het GPX bestand halen.
Of de route bewerken in BaseCamp.
 
Ik heb een route met 108 (vaste) waypoints rechtstreeks kunnen exporteren naar mijn Garmin 390LM in formaat gpx1.1.
Hierdoor worden de punten blauwe bolletjes ipv oranje vlaggetjes! Ben erg benieuwd hoe dat gaat navigeren dit weekend naar de Eifel. Maar ik denk dat mijn probleem hiermee opgelost is. :t

Bedankt voor je feedback Roadrider!
 
Weekendje in de Eifel is top gelopen met de 390 en de GPX 1.1 files. Dat ik dit pas mag ontdekken na 4 jaar gebruik!.. |(
Nu heeft MRA echt geen nadelen meer voor mij. :t
 


He Bommes, is dat een screenshot van je eigen MRA account? Ik zie daar een aantal Balcony roads routes openbaar staan, maar als ik nu op MRA bij Marius van Nistelrooij kijk, kan ik die openbare routes niet meer terug vinden? Ik ben zelf van plan die French Balcony Roads ook een keer allemaal in een (lange) vakantie te rijden en heb daar ook al een globale route van gemaakt die ze allemaal aan doet (met uitzondering van die op Corsica). Ben benieuwd hoe jij ze aan elkaar geregen hebt.
 
hallo
ik heb een zumo 350 en maak mijn routes zelf, meestal op base camp handig als er geen Wi-Fi is en sleur dus ook een laptop mee omdat base camp niet werkt op een tablet.
Nu heb ik mij onlangs mra aangeschaft zeer tevreden van werkt ook op mijn tablet nu moet ik die grote laptop niet meer mee nemen op de motor tijdens vakanties teminste dat dacht ik maar ik vind niet hoe ik een route moet over brengen naar mijn zumo 350?
De convertor kan ik niet downloaden naar mijn tablet is blijkbaar alleen Windows of Mac.
Iemand een oplossing?
 
Heb zelf de tomtom 550 en daarvan kan ik via de wifi gpx bestand naar tomtom my drive sturen,neem aan dat dat voor de nieuwere toestellen van Garmin ook kan via wifi??

Maar geen idee ,heb zelf chromebook dus zat eerst ook te tobben,want als wifi eruit ligt dan kan ik ook helemaal niks....
Bovenstaande oplossing is dan de enigste,behalve met een chromebook......
 
Ik heb zelf al heel geen Garmin meer maar volgens mij wordt een Garmin op een Chromebook gezin als externe schijf. Dus rechtstreeks kopiëren moet dan lukken. TomTom is lastiger op dat punt.

Tegenwoordig hebben veel mensen een smartphone en binnen Europa is datagebruik geen issue meer. De Rider zou je dan via Bluetooth tethering toch van Routes moeten kunnen voorzien.
 
Ik ga voor een jaartje ook de Gold versie proberen. Wat langduriger uitproberen om de voordelen te ontdekken. Ik gebruik mijn Chinese WinCE navi met Becker Mamba en Here kaarten (motor) naast de TomTom go app (auto) op de telefoon.
Voor het maken/aanpassen en corrigeren van routes/tracks vind ik MRA wel plezierig werken en nu kan ik ook gebruik maken van de HERE kaarten.
 
Ik gebruik toch best vaak de Gold features.
Het grootste voordeel vind ik het vergelijken van de route tussen de verschillende kaarten. Ik heb daar al veel kaartfouten mee gevonden. Maar dit heeft vooral zin als je de kleine smalle kronkelwegetjes opzoekt. Deze zijn zeker in Duitsland niet zo vaak toegankelijk als de kaarten aangeven.
 
Juist die kleine kronkelwegen achteraf zijn in mijn ogen de mooiste wegen om te rijden. Op die wegen kan je veel sneller vage routeafwijkingen hebben als je niet met het juiste kaartmateriaal werkt.

Meerdere mensen zijn tevreden met de gratis versie. Dus het kan prima.

Overigens. Als je op je Garmin ook de OSM kaarten zet, plan je de route in principe op dezelfde kaart als de gratis versie. Maar ja, ik rij met TomTom, dus dat werkt niet.
 
Ik gebruik sinds een tijdje MRA als routeplanner in plaats van Basecamp.

In basecamp kwam ik er al af en toe achter dat hij vertikt om over sommige wegen te gaan, waar ik eigenlijk geen reden voor kan vinden.
Datzelfde gebeurt in MRA, als ik werk met de HERE kaart. Heeft iemand hier een handige oplossing voor gevonden?

Voorbeeldje van route als ik de kaart op tom tom zet.

1625578925989.png


En het zooitje dat de here kaart er van maakt omdat hij in otterstein een stukje weg wil vermijden.

1625578967639.png
 
Hoi hoi,kijk even bij dat stukje weg in otterspeer via streetvieuw ,maar in Duitsland natuurlijk niet aanwezig.
maar waarschijnlijk staat de straat nog niet in de here kaart,of is de weg verboden in te rijden...
Doe is alleen via tomtom kaart kijken...
En anders je punten strategischer neerzetten...
Succes
 
Hoi hoi,kijk even bij dat stukje weg in otterspeer via streetvieuw, waarschijnlijk staat de straat nog niet in de here kaart,of weg verboden in te rijden...
En anders je punten strategisch neerzetten...
Succes
Helaas geen streetview beschikbaar (duitsland), stukje weg is wel gewoon aanwezig in de HERE kaart. Het is de weg midden door het dorp. dus bestaat al eeuwen waarschijnlijk.

Zelfs als ik extra routepunten er vlakbij en er op zet blijft hij rare dingen doen.
 
Ik heb dit vaak bij erg smalle straten. Met de Here kaart moet je dan heel erg veel visa punten zetten om er overheen te mogen. De TomTom kaart met bochtige wegen aan zoekt deze wegen juist vaak op. Met de OSM en Google kaart mag je er dan ook gewoon overheen.

Het lijkt echt een Here kaart dingetje daar de Zumo XT ook niet graag over die wegen gaat. Een route van een track gaat nog net maar even herberekenen en je wordt naar de dichtstbijzijnde N weg gestuurd.
 
Bij mij doet hij dat wel,punten Mischien toch strategische neerzetten...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210706-162438_Chrome.jpg
    Screenshot_20210706-162438_Chrome.jpg
    101 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan