Ervaringen met op maat gemaakt motorpak

antig01

MF'er
7 apr 2013
168
29
Zuid-Holland
Goedendag allen!

Ik ben in de markt voor een 1-Delig motorpak geschikt voor een Alpinestars Tech-Air race Airbag.
Omdat ik vrij dun ben, 1.83m lang en slechts 65KG kom ik niet in aanmerking voor een confectiemaat.
Maat 46 past mij qua breedte maar is veel te kort.
Het zal dus een op maat gemaakt pak of een 46 met aanpassingen moeten worden.

Mijn budget voor het pak excl. Airbag is ongeveer €1500. Daarvoor is er te koop:

-Damen Leathers Airbag pak met lengteaanpassingen en perforatie: 1700,- (Rundleer)
-NF Moto volledig op maat gemaakt, eigen design qua kleur en logo's € 1300 (Rundleer) €1700 (Kangoeroeleer)
-4SR volledig op maat gemaakt, eigen design qua kleur en logo's €1500,-

Graag hoor ik van jullie wie goede of juist slechte ervaringen heeft met deze merken.
Ook een alternatieve aanbieder die niet in dit rijtjes staat hoor ik graag.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
ik heb zelf net een dainesse airbag pak en deze is op maat gemaakt .
heb vroeger bij mjk ook weleens een pak op maat laten maken , ik pas ook de standaard maten niet.
wat mij op viel bij mijn glijpartij was dat het kangoeroeleer van mijn handschoenen zwaarder versleten ( begon al te scheuren)waren dan de schouder en kont partij van mijn dainesse pak , zelf wil ik dus geen kangoeroe uitvoering .
 
Ik heb een pak van MJK. Ivm de kosten wel voor een eenvoudig ontwerp gegaan. Dus een stuk minder "flashy", maar wel comfortabel...

Volgens Facebook bieden zij de optie voor het inbouwen van een Helite airbag in hun pakken...
 
4SR hier, maar vooralsnog geen praktijk ervaring.
Waarom 4SR? Damen te vaak slechtere verhalen van gehoord, NF moto vond ik wat te "agressief" reclame voor zichzelf maken.
4SR heeft wel alleen rundleer en is best zwaar, zeker met de airbag erin.
IMG_3722.JPG




ik heb zelf net een dainesse airbag pak en deze is op maat gemaakt .
heb vroeger bij mjk ook weleens een pak op maat laten maken , ik pas ook de standaard maten niet.
wat mij op viel bij mijn glijpartij was dat het kangoeroeleer van mijn handschoenen zwaarder versleten ( begon al te scheuren)waren dan de schouder en kont partij van mijn dainesse pak , zelf wil ik dus geen kangoeroe uitvoering .
Das geen 1500 euro...
(En die handschoenen zijn dan wss ook van dunner leer als je pak als die kangaroeleer is)

Ik heb een pak van MJK. Ivm de kosten wel voor een eenvoudig ontwerp gegaan. Dus een stuk minder "flashy", maar wel comfortabel...

Volgens Facebook bieden zij de optie voor het inbouwen van een Helite airbag in hun pakken...

Das geen Airtech ready pak...
 
Mijn ervaring tot nu;
Online custompak bij 4sr besteld,mezelf 3x opgemeten volgens hun procedure.
Na 12 weken levertijd(geven ze ook aan) pak binnen .
Broekspijpen te kort, mouwen kort, rugprotector zit veels te strak ,veel te strak rond zitvlak ,kan niet in racehouding zitten.
Pak 3 weken geleden teruggestuurd, vooralsnog radiostilte uit Tsjechie...
Ben bang dat dit op een debacle uit gaat lopen.
Mocht je interesse hebben in een 4sr pak, ga dan naar JST racing in Belgie en laat daar je maten opnemen .Ze zijn daar behulpzaam en hebben een directe lijn met de fabriek.
 
Allen bedankt voor jullie reactie.
Ik wilde aanvankelijk een Tech-Air Airbag omdat ik deze dan ook voor mij Woon/Werk zou kunnen gebruiken. De Tech-Air race kan namelijk naar Street modus gezet worden. Wat blijkt? Er zijn helemaal geen tourpakken verkrijgbaar waar dit vest ingezet kan worden!
Ik heb inmiddels een pak besteld bij Mass Sports. Maten heb ik zelf opgenomen.
Ze maken gebruik van een Helite ingebouwde airbag (nieuw op de markt)

We gaan het zien en beleven.
Voor de straat wacht ik op de Tech-Air 5, welke ik onder mijn bestaande tourpak kan gaan dragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jin
Interessant topic!

Zit ook al een eindje te loeren naar Airbag 1-delige pakken, Mugello R lijkt me tot nu toe het beste van het beste.

Nu, airbag integratie begint meer en meer mainstream te worden, wat goed is voor de motorrijders hun veiligheid maar, ook voor de prijs.

Benieuwd naar het resultaat van Mass Sports!
 
Hier pak besteld bij NF Moto...klantvriendelijk,opmeten gebeurd secuur. Je krijgt eerst een paspak thuis en daar komt dan weer een check op middels foto's en filmpje voor dat het definitief wordt. Ik heb mijn pak meerdere malen aangepast qua design en dat was geen probleem👍 tevens paar handschoenen besteld.
Nu ivm corona levert de levering vertraging op, maar ook daarvan wordt ik netjes op de hoogte gehouden.
IMG-20200323-WA0063.jpg
IMG-20200314-WA0015.jpg
IMG-20200313-WA0012.jpg
 
ik heb vorige week te missile igintion tech gekocht. De maten ervan zijn anders dan de andere pakken van alpinestars. van de gewone 2019 missile had ik 50... van het 2020 pak de 48. Die zit overal mooi strak met airbag of protector.
ik ben 1.80 weeg 70 kg en heb een klein klein buikje :P
Niet gespierd (is toch maar lucht)..normaal postuur
 
Motorpak Final.jpg



Zoals gezegd, heb al besteld, dus heeft geen zin meer om nog een Alpinestars te gaan passen 8-)

@gixxer750srad Hey Robin, we zullen hopelijk dit seizoen nog ff een keer de pakken naast elkaar houden! Heb je ook met Airbag besteld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan