Ervaringen met portofoon op (super)sport?

Roadracer

Die hard MF'er
1 jul 2003
274
0
Almere
Hoi allemaal,
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een portofoonset voor communicatie tussen 2 motoren. Ik heb uiteraard al even de search gebruikt en ik weet dat er hier al een hoop topics over zijn 8-) maar nou vroeg ik me af wat de gebruikerservaringen zijn van de motorrijders onder ons met de sportievere fietsen (lees: meer wind, dus meer ruis, en veelal integraalhelm :+ )
Oftewel: wie kan mij vertellen welke communicatiesets (portofoons maar ook headsets) er het meest geschikt zijn in zo'n geval?

Ik heb de portofoons van Kenwood en een tijdje terug ook 2 headsets gekocht.
Onder de 100 km/u gaat het nog wel, maar daarna is het drama.
Headset voor Kenwood
Ik zat op mijn R6 en de ander zat op een BMW K100

Ik heb de portofoons van Kenwood en een tijdje terug ook 2 headsets gekocht.
Onder de 100 km/u gaat het nog wel, maar daarna is het drama.
Headset voor Kenwood
Ik zat op mijn R6 en de ander zat op een BMW K100

Same here.
Ik heb ook een kenwood portofoon met zo'n headsetje. (Arai helm, fzr600 en nu R6, vriend heeft een duc 900ss)
tot 80km/h is het te doen.
Met van die op maat gemaakte harde oordopjes hoor je niks. Toen heb ik van die zachte 'herriestoppers' gebruikt (kan je bij de praxis en bij kruidvat enzo kopen). Die doen het met zo'n portosetje hartstikke goed. Je hoort je motor niet maar je vriend-motorrijder wel.
grz

Nog andere ervaringen? Een max van 80 km/uur om verstaanbaar te blijven valt me eerlijk gezegd een beetje tegen, dat moet toch beter kunnen??? Misschien met plat op de tank liggen? :-P

Ik heb een setje van Autocom.
voor communicatie tussen rijder/passagier.
snelheden tot 180kmh geen probleem.
Autocom heeft ook sets voor communicatie bike to bike.
Wel duur, maar dan heb je ook wat

Terug
Bovenaan Onderaan