Ervaringen met Ride-on

foexie

Die hard MF'er
22 jun 2014
341
148
Regio Tilburg
Beste mede-forumers.
Heeft er iemand ervaring met het product van Ride-on. Dit bedrijf beweert dat het een soort van vloeistof met een hoge viscositeit in je band spuit en hierdoor de rijeigenschappen van je motor beter worden.
Zo zou de vloeistof ervoor zorgen dat je band tijdens het rijden constant uitgebalanceerd word doordat het goedje zichzelf verdeeld over de binnenkant van je band.(als ik het goed begrepen heb)
Verder kan het gaten tot 6.4mm dichten als je een band lek rijd. En verminder je de kans dat je met te weinig banden druk rijdt door dat je rubber beter luchtdicht word.

-Heeft er iemand ervaring met dit product en maakt het de beloftes waar?
-Hoef je de band helemaal niet meer uit te balanceren of vangt het alleen kleine oneffenheden op?
-Zakt het af in je band als je motor(langer) stilstaat of blijft het ook bovin je band hangen?
Verder ben ik benieuwd wat het gewicht van dit product in je band is en of dit een bijdrage aan het rijgedrag van de motor levert?

Graag hoor ik van jullie.

Gr Foexie
 
Niet doen, is rommel en wat ze beweren is niet waar.

Je band hoeft niet constant gebalanceerd te worden (overigens wordt een wiel gebalanceerd, niet alleen een band. Dat is een wezenlijk verschil) en een vloeistof gaat dat zeker niet doen.
Als je een gat van 6.4mm in jouw band hebt, dan wil je de band gewoon vervangen.
En de kans om met een te lage bandenspanning rijden te verminderen doe je het best door gewoon regelmatig de bandenspanning te controleren.

Is geldklopperij, een oplossing voor een niet bestaand probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fabrikanten proberen de massa van je complete wiel zo laag mogelijk te houden.
Ga je er zelf een plens zooi in gooien om 'm zwaarder te maken.............

Trek je conclusie!
 
Dit doet me een beetje denken aan:

YESSSSSS, IT'S ANOTHER AMAZING DISCOVERY. Mike, wat is het?
Well, het is geweldig. Je stopt het in je bend en je rijeigenschappen worden geweldig. Stel je voor nooit meer lekke benden. Het is AMAZING
Buy now...... Etc.....
 
Ja, het spul blijft dik vloeibaar en zakt dus uit. De eerste meters kun je onbalans voelen maar dan rijd je over het algemeen nog rustig en merk je daar niets van. Na een klein stukje is het weer uitgeslingerd in je band en merk je er niets van. Theoretisch zal het een beetje balanceren maar daar moet je niet teveel van voorstellen. Dynabeads zijn ronde metaalkorrels met een hoog gewicht. Die worden veel gebruikt in vrachtwagenbanden en bij Off-road banden met grof profiel die lastig te balanceren zijn. daar werkt het prima.

Kleine gaatjes en spijkers etc. zullen beter afgedicht worden waardoor het een beetje veiliger is. Bij grotere gaten kun je het vergeten en loopt de band gewoon leeg. Spul is gemaakt voor tubeless banden.

Bij banden wisselen even je bandenboer op voorhand informeren dat er dit soort spul in zit kan hij zich voorbereiden op wat meer knoeiwerk.

Benno
 
Laatst bewerkt:
Dit doet me een beetje denken aan:

YESSSSSS, IT'S ANOTHER AMAZING DISCOVERY. Mike, wat is het?
Well, het is geweldig. Je stopt het in je bend en je rijeigenschappen worden geweldig. Stel je voor nooit meer lekke benden. Het is AMAZING
Buy now...... Etc.....


_O- _O-
 
Ik heb helaas wel ervaring met ride-on.

Mijn ervaring is dat zelfs een klein gaatje van een spijker niet wordt afgedicht maar dat het spul gewoon naar buiten blijft lekken met als gevolg dat alles onder die smurrie komt te zitten.
 
GEWOON NIET MET BANDEN GAAN ZITTEN K>TTEN , Tenzij je levensmoe bent . :t

Allemaal meuk ...die troep ...

Onbalans - de boel balanceren , kaal- een nieuwe , lek - (evt) ook een nieuwe . :W
 
Laatst bewerkt:
Zoiets was er al in de jaren '70, volgens mij heette dat spul OKO. Wat ik mij daarvan herinner was geen succes. Een soort pur-schuim
 
Ik heb helaas wel ervaring met ride-on.

Mijn ervaring is dat zelfs een klein gaatje van een spijker niet wordt afgedicht maar dat het spul gewoon naar buiten blijft lekken met als gevolg dat alles onder die smurrie komt te zitten.

Duidelijk verhaal. Ik lees uit de verschillende reacties dat ik het niet ga gebruiken.
 
GEWOON NIET MET BANDEN GAAN ZITTEN K>TTEN , Tenzij je levensmoe bent . :t

Allemaal meuk ...die troep ...

Onbalans - de boel balanceren , kaal- een nieuwe , lek - (evt) ook een nieuwe . :W

Hallo Mach 4

Ik heb een onbalans in het wiel van mijn motor.(denk ik) Het is dus of balanceren of dit in je band schudden. Aangezien ik geen auto heb zolang het vorstvrij is en dus bijna alle ritten op de motor doe leek mij dit wel een mooi middel. Als je ooit in de Eiffel door een spijker rijd zou je(volgens de fabrikant) toch naar huis kunnen rijden. Is toch wel zo handig ipv transport regelen.
Voor ik met banden ga experimenteren wou ik graag hier een paar meningen opvragen.
Maar uit de reacties hier blijkt dus dat dit niet gaat werken.
 
Niet doen, is rommel en wat ze beweren is niet waar.

Je band hoeft niet constant gebalanceerd te worden (overigens wordt een wiel gebalanceerd, niet alleen een band. Dat is een wezenlijk verschil) en een vloeistof gaat dat zeker niet doen.
Als je een gat van 6.4mm in jouw band hebt, dan wil je de band gewoon vervangen.
En de kans om met een te lage bandenspanning rijden te verminderen doe je het best door gewoon regelmatig de bandenspanning te controleren.

Is geldklopperij, een oplossing voor een niet bestaand probleem.

Bedankt voor je reactie en sorry voor de verkeerde term.
 
Ik verkoop het al een heel tijdje in de fietsen branche. En heb het zelf ook in mijn motor...

Het is een totaal ander product dan veel mensen denken die het vergelijken het vaak met thuiskom vloeistoffen met een soort van foam werking. Wij gebruiken in de zaak een demo band na een keer of honderd lek steken werkt de vloeistof niet meer en dienen wij de band te vervangen. Je moet het bij een motor zien als een een vervanger van de prop. Je kunt er mee thuis komen, maar ik zou er persoonlijk niet te lang mee door rijden ook al zit dat misschien tussen de oren. Zoals hier onder omschreven als een band blijft lekken ondanks de vloeistof er uit komt moet je of het gat even onderaan laten staan of iets groter prikken zodat de vloeistof zijn werk kan doen.

Ook met demontage is deze vloeistof geen probleem valt het op je velg etc kun je het zo met iets water weer verwijderen.

Zoals eerder al door iemand omschreven verwacht niet te veel van het balanceer effect. Ondanks dat het vast iets zal balanceren denk ik niet dat het effect erg groot zal zijn.

Het is dus ideaal krijg je op vakantie in de eifel een lekke band en je kunt gewoon lekker een week door rijden en je vakantie afmaken. Dus de pret word niet bedorven door een gaatje in je band.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mach 4

Ik heb een onbalans in het wiel van mijn motor.(denk ik) Het is dus of balanceren of dit in je band schudden. Aangezien ik geen auto heb zolang het vorstvrij is en dus bijna alle ritten op de motor doe leek mij dit wel een mooi middel. Als je ooit in de Eiffel door een spijker rijd zou je(volgens de fabrikant) toch naar huis kunnen rijden. Is toch wel zo handig ipv transport regelen.
Voor ik met banden ga experimenteren wou ik graag hier een paar meningen opvragen.
Maar uit de reacties hier blijkt dus dat dit niet gaat werken.

Dan kun je ook een prop setje meenemen , als het alleen voor een noodsituatie is ..

(evt met aangepaste snelheid en aandacht voor het bandje naar eerste hulp) ;)
 
Laatst bewerkt:
;)

full
 
Ik heb het sinds de laatste bandenwissel in februari erin. Over lek rijden kan ik niks zeggen, thank god :). Over de balanceerfunctie: ik merk met alleen ride on erin geen verschil tov de loodjes > dus dat lijkt te doen wat het moet doen.

Heb het zelf met name gedaan voor het geval dat je eens lek rijdt. De demo zag er goed uit en ik vertrouw mijn dealer vwb dit soort dingen.
 
Ride on is een oplossing voor twee problemen. 1. Balanceren. Dat zal 'ie best goed oplossen. 2. Lek rijden. En daar doet hij het een stukkie minder; hij vangt voornamelijk het middelste loopvlak af. Lek rijden op driekwart van het midden, en een spijker gaat daar prima in, voorkomt het niet. Als je dan, over zeg tien sets banden gaat rekenen ... was het dan echt de moeite waard om er steeds preventief Ride On in de stoppen? Voor minder dan €10 heb je iets bij je waar je je beter mee redt dan met Ride On.

Het is mooi spul, dat Ride On, maar het is een te dure oplossing voor een probleem dat te weinig voorkomt.
 
Ik heb het laatst als noodoplossing gebruikt voor een lekke band. Twee keer terug om het "dicht" te krijgen, maar er heeft nog een tijdje een drupje vloeistof gelekt bij stilstand, terwijl de band gek genoeg wel op spanning blijft. Aangezien dit mijn derde lekke band was in meer dan 1.5 miljoen km (auto + motor) weegt het qua kosten niet op tegen een lekke band gewoon vervangen. Ja, het werkt maar nee, ik ga het niet nog eens gebruiken.
 
Ondanks dat het mij flink omzet kost verkoop en plaats ik ook Ride-On.
En ja, het doet inderdaad wat ze zeggen.
Zelfs het opzettelijk verkeerd aanbrengen van lood om onbalans te creëren wordt prima opgelost.
En ja, het kost de consument geld. Maar een lekke band op een ongelegen moment/plek is ook niet alles.....
 
De nagel moet wel in het midden van het loopvlak komen. Zit ie iets aan de zijkant van het loopvlak, dan loopt je motorband alsnog leeg:
 
Terug
Bovenaan Onderaan