Ervaringen met rijschool VOC Limburg (Sittard)

Dat is mooi klote zeg. :X Ik kom zelf ook uit Sittard en ik had al wat hierover gehoord her en der, maar dat ze zo smerig bezig zijn is helemaal erg. :X

Ik hoop dat je er een zaak van kunt maken, rechtsbijstand ingeschakeld en aangifte gedaan hoop ik?


Als ik je een tip mag geven met de rijschool, ga naar Marcel Remus van Remus Rijopleidingen, echt een top instructeur. Hij komt van Osseforth af en is voor zijn eigen verder gegaan
Ik heb hiervoor ook bij een andere instructeur gelest maar de kwaliteit en de tijd dat je in een les krijgt voor je oefeningen is bij hem erg netjes. Hele goede begeleiding en uitleg en ook een hele gemotiveerde man. Beter kun je het niet hebben eigenlijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Leon,

Ik kan je niet helpen, maar als ik jouw was zou ik de naam weghalen van de 'rijinstructeur'. Zo ben je als slachtoffer vanzelf dader, en dader is opeens slachtoffer.

Hoe erg het ook is, als consument trek je altijd aan het kortste end!!
 
Wow, wat een berg gefrustreerde mensen. _O-

Jep, die dingen over dat sommige Limburgers domme dingen zeggen/doen. Die mensen die dat zeggen zijn zelf ook niet bijster slim volgens mij aangezien bijna alle achterlijke mensen op de TV (slechtste bestuurder van NL, oh oh cherso, enz enz) geen Limburgers zijn.
Achja, ik kom hier in Limburg ook genoeg achterlijke mensen tegen, ook genoeg waarvan ik denk dat converseren met een stoeptegel meer nut heeft, en daar wil ik eigenlijk ook wel over klagen :+

Edit, deze vind ik mooi:

Regelmatig hoor ik op tv een limburger onzin uitkramen. Deze onzin komt mij zo ontzettend mijn keel uit dat ik mijn werk niet meer naar behoren kan uitvoeren. Hij praat zulke onzin dat ik niet eens versta wat die man zegt. Daarbij maakt hij zich regelmatig schuldig aan verloederend taalgebruik.

Dus hij verstaat niet wat er gezegd wordt, maar het is wel onzin? |(


Haha, just making my point:

ik irriteer me aan de carnavals muziek die ik soms 's ochtends in een fanfarevorm door de straat hoor denderen. Doe er wat aan. stel idioten in clownspakken.

1: Niet hier komen wonen als je die week niet tegen de mensen die de Vastelaovend vieren kan.
2: Je kunt je nergens aan irriteren, je ergert je aan iets of iets irriteert je.
 
Laatst bewerkt:
Jep, die dingen over dat sommige Limburgers domme dingen zeggen/doen. Die mensen die dat zeggen zijn zelf ook niet bijster slim volgens mij aangezien bijna alle achterlijke mensen op de TV (slechtste bestuurder van NL, oh oh cherso, enz enz) geen Limburgers zijn.
Achja, ik kom hier in Limburg ook genoeg achterlijke mensen tegen, ook genoeg waarvan ik denk dat converseren met een stoeptegel meer nut heeft, en daar wil ik eigenlijk ook wel over klagen :+

Edit, deze vind ik mooi:Dus hij verstaat niet wat er gezegd wordt, maar het is wel onzin? |(


Haha, just making my point:1: Niet hier komen wonen als je die week niet tegen de mensen die de Vastelaovend vieren kan.
2: Je kunt je nergens aan irriteren, je ergert je aan iets of iets irriteert je.


Andere Edit: wel ook nog ff wat ontopic posten anders worden de modjes dalijk boos :+

Deze rijschool (Rijbewijspoint en Motorpoint Nederland) maakt ook veel reclame met 10 lessen en CBR examen voor ongeveer 200 euro. Ik gok dat hij dus alleen maar winst kan maken door mensen op te lichten en beroerde lessen te geven aangezien hij al zijn pakketten voor minder dan de helft van de prijs verkoopt.

EDIT: Omg, heb ik mezelf gequote ipv bewerkt :X
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste ik denk dat je, je les al hebt gehad maar bij een rijschool draait het om meer dingen dan de prijs. En een van die dingen is het gevoel wat zij jou geven. Indien men 1x niet komt opdagen en 1x een half uur te laat komt had dat eigenlijk al moeten afschrikken. Maarja ik kan me voorstellen dat dit in je enthousiasme ontschoten is.

Het is mij verder niet geheel duidelijk of je klacht nou is dat je ontevreden over de kwaliteit van de lessen bent of dat ze nu inmiddels helemaal geen les meer geven en geen thuis meer geven. In dit laatste geval kan je bij de politie aangifte gaan doen. Zal niet veel helpen maar als steeds meer mensen dit doen zal hij zich toch uiteindelijk moeten verantwoorden voor de rechter.

En tja wat kan je verder doen? Niet opgeven in ieder geval! In dit soort situaties wint de aanhouder altijd waarbij de rijschool de makkelijke optie heeft om gewoon niet te reageren. Blijf daarom bellen, mailen en langs gaan. Let bij het langs gaan op dat je zelf geen wet overtreed want dan bij jij straks zuur. Neem eventueel ook een alles op wat je via de telefoon zegt en wanneer je langs gaat. Want dit soort oplichters willen nog wel eens gaan dreigen en dan kan je vaak niets zonder opnames.
 
nog eens naar die ouders gaan met wat meer overtuigingskracht en je voet tussen de deur zetten zodat ze hem niet dicht drukken.

gewoon geld terug NU! eisen.
Ze gaan er maar mooi voor instaan als hun zoon zich zo misdraagt.
weiger weg te gaan en laat zij de politie maar bellen.
 
Ik heb niet bij VOC Limburg geleset, maar wel bij Laurent :)

AVB 1x geslaagd, AVD 1x geslaagd :) Niet extreem veel lessen gehad, ook niet super weinig :)

Gewoon 10 lessen AVB en 10 lessen AVD, waarbij ik in beide gevallen zelf om extra uren heb gevraagd om voor mijzelf 100% zeker te zijn :)

Ik heb dus niets te klagen over Laurent :)
 
Mijn echtgenote heeft bij VOC Limburg 7jaar geleden haar rijbewijs gehaald. In Sittard. Laurent woont nu niet meer op het toenmalige adres. Zijn er nog wel eens naar toe gereden om bakkie te doen.(90 km rijden ). Was dus al verhuisd. Was spoedcursus ivm onze vacantie destijds. Laurent had voor haar een instructeur geregeld die haar heel goed begeleid heeft. De naam daarvan is Harrie Arets. Super fijne vent. Harrie was al wat op leeftijd maar rijbewijs wel vlotjes gehaald.( vrouwtje dan he ). Harrie heeft nu zelf een rijschool in Einighausen-dus nog wel in Limburg voor diegene die het niet weten te vinden. We hebben nog steeds contact met Harrie. Vind dat het wel een aanrader is om daar te lessen...Wij hadden dus echt een positieve ervaring,maar vooral met Harrie. Zelf mocht ik alle lesdagen gewoon in de auto meerijden, ook wel fijn daar er vaak 4 / 5 uurtjes per dag gelest werd. Gouden tip van Harrie..bij veel lesuren je polsgewrichten insmeren met goede boter om spierpijn te voorkomen ivm het veelvuldige remmen en koppelen. Werkt echt!!! :] :W ( Harrie, als je dit leest,groetjes: Jo. en Lo. te V. )
Greetz, Cardanfreak
 
Laatst bewerkt:
Andere Edit: wel ook nog ff wat ontopic posten anders worden de modjes dalijk boos :+

Deze rijschool (Rijbewijspoint en Motorpoint Nederland) maakt ook veel reclame met 10 lessen en CBR examen voor ongeveer 200 euro. Ik gok dat hij dus alleen maar winst kan maken door mensen op te lichten en beroerde lessen te geven aangezien hij al zijn pakketten voor minder dan de helft van de prijs verkoopt.

Uit de voorwaarden zoals die gemeld zijn op de site motorpoint.nl

9 Aanbiedingen en acties met voorwaarden
9.1 Op de aanbiedingsactie die Rijbewijspoint voert met betrekking tot de aanbiedingen van 8 of 10 lessen inclusief examen zijn de volgende
aanvullende voorwaarden van toepassing zoals hierbeneden zijn vermeld.
9.2 De aanbiedingsactie is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen.
9.3 De aanbiedingsactie is uitsluitend bestemd en geldig voor startende en beginnende bestuurders en/of studenten.
9.4 Per aanbiedingsactie is een geldigheid voor 1 coupon per persoon, maar kunnen er meerdere coupons worden aangekocht bestemd voor
andere startende cursisten.
9.4.1 De aanbiedingscoupon is niet overdraagbaar naar andere personen nadat is gestart met de rijopleiding.
9.5 De aanbiedingsactie bestaat uit 10 rijlessen van 45 minuten exclusief 5 minuten eindevaluatie, alsmede het CBR praktijkexamen exclusief de
kosten van de huur van het lesvoertuig tijdens het rijexamen en de inschrijfkosten van het CBR.

9.6 De aanbiedingsactie is uitsluitend geldig in combinatie met een af te nemen lespakket met een minimum aantal lessen van 24 lesuren.
9.6.1 Het rijexamen zal alsdan pas worden aangevraagd als de adviezen van de rijinstructeur inzake het te nemen lespakket zullen worden
nageleefd en opgevolgd.
9.6.2 Na afloop van de eerste 2 rijlessen zal worden geëvalueerd het advies omtrent de benodigde aantal rijlessen en wat de kosten van de
totale rijopleiding zullen gaan bedragen. Vervolgens zal er een compleet rijlespakket worden samengesteld waarbij de aanbiedingsactie
met dezelfde aangeboden korting in mindering zal worden gebracht op het totale lespakket.


Ofwel, dr komen een hele hoop extra centjes bij kijken bij die 'aanbieding' van ze dus daar werd je ook belazerd.


En nu ik die doorlees ben ik benieuwd wat ik zelf voor extra kosten kan verwachten bij een andere rijschool waar ik de groupon aanbieding van heb gekocht :X
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat de coupon misleidend is, die heb ik niet gezien, maar voor mensen die meer dan 24 lessen nodig hebben is 10 lessen voor €200 toch een mooie aanbieding denk ik. Een lokkertje uiteraard maar zou het niet direkt belazeren noemen. Het niet op komen dagen en niet bereikbaar zijn is wel weer kwalijk natuurlijk.
 
Goedenmiddag,

Afgelopen April heb ik contact gezocht met meerdere rijscholen voor een spoedcursus om mijn rijbewijs te halen. De rijschool VOC Limburg belde mij daarna op om een afspraak te maken voor een proefles. Aangezien dit de eerste rijschool was die contact met mij opnam vond ik het een goed idee.

De rij instructeur kwam echter niet opdagen, na een telefoontje kreeg ik excuses en een nieuwe afspraak. Op deze afspraak kwam een van zijn collega's wel opdagen, hetzij een half uur te laat.

Ik zal het kort houden, het komt er op neer dat ik een hoop geld heb betaald en slechts een aantal 'zeer dubieuze' lessen heb gehad en vervolgens niets meer van de rij instructeur heb gehoord en de man achter VOC Limburg, Laurent Magielka geeft ook al niet thuis.

Na even gegoogled te hebben lees ik de een na de andere slechte ervaring met deze mensen en zo ben ik ook op dit forum (via deze topic) terecht gekomen:

Twijfels over betrouwbaarheid Rijbewijspoint.nl

Als je bij het kantooradres van Laurent langs gaat doen zijn ouders open en gooien daarna de deur voor je neus dicht. Van de rij instructeur Mohamed heb ik inmiddels niets meer vernomen.

Ik wil iedereen dan ook waarschuwen voor deze mensen, maar mijn grootste vraag is:

Zijn er meer mensen met negatieve ervaringen of informatie over deze rij school? Ik ben namelijk op zoek naar meerdere gedupeerden of mensen die mij verder helpen om er een zaak van te maken.

Het zou mij heel erg helpen als jullie contact met mij willen zoeken, op internet zie ik meer berichten van gedupeerde staan en daarom ga ik deze fora af.


Bedankt voor jullie tijd,

Met vriendelijke groet,
Leon de Lange

Even voor je beeldvorming ;) Dat wat jij nu doet zou je misschien wel onder het kopje smaad/laster kunnen gooien en is strafbaar ;)

Als je een zaak wilt beginnen doe aangifte en laat het voorkomen, maar ga niet hier een rijschool of persoon zwart maken terwijl je eigenlijk helemaal geen enkel bewijs hebt anders dan dat er een keer iemand niet is op komen dagen en een keer een half uurtje te laat is geweest.

Ik neem aan dat je de "les" waar niemand is op komen dagen niet hebt hoeven te betalen en dat je het half uurtje ingehaald hebt zonder extra kosten ;)

En wat noem jij "zeer dubieuze lessen" ??
 
Volgens mij heeft ie de volle mep al moeten betalen, maar heeft ie daarvoor niets terug gekregen behalve een paar lessen.

Ben ik dan wel benieuwd naar hoeveel hij heeft betaald en hoeveel lessen hij daarvoor heeft gehad :Y

Zoals al gezegd...ik heb bij betrokken persoon gelest en geen enkel probleem gehad betreffende lessen en betalingen :N

Kan dus niets anders dan positief zijn over betrokken persoon
 
Laatst bewerkt:
Is niet zo moeilijk om die gasten op te zoeken en te laten voelen dat eea niet wordt gewaardeerd.
Maar brengt je lesgeld niet terug. Nooit meer zaken mee doen en verder gaan met gerenommeerde lesbedrijven. Vergeten , maar niet vergeven!
 
Dit valt niet onder smaad noch laster.


Daarom staat er ook misschien en een ;) ;)

Maar ik zou niet weten hoe je dit dan anders moet uitleggen (misschien dat iemand mij dat dan kan uitleggen) want zoals ik TS begrijp schrijft hij dit stukje tekst op meerdere fora.

Titel XVI. Belediging

Artikel 261
1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt grappig.
Laurent Magielka zat vroeger (toen ik nog een klein ventje was) bij mij in de klas.
Was toen een raar ventje en zeker niet mijn vriend -O-

Maak er een civiele zaak van en als hij ingebreke blijft failliet laten verklaren O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan