Ervaringen met Shoei Raid helm

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.377
3.450
Helmond
Na mijn gekloot met mijn shark helm ( derde keer kapotte laklaag ) moet deze weer opgestuurd worden en de service van shark is echt supersnel ( :( NOT, 2 maanden is niets :( )

Dus ben ik alweer op zoek naar een andere helm. Ben gisteren bij 3 motorzaken geweest en heb intussen de volgende merken geprobeerd. ( verschillende modellen maar conclusie is vaak hetzelfde voor de modellen onderling )
Arai : Me kop is helemaal kapot gegaan tijdens het opzetten van deze helm als ie zat zat ie wel redelijk maar 2 minuten om een helm op te krijgen 4 minuten om een helm af te krijgen is het mij niet waard Daarnaast heb ik nu op mijn slaap een bloeduitstorting van 2 bij 3 cm groot.
HJC : Vrij harde binnenkant waardoor hij niet echt lekker zat of met mijn kin tegen de voorkant aan zat.
Uvex : Mooie helmen maar ze zitten bij mij voor geen meter
Shuberth : past gewoon NIET ( te klein van binnen )
Suomy : Past ook gewoon niet ( te klein van binnen )
Premier : Zit me ook niet echt lekker en me kin komt er voor tegen aan.
Nolan : N82 zit me lekker maar die vizieren zijn niet je van het.
Lazer : De binnenkant zit gewoon als schuurpapier of ik voelde hem helemaal niet wat me ook niet echt een goed (veilig) gevoel gaf
Shoei : Model Raid zat heerlijk ! alleen het vizier leek me vrij losjes te zitten waardoor die denk ik vlug dichtklapt :(
Ook vraag ik me af of hij wel een beetje stil is ? Heeft iemand hier ervaringen mee want ik zit er hard aan te denken om deze te gaan kopen.


Available sizes: XXS to XXL • AIM shell (Advanced Integrated Matrix) • Washable interior • Double ventilation system • CX-1 shield • Double shield gasket • Seat-Belt-Buckle • Weight: 1440gr +/- 50gr • includes Helmet Bag

Alleen vind ik bijna 100 euro prijsverschil wel weer veel voor een beetje kleur op mijn helm.
MT_BACKraid_pico_b.jpg

Prijs varieert van € 331,- tot € 259,-
raid_zeal_tc6_l.jpg

Prijs varieert van € 409,- tot € 347,-
raid_in_tc5_l.jpg

Prijs varieert van € 409,- tot € 347,-
 
Laatst bewerkt:
Een maat van mij heeft de raid en die bevalt prima ! en klapt niet dicht !!!
Ik heb hem opgehad zat prima maar overwindgeruis kan ik niet oordelen omdat ik er niet mee gereden heb !
Nou heb ik zelf een Shoei Z-one en ook daar valt het vizier niet dicht en het windgeruis is minimaal en de pasvorm is top + de binnekant kan eruit zodat als deze teveel naar de vorm van je hoofd staat dat of vervangbaar of uitwasbaar is wat ik persoonlijk wel fijn vind omdat ik vaak gel/wax in mijn haar doe waardoor de binnekant vettig wordt. !

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes Jeffrey

P.S de pinloch op de raid van mijn maat zuigt want die laat wel los !!!! oplossing nieuw vizier met een fogcity schildje erin !!!!!
 
Check m'n avatar. Heb zelf ook een Raid en zitten inderdaad perfect. Van een los vizier heb ik ook absoluut geen last. Vond het zelfs een van de betere mechanismes die ik gezien heb op helmen.

Het prijsverschil is inderdaad pittig. Maarja, toen ik al m'n spullen in 1 keer kocht waren ze opeens heel toegeeflijk met kortingen. ;)

Kijk ook even op motorgoedkoop.nl. Daar hebben ze enkele raid modellen in de aanbieding.
 
Je moet ook niet eerst die Arai tegen je kop aan beuken ! }) .

Maar effe zere neus, mijn broertje heeft een Shoei en die bevalt hem prima, hoor hem nooit klagen over zijn vizier oid.
 
Check m'n avatar. Heb zelf ook een Raid en zitten inderdaad perfect. Van een los vizier heb ik ook absoluut geen last. Vond het zelfs een van de betere mechanismes die ik gezien heb op helmen.

Het prijsverschil is inderdaad pittig. Maarja, toen ik al m'n spullen in 1 keer kocht waren ze opeens heel toegeeflijk met kortingen. ;)

Kijk ook even op motorgoedkoop.nl. Daar hebben ze enkele raid modellen in de aanbieding.
Hoeveel korting kreeg jij ongeveer?? Ik krijg 10% bij een lokale motortoko.... weet dat ik bij Termaat 15% kan krijgen maar die 5% (40 euro ongeveer) maakt het niet de moeite naar nijmegen te gaan rijden.......
 
Check m'n avatar. Heb zelf ook een Raid en zitten inderdaad perfect. Van een los vizier heb ik ook absoluut geen last. Vond het zelfs een van de betere mechanismes die ik gezien heb op helmen.

Het prijsverschil is inderdaad pittig. Maarja, toen ik al m'n spullen in 1 keer kocht waren ze opeens heel toegeeflijk met kortingen. ;)

Kijk ook even op motorgoedkoop.nl. Daar hebben ze enkele raid modellen in de aanbieding.
de lage prijzen zijn ook bij motorgoedkoop of motorwebshop.com en de hoge prijzen zijn de prijzen van een normale motorzaak waar ik ze gisteren gepast heb.
Het prijsverschil voor kleuren vind ik gewoon veel en daarom twijfel ik nu wat ik zal doen. Og mischien nog ff verder kijken of er nog meer helmen zijn die ik lekker vind zitten.

Alles in 1 keer kopen is geen optie. Motor heb ik nog geen geld voor om een andere te gaan kopen :P en een lederen pak en textiel outfit enzo heb ik allemaal al.
 
Hoeveel korting kreeg jij ongeveer?? Ik krijg 10% bij een lokale motortoko.... weet dat ik bij Termaat 15% kan krijgen maar die 5% (40 euro ongeveer) maakt het niet de moeite naar nijmegen te gaan rijden.......

Ik heb in een keer al m'n kleding etc. gekocht, en ik heb daar 20% op gekregen. Was een goede deal, maar als je alleen een helm wilt hebben, dan kan ik me voorstellen dat ze wat minder gul zijn.
Ik vind 15% toch ook niet nix, als je alleen een nieuwe helm wilt hebben. :)
 
Ik heb in een keer al m'n kleding etc. gekocht, en ik heb daar 20% op gekregen. Was een goede deal, maar als je alleen een helm wilt hebben, dan kan ik me voorstellen dat ze wat minder gul zijn.
Ik vind 15% toch ook niet nix, als je alleen een nieuwe helm wilt hebben. :)

Bedoelde ook alle kleding in 1 keer..... dus helm (RAID), Jas (Evolution 207) Broek (Evolution 260) Laarzen (evolution 402) en handschoenen....

daar kreeg ik 10% op......
 
Als je 15% bij Termaat kan krijgen, doen zou ik zeggen.
Ik speel ook een beetje vals, want ik kende de verkoper al. :)
 
Hmmm ik had me helm al zie vorige post ik kreeg bij Motoport Uithoorn Toffe zaak en dito personeel trouwens :} :} :} 15 % op mijn REV'IT! V12 combi leren pak en Sidi Boots bij elkaar ongeveer 900 Pleuro's

Groetjes Jeffrey

P.S ik vond het een goede deal

P.P.S Helm Shoei Z-one gekocht op de Beurs in Utrecht afgeprijsd van 636 euro naar 500 en ik betaald na gezegd te hebben dat ik niet meer geld bij me had 450 pleuro goeie prijs vond ik!
 
de lage prijzen zijn ook bij motorgoedkoop of motorwebshop.com en de hoge prijzen zijn de prijzen van een normale motorzaak waar ik ze gisteren gepast heb.
Het prijsverschil voor kleuren vind ik gewoon veel en daarom twijfel ik nu wat ik zal doen. Og mischien nog ff verder kijken of er nog meer helmen zijn die ik lekker vind zitten.

Alles in 1 keer kopen is geen optie. Motor heb ik nog geen geld voor om een andere te gaan kopen :P en een lederen pak en textiel outfit enzo heb ik allemaal al.

Inderdaad, de prijzen voor helm met motief zijn erg hoog. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt.
Ik heb zelf de TC-5 (zwart/grijs/wit motief), en die was inderdaad 100 euro duurder. Ik vond 'm echter dermate mooi, dat ik 'm gewoon gekocht heb.

BTW: Een arai met motiefje kost ook bijna het dubbele dus het valt wel mee, toch *D
 
De Shoei Raid is gewoon een goede helm en je miskoopt je er absoluut niet aan. Ik heb nu al mn tweede, door een klein uitstapje... Ik vond de helm vrij stil toen ik nog leste, maar nu rij ik alleen met oordopjes. Daar kan ik niets nuttigs over zeggen. Ook bij mij klapt het vizier niet makkelijk dicht en het wisselsysteem is helemaal super! Gewoon kopen.

Termaat verkoopt trouwens geen Shoei. Ik zou hem gewoon bestellen bij motorgoedkoop. Scheelt 50-60 euro. Succes.
 
Ik rij zelf met een Shoei Raid, type Wild.
De helm bevalt prima en geeft een goede ventilatie, zeker via de openingen ter hoogte van je voorhoofd.
Hiervoor had ik een type RF, met dezelfde sluiting van het vizier.
Met deze sluiting heb ik nog nooit problemen gehad in de vorm van automatisch dichtklappen tijdens het rijden.
Wel ben ik laatst een kunststof schroefje verloren maar dit werdt door mijn dealer zonder kosten vervangen.
Het vizier laat zich door het bijzondere systeem snel af- en op monteren zodat reinigen of wisselen van het vizier snel en makkelijk gaat.
Ik heb mijn helm gekocht bij Go-To-Helmstudio in Aken (D).
Tijdens een speciale actie kostte deze helm mij 298,- euro inclusief (gemonteerd) Pinlock vizier.
Probeer het eens op: gotohelmstudio.de

Succes
 
Ik rij zelf met een Shoei Raid, type Wild.
De helm bevalt prima en geeft een goede ventilatie, zeker via de openingen ter hoogte van je voorhoofd.
Hiervoor had ik een type RF, met dezelfde sluiting van het vizier.
Met deze sluiting heb ik nog nooit problemen gehad in de vorm van automatisch dichtklappen tijdens het rijden.
Wel ben ik laatst een kunststof schroefje verloren maar dit werdt door mijn dealer zonder kosten vervangen.
Het vizier laat zich door het bijzondere systeem snel af- en op monteren zodat reinigen of wisselen van het vizier snel en makkelijk gaat.
Ik heb mijn helm gekocht bij Go-To-Helmstudio in Aken (D).
Tijdens een speciale actie kostte deze helm mij 298,- euro inclusief (gemonteerd) Pinlock vizier.
Probeer het eens op: gotohelmstudio.de

Succes

kheb gekeken op de website maar zij hanteren dezelfde adviesprijzen als in nederland ( terwijl je in duitsland ander btw stelsel hebt waardoor het zowiezo goedkoper zou moeten zijn )
ik ga volgende maand denk ik voor de raid en dan gewoon plain simpel matzwart.

Maar voor de mensen die zeggen geen last te hebben van dat "slappe" vizier -> Rijden jullie wel eens met vizier open en harder als zeg 80 ? of zelfs 120 ? want ik rijd vaak tot zeer vaak met mijn vizier open tot 150 km/h
 
Maar voor de mensen die zeggen geen last te hebben van dat "slappe" vizier -> Rijden jullie wel eens met vizier open en harder als zeg 80 ? of zelfs 120 ? want ik rijd vaak tot zeer vaak met mijn vizier open tot 150 km/h

Ik heb dan niet de Riad, maar de Z-one gekocht, na eerst een HJC gehad te hebben en moet zeggen dat het een hele verbetering is! Ook gekocht bij motorgoedkoop trouwens. Daar had ik in eerste instantie de effen zwarte besteld, maar kreeg toen een mailtje terug dat ze de een zilver-zwart gekleurd (TC-5, dacht ik) model voor dezelfde prijs hadden liggen :} (later kwam ik er achter dat die kleurstelling er voor 2003 uit is gehaald). Dus heb ik mazzel gehad!
full

Wat het vizier (zelfde als Riad) betrefd moet ik je misschien toch teleur stellen, want laatst wilde ik m'n zonnebril ff recht zetten bij een snelheid van zo'n 110 km/u en toen klapte het vizier wel dicht. Normaal gesproken rijd ik nooit met open vizier boven de 80 km/u dus stoort het me niet... en het draagcomfort maakt echt alles goed!!!
 
heb ik nog een vraagje ( kan het nergens echt duidelijk vinden ) heeft ie een uitneembare binnenvoering of alleen een wasbare ?
 
de laatste foto, shoei raid heeft mijn VFRiendin.
Raid kwam destijds (dec2002) als stilste uit de test en volgens mijn SVriendin is dat absoluut waar, aanrader dus !!


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
heb ik nog een vraagje ( kan het nergens echt duidelijk vinden ) heeft ie een uitneembare binnenvoering of alleen een wasbare ?

Heb 4 weken geleden met hetzelfde probleem gezeten: Shoei Raid vond ik ook prima zitten, maar kon in de buurt helaas er niet mee proefrijden, alleen bij Termaat en dat vond ik te ver vanuit Amsterdam.

In de Shoei folder die ik bewaarde staat bij de X-spirit: uitneembaar en wasbaar interieur, bij de Z-ONE staat: wasbaar interieur en uitneembare wangstukken en bij de Raid alleen "wasbaar interieur": niet uitneembaar dan zou je zeggen...

Ik heb uiteindelijk voor 349€ de nieuwe BMW systemintegral gekocht in plaats van de Shoei omdat die net zo goed zat en bij proefrit lekker stil was, bovendien is de binnenvoering van Coolmax en geheel uitneembaar. Als ik een proefrit in de buurt had kunnen maken had ik misschien (opnieuw -> vorige was ook Shoei, en die beviel zeer goed, maar je na 10 jaar moet je wat anders..) toch de Shoei gekozen vanwege de gedegen afgewerkte indruk die die helm maakt.
 
idd goede helm, mijn vriendin en vriendin van kameraad (mogwai hier op forum) hebben allebeide net een Raid gekocht, in zwart lak. kostte 299,-...dus kan goedkoper dan de prijzen die je noemt...
 
idd goede helm, mijn vriendin en vriendin van kameraad (mogwai hier op forum) hebben allebeide net een Raid gekocht, in zwart lak. kostte 299,-...dus kan goedkoper dan de prijzen die je noemt...

Hoezo ik noem voor de zwarte een prijs van €259,- dus dat is alweer goedkoper als 299,- ( of ik kan niet tellen :P )
 
Laat ik nou toevallig ook een Shoei Raid hebben, geheel zwarte met een helder
en een dark smoke vizier ( is aan te raden overdag ; even de ogen een kleine 2
minuutjes wennen maar daarna veel ontspannender rijden ). Mijn eerste helm maar ik kan geen slechte punten vinden aan deze helm of het moet het gewicht zijn, er
zijn namelijk wel lichtere te koop maar die zijn vaak veel duurder. Zelf vind ik hem redelijk stil, een makkelijk systeem om van vizier te verwisselen en een sluiting die makkelijk te bedienen is. Maar ja, eerste helm he dus niet veel vergelijkingmateriaal maar ik hoor nog wel eens van anderen dat ze gek worden van windgeruis. Bij de Shoei Raid heb ik daar weinig last van.

Heb er ook nog een breathguard op zitten, dit is wel aan te raden om eventueel beslaan van het vizier tegen te gaan. Met een breathguard EN het vizier een klein stukje open waait de wind wel erg richting ogen maar voor mij werkt een breathgard alleen prima.

Je moet er alleen wel een shoei-hoofd voor hebben :+


Btw, wat betreft het dichtklappen, ik heb het nog nooit meegemaakt, bovendien
zit er een mechanisme op dat je zo kunt instellen dat je vizier maar tot een
bepaalde stand dicht kan. Kun je dus je helm op een kiertje zetten om eventueel
beslaan van je vizier tegen te gaan.
 
Btw, wat betreft het dichtklappen, ik heb het nog nooit meegemaakt, bovendien
zit er een mechanisme op dat je zo kunt instellen dat je vizier maar tot een
bepaalde stand dicht kan. Kun je dus je helm op een kiertje zetten om eventueel
beslaan van je vizier tegen te gaan.

Tegen het beslaan heb ik een pinlock vizier erin gezet (bevalt me erg goed, vooral in de winter) zodat je vizier niet meer op een kiertje hoeft.
Maar inderdaad met dat zwarte dingetje onderaan het vizier kun je het vizier "vast" zetten. Ik weet alleen niet tot hoe hoog dat kan :?
Nog nooit geprobeert eigenlijk... |(

btw. je vizier open bij 150 km/u ??? heb je dan geen last van vliegen e.d.???
 
Ik heb ook een Raid.

Valt niet vanzelf dicht
Vizier kan erg gemakkelijk ge(de)monteerd worden
Voering kan er niet uit
Breathguard werkt net zo goed als Pinlock

:)
 
...

Heb er ook nog een breathguard op zitten, dit is wel aan te raden om eventueel beslaan van het vizier tegen te gaan. Met een breathguard EN het vizier een klein stukje open waait de wind wel erg richting ogen maar voor mij werkt een breathgard alleen prima.
...
Btw, wat betreft het dichtklappen, ik heb het nog nooit meegemaakt, bovendien
zit er een mechanisme op dat je zo kunt instellen dat je vizier maar tot een
bepaalde stand dicht kan. Kun je dus je helm op een kiertje zetten om eventueel
beslaan van je vizier tegen te gaan.
Hmm dat mechanisme zou wel leuk zijn mits je hem volledig open vast kunt zetten :P

breathguard mieter ik er altijd meteen uit en direct een pinlock erin hadden me laatste 3 helmen enik kan niet meer zonder.

En rijden met 150 en vizier open vind ik juist fijn lekker fris windje op je gezicht. alleen wel nauwsluitende zonnebril op zodat er geen dingen in je ogen komen de rest van me gezicht was ik wel weer :P
 
Op maandag 12 mei 2003 09:23 schreef Harley het volgende:kheb gekeken op de website maar zij hanteren dezelfde adviesprijzen als in nederland ( terwijl je in duitsland ander btw stelsel hebt waardoor het zowiezo goedkoper zou moeten zijn )

Adviesprijzen van Shoei zijn in geheel Europa identiek!!
In de winkel zelf zijn de helmen hij Goto-Helmstudio meestal anders geprijsd dan op het internet staat aangegeven. Ik ken trouwens ook zaken in Duitsland die de adviesprijzen van Shoei hanteren....
De wangstukken van de Raid zijn trouwens uitneembaar en wasbaar, je kunt ze onder een bepaalde hoek uit de helm draaien. Dit vergt wel enige oefening.
Zelf heb ik dit bij de Raid nog niet gedaan, maar bij mijn oude helm (Shoei RF) wel. De Raid heeft hetzelfde systeem.
Wat betreft het rijden met een open vizier kan ik je vertellen dat ik dit ook vaker doe. Soms tot 120 a 130 km/h. (Sneller mag toch niet in dit land? O-) )

Enige nadeel van een Raid is dat ze in zoveel mooie designs verkrijgbaar zijn!
En ja, er zijn lichtere helmen verkrijgbaar, maar alles heeft zijn prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan