Ervaringen met Shoei Raid helm

Even een klein berichtje van een oud verkoopster van Shoei. Heb jaren Shoei verkocht en kan alleen maar zeggen dat me dat elke keer weer met succes is gelukt. Kreeg er in mijn winkel weinig klachten over terug en altijd wel oplosbaar met de klanten naar tevredenheid. De raid is een goed zittend en stil model en inderdaad de tochtstand (dat knopje aan de rechterkant) is er om het vizier open te houden maar zelfs bij hogere standen kan die op een gegeven moment dicht vallen. Dat de prijzen in duitsland gelijk zijn komt door de euro ze willen toch zo veel mogelijk proberen om bij alle landen de prijs het zelfde te laten zijn. De prijzen van de geprinte versies zijn zoveel duurder omdat daar ten eerste veel meer werk in zit en ten tweede zit er bij Shoei altijd een of twee extra lagen lak overheen zodat de stikkers niet bij de eerste tour al los laten.

succes verder met de beslissing 8-)
 
Ik heb ook een shoei raid wild gehad, deze zat mij ook heerlijk en de helm ziet er netjes afgewerkt uit. Ik was ook van plan om na mijn ongeluk weer een Shoei Raid te kopen, maar heb toen voor de Shark RSV gekozen omdat deze (voor nagenoeg dezelfde prijs) wel uitwasbare binnenvoering had, nog beter zat dan de Raid en ik de print mooier vond. Met de Raid heb ik nooit last van een dicht klappend vizier gehad, ik reed er geopend ook wel 120 mee. Het wisselen van het vizier vind ik bij de Raid een stuk eenvoudiger dan bij de RSV.
Overigens rijd ik sinds ik een double bubble ruitje op mijn RF heb niet meer met geopend vizier omdat alle vliegjes precies op mijn vizier terecht lijken te komen.
 
Ik weet dat dit een oud topic is maar toch een kleine vraag over de shoei raid helm.

Ik heb deze overlaatst zien staan, splinternieuw voor 70€ kopen of niet?

is hij een beetje windstil en toch zeer degelijk (voor die prijs)

Mvg.
Pieter
 
nou is oma wakker :o

splinternieuw shoei raid voor €70 :? Ik dacht dat Shoei overgegaan is naar RaidII.
Zie op hun website ook geen raid meer aangeboden worden.

Persoonlijk, zou ik lekker die €70 investeren in een goede RaidII helm met een whisperkit. Geweldige helm en stil :Y
 
Ik heb de RAID II en die is super, niks geen klachten alleen maar lof....Met het iets donkerdere vizier van Shoei heb ik zelf 's avonds en 's nachts nog prima zicht...

Ik zou dus lekker die 70 opzij zetten en voor de RAID II gaan !!!
 
Laatst bewerkt:
Maar voor de mensen die zeggen geen last te hebben van dat "slappe" vizier -> Rijden jullie wel eens met vizier open en harder als zeg 80 ? of zelfs 120 ? want ik rijd vaak tot zeer vaak met mijn vizier open tot 150 km/h

Heb zelf de RaidII, 200km/h met open vizier geen probleem....
Visier is gewoon goed, plus je krijgt er een pinlock bij!!

[Reminder] Eerst datum checken ... [/reminder]
 
Laatst bewerkt:
maar 70€ is toch niet veel geld voor een splinternieuwe (en ja wat oudere) shoei raid helm? ze zijn toch nog steeds beter als de 150€ helmen van de meeste merken ofniet?

Bedankt!
 
Gewoon doen, heb zelf ook de Raid, en daar €280 voor betaald in 2004. Is gewoon een goeie no-nonsense helm.
zoals met alles is 't nieuwste model beter/duurder enz. enz. maar voor die €70 heb je een betere helm dan de prijzenslaghelmen van de buurtsupers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan