ervaringen met speakers (platte met klitteband) in helm???

Rockel83

MF veteraan
14 apr 2008
3.419
39
Hey allemaal,

Tijdens het rijden, en zeker als ik weet dat er flinke stukken snelweg tussen zitten, draag ik vaak aangemeten gehoorbescherming.
Nu gebruik ik af en toe ook wel eens navigatie en had ik hiervoor van die sportoordopjes.
Maar dit zit gewoon niet fijn met ook nog een gehorbescherming in.

Dus nu heb ik van die platte speakertjes aangeschaft (wat je met klitteband in je helm kunt monteren. En die net even provisorisch in mn helm geschoven om uit te proberen.
Maar er blijft zo niet veel geluid over zeg.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe opgelost? Versterkertje er tussen ofzo? :?
 
Ik heb een speakersetje van Garmin i.c.m. Alpine gehoorbescherming en deze combi werkt uitstekend bij navigeren. Ik heb wel een Shoei Multitec helm en deze is vrij stil en heeft ruimte voor speakers.

Enige nadeel van de speakertjes vind ik het lange snoer. Hier moet ik nog eens wat op verzinnen. Voor muziek is het te zacht maar de stem van mijn TomTom is hard zat.
 
Heb net eens even ziten googlen op speakers van Garmin, maar kom eigenlijk alleen navigatiesystemen tegen. Wat voor speakers zijn dat dan Capactus?

En dat gelijk zitten is inderdaad het volgende probleem. Kan die speakers niet goed kwijt omdat er een flinke oor uitsparring in mn helm zit (Caberg Rhino). Dus moet ik ze eventueel herin zien weg te werken. Maar dan zit er weer een afstand tussen van zo'n 2 cm.

Misschien dat het anders een idee is om op zoek te gaan naar zo'n speakertje wat je ook vaak bij rijlessen gebruikt.
 
ik heb een helmsetje van polo.de in mijn shark helm, alleen heb ik hem niet met die klittebandplakkers, maar heb in de voering van mijn Shark helm met een stanley mesje een kleine opening gesneden en daar de speakertjes achter geschoven............ werkt perfect tot de 140 km per uur daarboven is alleen maar ruis wat je hoort :}
 
Mijn ervaring is dat die speakers precies gelijk met je ooropening moeten zitten anders valt er inderdaad een hoop geluid weg.
Klopt, dat is mijn ervaring ook, kwestie van ff uit proberen. Verder drukt bij mij de speaker redelijk hard tegen mijn oor, zodoende heb je na 8uur motor-rijden een zeer oor. Maar dan kan je de speaker ook verplaatsen naar je andere oor :)
 
Heb net eens even ziten googlen op speakers van Garmin, maar kom eigenlijk alleen navigatiesystemen tegen. Wat voor speakers zijn dat dan Capactus?

En dat gelijk zitten is inderdaad het volgende probleem. Kan die speakers niet goed kwijt omdat er een flinke oor uitsparring in mn helm zit (Caberg Rhino). Dus moet ik ze eventueel herin zien weg te werken. Maar dan zit er weer een afstand tussen van zo'n 2 cm.

Misschien dat het anders een idee is om op zoek te gaan naar zo'n speakertje wat je ook vaak bij rijlessen gebruikt.

Ik heb een hele simpele gekocht voor mijn Nokia telefoon icm TomTom.

deze:
http://www.motorparts-online.nl/Navigatie/Accessoires-Navigatie/Garmin-Headset-Streetpilot/

De speakers in de oor uitsparing zou jouw probleem toch moeten oplossen :?
 
Bij een Caberg Rhino heb je ter hoogte van je oor helemaal niks meer zitten. Daar zit zeg maar gewoon een flink gat tot aan de buitenschaal van de helm :?
Kwam ik gister bij een poging tot inbouwen ook pas achter, verklaard misschien ook de redelijk lawaaiïge helm.
Door dat ter hoogte van je oor dus helemaal niks meer zit kan ik het wel tegen de buiten schaal monteren, maar dan is de afstand redelijk groot en komt er nog een stuk plastic voor te zitten nadat je de (verwijderbare) wanstukken weer terug plaatst. Blijft zo dus niks over van het geluid.

Denk dat ik die speakertjes in ieder geval maar terug breng naar de winkel en voor een andere oplosing ga kijken. Misschien dat die van Garmin wel een idee zijn idd.
 
Laatst bewerkt:
hmm andere helm kopen een idee.. ? vind het niet een leuk idee dat er bij je oor helemaal niets zit behalve de buitenschaal, aan de andere kant verklaard dat wel waarom je niet afwijkt van je gehoorbescherming.

ik heb het ooit eens met een gewoon walkman oordopje gedaan, drupje seconde lijm en ter hoogte van je oorgat inplakken, werkte prima met de 27mc.
 
ik heb een scala rider bij mn rider :+ en het speakertje daarvan werkt (voor instructies iig) prima. Op de snelweg met volume op 75% is hard genoeg. of deze ook goed met muziek werkt weet ik niet, is via BT met me tomtom verbonden, en die speelt geen mp3 af...
 
ik heb ook die klittebandspeakers en die passen perfect in m,n shoei multitec.
goed geluid van de zumo tot 160km/h.
heb wel zo,n screenspoiler op m,n scherm zitten tegen windturbulentie.
daarvoor hoorde ik bij 110km/h al niks meer.
DSCF0625.jpg
 
ze verwijzen naar soundrite.biz een postorder toko

betekent dus dat je het niet eerst even in je handen kan houden en zo. :(

slechte reviews? heb nog niet gezocht maar dan wil ik het zeker eerst zien. 55 dollar voor 2 speakers is best veel geld
 
Terug
Bovenaan Onderaan